Obroty TICO
-
Witam mam problem z obrotami i odpalaniem, gdy klapkę przestawię na zimę to ciężko pali ale ma w miarę równe obroty a jak przestawię na lato to pali od strzała a ma nierówne obroty tak jak by miał zgasnąć co może być tego przyczyną
-
silnik
napisz czy benzyna czy gaz, czyżby nie było ssania?
po rozgrzaniu jest ok?Ostatnio zakładałeś temat o dużym spalaniu, którego nie zakończyłeś więc więc pewnie coś pokręciłeś przy gaźniku
parę tematów niżej masz mój wątek, zapoznaj się z nim i z tym zdjęciem -
1. LPG czy benzyna ??
2. Przełączenie klapki na zimnym silniku nie ma wpływu na odpalanie ani na nic innego.- przełącznik zima/lato ma między innymi przyspieszać nagrzewanie się silnika w zime -
powietrze jest ciągnięte znad kolektora wydechowego dzięki czemu jest ciepłe.
3.Opisz dokładnie w jakich warunkach się to dzieje, czyli:
-ciepły czy zimny silnik
-jeśli zimny to czy ssanie działa i silnik wchodzi na wysokie obroty?
-czy przy każdej pogodzie się tak dzieje czy tylko jak jest wilgotno?
-czy grzebałeś coś ostatnio przy silniku/gaźniku ?
- przełącznik zima/lato ma między innymi przyspieszać nagrzewanie się silnika w zime -
-
Sprawdzałem przy temperaturze otoczenia około 15 stopni. Na ciepłym i zimnym silniku przy ustawieniu na zimę ciężko pali. A co do ssania to działa i wchodzi na wysokie obroty, przy ustawieniu na lato na ciepłym i zimnym pali od strzała i ma nierówne obroty a ssaniu nie wydaje się żeby miał zgasnąć ale to tylko dla tego ze ma wysokie obroty
silnik nigdy nie był gazowany przy gaźniku nic nie kręcone bo spalanie w trasie wynosi 4.7 l/km
-
- co do odpalania na zimnym silniku nie powinno być różnicy czy jest na lato czy zimę przełączony, sprawdź czy nic nie wpadło do tej papierowo aluminiowej rurki lub "kominka" na kolektorze wydechowym.
A w jakichś konkretnych okolicznościach to zauważyłeś?
nierówne obroty i problemy z odpalaniem mogą być spowodowane wieloma czynnikami.
- zatkane dysze gaźnika
-przytkany filtr powietrza
-przytkany filtr paliwa
-uszkodzona kopułka lub palec rozdzielacza zapłonu
-uszkodzona kable zapłonowe
-uszkodzona/brudne świece
-uszkodzona pompa paliwa
-uszkodzone przewody podciśnieniowe gaźnika
-uszkodzony zaworek PCV - słaby przelot spalin przez katalizator (zużycie/uszkodzenie kata)
- uszkodzona uszczelka miedzy gaźnikiem a kol. ssącym
- uszkodzona uszczelka gaźnika
i ogólnie każde "lewe" powietrze które dostaje się do kolektora ssącego inną drogą niz przez gardziele gaźnika.
To takie najczęstsze
Poza tym no to grubsze rzeczy związane ze zużyciem lub uszkodzeniem części silnika jak tłoki, pierścienie itp.
-
dobra, prześledziłem Twoje posty z poprzedniego wątku by znów o wszystko nie pytać.
Zacznij od wymiany świec i przewodów zapłonowych.
U mnie gdy wymieniam już po 10-15 tysiącach kilometrów zazwyczaj poprawiała się kultura pracy silnika.
Koszt nieduży te nowe elementy mogą rozwiązać problem, obniżyć spalanie itp..ps. Piszę tak gdyż w poprzednim temacie trochę pochopnie oceniłeś ich sprawność moim zdaniem
ja w zeszłym tygodniu usuwałem awarię gaźnika z powodu uszkodzonej w nim uszczelki (znaczy się poszedłem na łatwiznę zakładając inny gaźnik )
-
jak mogę sprawdzić
-uszkodzona kopułka lub palec rozdzielacza zapłonu
-uszkodzone kable zapłonowe
-uszkodzone przewody podciśnieniowe gaźnika- słaby przelot spalin przez katalizator (zużycie/uszkodzenie kata)
- uszkodzona uszczelka miedzy gaźnikiem a kol. ssącym
- uszkodzona uszczelka gaźnika
filtr paliwa i powietrza wydaja się ok
zaworek pcv jest sprawnya jakie polecali byście świece i przewody
co myślicie o takich świecach jak by się sprawowały w tico http://allegro.pl/swieca-irydowa-denso-k20tt-alfa-romeo-audi-bmw-vw-i4357202018.html -
- musisz ściągnać kopułkę i zobaczyć, czy nie jest palec lub styki w kopułce wypalone/wytarte, czy nie ma wilgoci
- jeżeli kable będą miały uszkodzoną izolację, to w ciemnym pomieszczeniu powinieneś widzieć "pioruny", ale lepiej podmienić na inne kable
- przewody musisz po prostu zaginać, "macać", jeżeli są uszkodzone to na pewno wyczujesz/zobaczysz, czasami może lekko syczeć
- musisz odkręcić rurkę powietrza dodatkowego i zobaczyć czy kat nie jest stopiony (http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1102701&page=2 tutaj masz zdjęcia i dokładniejszy opis)
- jeżeli będzie jakaś uszczelka uszkodzona, to powinno "syczeć".
Jeżeli się mylę, albo o czymś zapomniałem, to niech koledzy poprawią .
Co do świec, to raczej NGK polecam (tylko Japońskie)
U mnie problem z odpalaniem powodował urwany przewód podciśnieniowy (tu masz dokładniej http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1104287#Post1104287).
-
a może lepiej świece z szpiczastą elektrodą wtedy iskra się skupia w jednym miejscu. tylko czy takie kupione za około 10 zł będą dobre??
-
Nie testowałem ich, więc niech się koledzy o nich wypowiedzą
Na początek polecam sprawdzić przewody podciśnieniowe, bardzo częsta przypadłość w Tico (u mnie już kilka pękło). W razie czego można zastąpić przewodem paliwowym (bodajże 3mm).
-
Proponowałbym dedykowane NGK, do kupienia w podobnej cenie w każdym sklepie.
Pewnie większość z nas ma takie zamontowane..Przewody Sentech lub inne firmowe, nie kupuj jakiś noname z allegro, miałem i szybko wywaliłem łącznie z filtrem powietrza
-
Kup sobie zwykłe świece champion po ok 10zł i te świece u mnie spokojnie wytrzymywały 60tys na gazie. Zero problemów na nich z zapalanie nawet przy -12. Co do przewodów trzeba uważać na sentechy bo teraz już podobno nie są takie dobre i potrafią paść po roku. Ja bym polecał janmory ale te czarne lepsze, bo je miałem i polecam.
-
Proponowałbym
dedykowane NGK, do kupienia w podobnej cenie w każdym sklepie.
Pewnie większość z
nas ma takie zamontowane..
Przewody Sentech
lub inne firmowe, nie kupuj jakiś noname z allegro, miałem i szybko wywaliłem
łącznie z filtrem powietrzaNGK większość jest robiona we Francji, podobno sporo gorsza jakość. Do swojego teraz kupiłem zamiennik Denso Jutro montaż, zobaczymy