zakup vectry
-
Kolega ma B i narzeka na zawieszenie u Niego glownie laczniki stabilizatorow padaja. Pozatym chwali, no moze procz spalania ale pod maska 150 kunioof to trzeba to wykarmic.
-
A jak to jest w
przypadku Vectry B biorąc pod uwagę całe auto, co się najczęsciej psuje, na co
zwrócić uwagę przy kupnie?Vectra B lubi rdzewieć, pod gumowymi listwami na progach i na tylnych nadkolach (mam na myśli egzemplarze seryjne, nie bite i nie naprawiane). Jeśli z tyłu podczas jazdy słychać dźwięk jakby ziemniaki się przesypywały po bagażniku - to wiedz, że coś się dzieje
Vectra też ma gorszej jakości plastiki niż np. w Omedze B - lubią na zimnie trzeszczeć.Ja miałem Vectrę B z silnikiem 1.6 16v tylko i pomimo swoich wad był to naprawdę udany i wygodny samochód - z perspektywy czasu kupiłbym ten samochód po raz drugi.
-
To widzę, że i tak jest dobrze porównując z innymi autami. Aktualnie jestem dość mocno napalony na Vectre i szukam przyzwoitego egzemplarza.
-
Ja powiadam vectre b od marca. Przy zakupie zwróć uwagę na tylne zawieszenie. Tam jest założone zawieszenie tzw pływające. Ja musiałem zrobić je cale i koszt jest dość duży. Jeśli chodzi i silniki to są dość dobre. Jeśli się ich nie przegrzeje bo maja głowicę aluminiowe. Posiadam jeszcze astre f 1.8 16v 125km od kilku lat i spalanie tez nie jest duże jak na ten silnik. W trasie spokojnie się mieszczę w 7L na 100km przy spokojnej jeździe. Jedyna wada to pękające kolektory wydechowe oraz zakup rożnego typu czujników. Jeśli jakiś czujnik padnie to zakup tylko Helli albo Simensa.
-
też sie przymierzam do vectry , oferuje sporo komfortu i w miare tanie części , ja wybrałem silnik 1.8 , wiem doskonale że te silniki potrafią wypić sporo oleju ,ale jakoś mnie to nie zraża , może ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tym zawieszeniem ? psuje sie ,czy po prostu jest to spowodowane niedbalstwem właściciela?
-
ale temat odkopałeś - byłem właścicielem Vectry B X18XE z automatem przez 1,5 roku a wcześniej była ona ojca mojego od 2000 roku czyli znam całą historię serwisową przez 10 lat od przebiegu 45 tyś km do 195 tyś przez ten czas tuleje były wymieniane raz i to tylko te pływające
trochę tulei tam jest i potrafią się zużywać na polskich dziurach - jeśli poprzedni właściciel nie oszczędzał i przy wymianie założył dobre zamienniki ( np. Lemforder ) to będzie długo służyć - objawem skrajnie widocznym są koła tylne ustawione od tyłu tak /---\
co do 1.8 to nie wiem co z tym olejem piszesz przez okres użtkowania na 5w40 i pod koniec na 10 tyś km dolewałem 1 l oleju
Co jeszcze było kłopotliwe przez 10 lat - 2 razy alternator , cewka zapłonowa no i rdza pod koniec , pęknięty kolektor wydechowy, czujnik wałka rozrządu 2 razy ,
Proponuję wizytę na vectraklub.pl
-
Mam paru znajomych mechaników którzy twierdzą że ecotec pobiera nieco więcej oleju niż np. vw albo audi ,znajomy ma 1.6 i ciągle dolewa olej , a wymienił już silnik raz, ten 1.8 chyba bardziej udany ;)Poza silnikiem to na prawde bardzo przyzwoite autko, cicho w środku komfortowo, przytulnie , zależy też od wersji wyposażenia oczywiście , Miałem kupować nowe autko z salonu , ale jak sie przejechałem nową kia ceed to podziękowałem , wszechogarniający plastik przeraża !!!wszędzie widać zaoszczędzone złotówki , może to i ekonomiczne ale auto też musi jakoś wyglądać .
A swoją drogą ile takie tuleje kosztują?
-
cały zestaw Lemfordera chyba coś ponad 600 zł - a te pływajace które się zuzywają najczęściej ( 4 sztuki ) to około 80 zł za sztukę
-
Dzieki za info
-
wiesz co ja nie wiem czy pomysl z gazowaniem jest dobry... czy to się oplaca. musisz to przemyslec.
-
za rok dopiero coś kupię , bo kasy nie mam teraz,dozbieram coś i poszukam jakiegoś rodzynka od szwajcara