Wymiana tulejki kolumny kierowniczej
-
hmmm, a jak ściągniesz ten segar który jest nad łożyskiem to powinien wyjść cały środek bo w końcu on się obraca tak?
Tak wygląda moja:A twoja powinna dać się tak samo rozebrać według mnie cudów nie ma tym bardziej że jest tam wymienna plastikowa tulejka. Na schemacie złożeniowym którego fragment zapodałem na początku twoja kolumna to model I czyli na 100% jest rozbieralna.
-
Ja miałem problem z
wymianą przy 2 kolumnach. Nie dało się ich rozmontować, bo były zespawane. Bez
cięcia by się nie obyło. Tak więc nie wiem, ile rodzajów tych kolumn występowałoZapodałbyś w którym miejscu jest coś zespawane bo nie do końca rozumiem
-
Porównaj swoje zdjęcia z moimi, a zauważysz różnice w budowie tych kolumn. Moja nie daje się rozebrać, już próbowałem kilka razy (nawet z kol. Keszakul). Przy odrobinie wolnego czasu zrobię zdjęcia z prób jej demontażu.
-
Spoko, skoro się nie da, zastanawia mnie tylko dlaczego bo jakoś ją złożyli nie może być na stałe połączona bo przecież wewnętrzna część obraca się w łożyskowaniu u góry tam gdzie montuje się koło kierownicy, a na drugim końcu obraca się w naszej tulejce z początku tematu
Jadę na szrot jutro poszukać kilku elementów to może uda mi się takowa kolumnę wyhaczyć za półdarmo żeby rozwiać moje wątpliwości -
Ja mam taką kolumnę
kierowniczą (IMO jest to porażka). Jest to część nierozbieralna, jednorazowa:
Miecho - to nie jest kolumna kierownicza od Tico.
Przecież ma przegub, więc jest bezpieczna - łamana...
Przepraszam, po zobaczeniu zdjęcia nie mogłem się powstrzymać.
-
Miecho - to nie
jest kolumna kierownicza od Tico.Jest
Przecież ma
przegub, więc jest bezpieczna - łamana...
Przepraszam, po
zobaczeniu zdjęcia nie mogłem się powstrzymać.No jest to ta wersja poprawiona, z przegubem, ale nierozbieralna
-
No jest to ta
wersja poprawiona, z przegubem, ale nierozbieralnaCzyli jedno poprawili, a drugie zepsuli
-
Witam
Również posiada kolumnę kierowniczą starego typu (model I) w której mam wybitą tuleję nr kat. 48381-78B10-00. To jak to jest w końcu z tą tuleją - jest możliwość jej wymiany?
-
Witam, próbowałem kiedyś dorwać ten model żeby sprawdzić czy na pewno kolumna jest nierozbieralna ale ciężko znaleźć
Natomiast dalej się upieram że kolumna jednego jak i drugiego typu jest rozbieralna i tulejkę w obu przypadkach da się wymienić.
Kilka postów wyżej kolega miechomiecho wrzucił fotki, na ostatniej ładnie widać seger który trzeba zdjąć, później wybijasz w prawo patrząc na zdjęcie , może mocno siedzieć w łożysku, które jest pod segerem i podkładką. Następnie wymieniasz starą tulejkę na nową i składasz z powrotem.
Mógłbyś wrzucić jakieś fotki jeśli byś jednak zabrał się za próbę naprawy. -
Kilka postów wyżej są zdjęcia mojej (jak twierdzę) nierozbieralnej kolumny. Nijak nie dało się jej zdemontować, musiałem wymienić na nową.
-
Jaki jest efekt uszkodzonej tulei?
Kiedy te stuki występują? -
Ja mam taką kolumnę kierowniczą (IMO jest to porażka). Jest to część nierozbieralna, jednorazowa:
To jest chyba pierwsza wersja - kolumna, która przy zderzeniu nie składa się, tylko wjeżdża do wnętrza auta?
Ta w kolejnym poście jest już "normalna" - dwuczęściowa, czyli gdyby próbować "zaparkować" klatką piersiową na kierownicy zamontowanej na tej dwuczęściowej - kolumna po prostu się złoży.
-
To jest chyba
pierwsza wersja - kolumna, która przy zderzeniu nie składa się, tylko wjeżdża do
wnętrza auta?
Ta w kolejnym
poście jest już "normalna" - dwuczęściowa, czyli gdyby próbować "zaparkować" klatką
piersiową na kierownicy zamontowanej na tej dwuczęściowej - kolumna po prostu się
złoży.Nie, to nie jest ta wersja. Te wersje występowały w pierwszych egzemplarzach, chyba w wersji PM sprzed 1995r. Ta kolumna jest już w wersji poprawionej, "łamanej" - na jej końcu jest osadzony "krzyżak" - przegub.
-
Jaki jest efekt
uszkodzonej tulei?Luzy przy maglu, można je stwierdzić ruszając końcówkami kierowniczymi przy samej maglownicy.
Kiedy te stuki
występują?Np. podczas jazdy na poprzecznych nierównościach.
-
Jaki jest efekt
uszkodzonej tulei?
Kiedy te stuki
występują?Wystarczy złapać za dolną części koła kierownicy na postoju i ruszać w przód i tył - da się wyczuć charakterystyczny luz (przynajmniej u mnie tak jest)
-
Witam, próbowałem
kiedyś dorwać ten model żeby sprawdzić czy na pewno kolumna jest nierozbieralna ale
ciężko znaleźć
Natomiast dalej się
upieram że kolumna jednego jak i drugiego typu jest rozbieralna i tulejkę w obu
przypadkach da się wymienić.
Kilka postów wyżej
kolega miechomiecho wrzucił fotki, na ostatniej ładnie widać seger który trzeba
zdjąć, później wybijasz w prawo patrząc na zdjęcie , może mocno siedzieć w łożysku,
które jest pod segerem i podkładką. Następnie wymieniasz starą tulejkę na nową i
składasz z powrotem.
Mógłbyś wrzucić
jakieś fotki jeśli byś jednak zabrał się za próbę naprawy.Teoretycznie powinno się udać, chociaż z drugiej strony nie ma czasem dwóch segerów w tej kolumnie? Na rysunku pozycja 6 występuje dwa razy (link) Stąd nie udało się innym rozebrać tej kolumny.
linkDruga sprawa to co to za oring na twoim zdjęciu @Baton87 (obok segera i podkładki)? Warto go też od razu wymienić? Ma jakiś nr katalogowy czy trzeba szukać?
-
Faktycznie na rysunku pozycja "6" jest 2 razy, w moich dwóch kolumnach kier. był tylko jeden seger - ten pierwszy od lewej. Ale nawet jeśli były by 2 szt, to po zdjęciu pierwszego sam środek powinien wyjść bez potrzeby ściągania drugiego segera. Jak nie zapomnę to podjadę jutro do garażu i cyknę kilka fotek albo jakiś filmik
Na schemacie oring podkładka jak i łożysko to nr. 12. podejrzewam że to miało być coś w rodzaju uszczelniacza do łożyska żeby śmieci się do niego nie dostawały raczej nie odgrywa on żadnej istotnej roli przy pracy kolumny.
-
U mnie w aucie od ładnych miesięcy (lat) coś stuka, na przeglądzie zawieszenie jest OK.
Stuki nie występują na dużych dziurach ale na delikatnych nierównościach drogi (np. pofałdowany asfalt). Mam wówczas wrażenie, że stuki przenoszą się na kierownicę i pedały.
Mam już inną kolumnę kierowniczą,
ale czy jej przełożenie może dużo czasu zająć? Dużo pracy jest? -
Najwięcej czasu to chyba zajmie przełożenie stacyjki ponieważ przykręcona jest na nietypowe śruby. Myślę że max to 2h i po wymianie kolumny.
Co trzeba zrobić:
1. Zdjąć pokrywkę klaksonu i odkręcić nakrętkę mocującą koło kierownicy i zdjąć koło.
2. Odkręcić plastikową obudowę stacyjki
3. Odłączyć wszystkie wtyczki przewodów idących do stacyjki
3. Poluzować śrubę przy podłodze mocującą koniec kolumny (krzyżak) z trzpieniem maglownicy
4. Odkręcić 4 nakrętki mocujące samą kolumnę do karoserii i mamy kolumnę do wyjęciaWarto przed demontażem ustawić sobie koła na wprost żeby tak samo później założyć koło kierownicy inaczej będzie jak u mnie
koła prosto = kierownica w prawo o 45 stopniPOZA TYM POLECAM :
KATALOG DAEWOO TICO - NIE PO RUSKU -
Tak jak obiecałem:
link