[moje auto] Manuel, auto z klasą :-)
-
napisał 28 maj 2012, 09:31 ostatnio edytowany przez BPX33 11 wrz 2016, 16:59
No to moje gratulacje!
No i jeszcze, że udało Ci się usunąć dymienie i palenie oleju... -
Użytkownik archiwalnynapisał 28 maj 2012, 09:39 ostatnio edytowany przez none7 11 wrz 2016, 16:59
podejrzewam ze on bezpośrednio olejem lał w wydech, bo tłoki czyste były, świece ... delikatnie różowe ? ... dobrze ze juz od dawna nie mam kata bo bym go tym usmiercił muahahaha
Jak już zapewne niektórzy czytali na technicznym, mój swift konsumował olej. na 3 tyś km ok 2 litrów... a może i więcej. objawiało się to chmurą niebieską za mną. podczas uruchamiania jak i każdego przygazowania z obrotów jałowych.
będąc pełen nadziei że może to coś da przed remontem silnika - postanowiłem wymienić uszczelniacze zaworowe. Zdobyłem potrzebne narzędzia czyli: klucz dynamometryczny wskazówkowy, klucz do rozpinania zaworów i reszta potrzebnych kluczy... o ktorych nie chce mi się już pisać bo nie ma w nich nic specjalistycznego.
Moim sposobem - nalezy ściągnąć całkowicie rozrząd. i zdekompletować całkowicie górę silnika... po zdjęciu pokrywy zaworów... oczom ukazał się widok poprzedniego oleju jaki byl lany wczesniej (LOTOS CITY 15W40). powoli moj ELF SRI 15W40 przepłukuje to wszystko.
Powiem szczerze, że dźwigienki schodziły naprawdę ciężko. Zdjęte wałki, dźwigienki, rozrząd.
Dla porównania głowica z baleno którą mam w garażu, która czeka na lepsze czasu
Przyrząd do rozpinania zamków zaworów:
No i częściowo zmontowane... zawory z nowymi uszczelniaczami i dźwigienki Podczas montowania i demontowania zamków zaworowych zasłonić wszystkie możliwe otwory w głowicy, aby zamek nie wleciał gdzie nie powinien. ja miałem odsłoniętą jedną świecę... niefortunnie wskoczył do cylindra... heh. na szczęście miałem chwytak magnetyczny i go wyciągnąłem.
No i po zmontowaniu wszystkiego... nagrzaniu i sprawdzeniu luzów zaworowych ponownie czy sie coś nie poluzwało.
Coś mam wrażenie że luz jest za duży jeszcze: na zimnym ustawiany na 0.15.... czuje ze powinno być jeszcze mniej.
no to tyle z mojej relacji
Oleju nie pali, chmury niebieksiej za mną nie ma pozdrawiam -
Użytkownik archiwalnynapisał 21 cze 2012, 18:14 ostatnio edytowany przez none7 11 wrz 2016, 16:59
oznajmiam ze nie polecam przewodów zapłonowych produkcji SENTECH !!
to jest paranoja... mam je 6 miesięcy... - po 3 miesiącach rozwalił (dosłownie rozpadł się), wewnętrzna część fajki została na świecy. a przy obfitych deszczach główny przewód zapłonowy od cewki ma takie przebicia, że dziś 3 razy stałem na awaryjnych w mieście.
na 5 przewodów 3 trafił szlak. wracam do oryginałów które miałem przed sentechem. 150 tyś przebiegu i w stanie świetnym
-
Użytkownik archiwalnynapisał 21 cze 2012, 19:17 ostatnio edytowany przez zubrowaty 11 wrz 2016, 16:59
oznajmiam ze nie
polecam przewodów zapłonowych produkcji SENTECH !!
to jest paranoja...Ja takie mam
odpukać, problemów narazie nie mam z nimi. -
Użytkownik archiwalnynapisał 21 cze 2012, 19:30 ostatnio edytowany przez przemo90lodz 11 wrz 2016, 16:59
Oddaj dziadowstwo do sklepu niech oddają kasę albo nowe kable
-
Użytkownik archiwalnynapisał 21 cze 2012, 19:38 ostatnio edytowany przez none7 11 wrz 2016, 16:59
wkurzyłem się i dziada wywaliłem w nerwach
-
Użytkownik archiwalnynapisał 21 cze 2012, 20:34 ostatnio edytowany przez Colin 11 wrz 2016, 16:59
Co do zmiany silnika w papierach to dziwne ze prosili o dowod zakupu - takie rzeczy mozna kupic za grosze i glupio miec na to papier... Pewno jak zwykle zalezy od WK, bo oni zwykle przepisow nie znaja
Jezeli chodzi o MAP, to Erde ma problemy przez kulawe walki Przy bardziej lajtowych powinno byc ok.
Natomiast jezeli bawisz sie w DET3 to ja bym sie nie cyckal tylko robil od razu Fuel Implant - podlaczyc do tego sonde fabryczna i mozna szalec na MAPie czy TPS. Dodatkowo mozna zmienic wartosc lambdy do jakiej dazy pracujac po sondzie co pozwala zmniejszyc spalanie. Niestety sonda szerokopasmowa wymagana do strojenia jak ma byc po Bozemu. -
Użytkownik archiwalnynapisał 7 paź 2012, 18:41 ostatnio edytowany przez none7 11 wrz 2016, 16:59
-
Użytkownik archiwalnynapisał 5 lis 2012, 19:46 ostatnio edytowany przez none7 11 wrz 2016, 16:59
zrobione zostało:
- wymontowanie całego wnętrza auta
- załatanie małej dziurki w podłodze (reszta podłogi zdrowa - napierniczałem śrubokrętem ile wlezie)
- oczyszczenie podłogi od wewnątrz auta, pomalowanie podkładem a następnie chlorokałczukiem.
- wymiana wiązki elektrycznej wewnętrznej auta
- poprawienie połączeń przełącznika zespolonego (przełącznik z mk5 ni jak się ma do okablowania mk3). sukcesem jest to ze mam wszystkie światła (nie miałem wcześniej długich)
- wstawienie (prawie juz) lampki z zegarkiem z mk2.
- wygotowanie w wodzie z octem nagrzewnicy
- wstawienie nawiewu powietrza na nogi pasażerów tylnych siedzeń
- wreszcie wstawienie tylnych boczków z GTI (te z materiałem)
- wstawienie boczków drzwi przednich z mk3 GS
- nasmarowanie prowadnic szyb
- poprawienie regulatorów otwierania drzwi (tak aby byly 2 pukty w ktorych drzwi trzymają się)
narazie to by było na tyle co zrobiłem przez tydzien urlopu
-
Użytkownik archiwalnynapisał 5 lis 2012, 21:18 ostatnio edytowany przez Unown 11 wrz 2016, 16:59
- wstawienie
nawiewu powietrza na nogi pasażerów tylnych siedzeń
Mógłbyś jakieś fotki zapodać?
- wstawienie
-
Użytkownik archiwalnynapisał 5 lis 2012, 21:39 ostatnio edytowany przez plastekk 11 wrz 2016, 16:59
Nie widziałem swiftów z nawiewem na tylnie nogi ale ja go posiadam od nowości Dobra sprawa , podłoga w zime się elegancko suszy
-
Użytkownik archiwalnynapisał 5 lis 2012, 21:53 ostatnio edytowany przez none7 11 wrz 2016, 16:59
fotek nie chciało mi się robić ja mialem go z mojego sedana.
-
napisał 6 lis 2012, 05:01 ostatnio edytowany przez adamo81 11 wrz 2016, 16:59
fotek nie chciało
mi się robić ja mialem go z mojego sedana.sedan ma to w serii
-
Użytkownik archiwalnynapisał 6 lis 2012, 07:11 ostatnio edytowany przez Ryek 11 wrz 2016, 16:59
sedan ma to w serii
Jak to jest rozwiązane? Tzn. jak to jest rozprowadzone po aucie?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 6 lis 2012, 10:35 ostatnio edytowany przez none7 11 wrz 2016, 16:59
obudowa nagrzewnicy, kawałek wzdłuż tunelu i pod siedzenie wchodzi
tam jest mocowane i wyprowadzony wylot nad dywanik -
napisał 6 lis 2012, 13:03 ostatnio edytowany przez BPX33 11 wrz 2016, 16:59
obudowa
nagrzewnicy, kawałek wzdłuż tunelu i pod siedzenie wchodzi
tam jest mocowane i
wyprowadzony wylot nad dywanikGenialny bajer!
-
Użytkownik archiwalnynapisał 13 lis 2012, 07:24 ostatnio edytowany przez none7 11 wrz 2016, 16:59
Manuel dostał świeżutki olej 15W-40 ELF SPORT TXI (dawne SRI), filtr oleju Boscha z zaworkiem zwrotnym oraz została zdjęta miska olejowa i uszczelniona na nowo. Wszystko dzięki pomocy kolegi mockba. Użyczył miejsca, narzędzi oraz swojej bardzo ważnej pomocy i wiedzy
-
napisał 13 lis 2012, 16:12 ostatnio edytowany przez BPX33 11 wrz 2016, 16:59
Manuel dostał
świeżutki olej 15W-40 ELF SPORT TXI (dawne SRI)I dalej pali tyle oleju co benzyny...
-
Użytkownik archiwalnynapisał 13 lis 2012, 17:14 ostatnio edytowany przez none7 11 wrz 2016, 16:59
przeciez nie pali nic oleju juz po tym jak uszczelniacze wymieniłem ... nie czytasz wątku zbyt dobrze
-
napisał 13 lis 2012, 17:36 ostatnio edytowany przez BPX33 11 wrz 2016, 16:59
przeciez nie pali
nic oleju juz po tym jak uszczelniacze wymieniłem ... nie czytasz wątku zbyt dobrzeA no racja. Za rzadko piszesz i nie jestem na bieżąco...