ROZWIĄZANY - Nierówna praca silnika na biegu jałowym.
-
Serio jeszcze ktoś się przejmuje spalinami w tico na stacji diagnostycznej? :O
-
Tak do tematu Znaczka Jc:
100% oryginał ze znaczkiem, co znaczyć może tylko tyle że Jc to jednak oryginalne części. -
Bardziej chodzi mi o to, żeby gaźnik był dobrze ustawiony, a w razie czego żeby problemów nie było . Na razie jeszcze nigdy mi nie sprawdzali, ale kiedyś może być ten pierwszy raz .
-
U mnie po wywaleniu kata nic się nie zmieniło.
-
Gaźnika raczej nie powinno się "regulować", poza tym regulacja polega na kręceniu śrubą od składu mieszanki paliwo-powietrze na biegu jałowym.(a raczej reg. ilość paliwa do stałej ilości powietrza). Z tego co wiem to nawet w ASO raczej się bali podejmować regulacji, a raczej jak już było coś z gaźnikiem to cały szedł do wymiany.
Może regulacja miała sens jak auto było nowe i katalizator w 100% sprawny, ale po tylu latach wątpię że da się na analizatorze dobrze ustawić gaźnik do wartości książkowych skoro kat. się zużył Dla mnie jedynym wiarygodnym znakiem że skład mieszanki jest OK lub NOK jest wygląd świec zapłonowych. po ich wyglądzie można dużo powiedzieć na temat sprawności silnika i spalanej mieszanki. Miałem tez przykład mechanika który kręcąc śrubą od mieszanki ustawiał jak twierdził obroty biegu jałowego (żenada).Sprawdź stan swojego katalizatora jeśli po wyglądzie stwierdzisz że jest ok to można spróbować regulacji choć ja bym tego nie robił.
Tak wyglądał mój katalizator, który rozpadł się na pół:
Pierwsza cześć strona która było widać od strony rurki pow. dodatkowego:
Po odwróceniu:
a to co zostało puszce katalizatora, choć od strony wydechu wyglądał zdrowo:
a na koniec foto z kolektora wydechowego w moim aktualnym tikulcu, troszkę nie ostre ale ciężko było zrobić ładne zdjęcie telefonem przez otwór wydechowy:
-
WOW, wielkie dzięki za zdjęcia! Powinny mi pomóc . Mam nadzieję, że w weekend uda mi się do mojego katalizatora zajrzeć.
Co do ustawiania gaźnika, to chyba masz racje. Sam kiedyś go sobie przypadkowo rozregulowałem, i po regulacji u mechanika (na analizatorze spalin) nie chodził już jak wcześniej. Nówka chodziła idealnie (prawie jak 4 a nie 3 cylindry ), po regulacji już było trochę gorzej (jak typowy 3 cylindrowiec). Więc jeżeli nie będzie dużo palił, a na przeglądach nie będą sprawdzać spalin, to raczej nie będę regulował. Jeszcze by mogło gorzej wyjść, a nie będę dokładał sobie roboty .A jeszcze mam takie 2 pytania. Ile miały te katalizatory przejechane i czy ta kulka Ci nie dzwoniła?
-
pierwszy (ten stopiony) około 220 tyś. km, ten drugi 130tyś. km, nic nie dzwoniło i nie wydawało żadnych niepokojących dźwięków.
-
Mój ma 140tyś więc też już prawdopodobnie będzie padnięty.
Na 3. zdjęciu dobrze widzę, że masz ucięte śruby? Tego się trochę boję, że będą problemy przy odkręcaniu, a nie chce mi się specjalnie ciąć .Dziś pomyślałem, że zobaczę do katalizatora od góry. Efekt - przy odkręcaniu śruba od rury, którą idzie gorące powietrze z nad kolektora, urwała się . Teraz będę musiał rozwiercić kolektor i od nowa nagwintować. Drugiej śruby na razie nawet nie ruszałem. Muszę znaleźć na to teraz więcej czasu.
-
Nie wiem, czy nierówna praca, może być związana z aparatem zapłonowym. Po przeczytaniu tego tematu : http://zlosniki.pl/stary_zlosniki/showflat.php?Cat=0&Number=1012637&Main=1012212 , stwierdziłem, że muszę sprawdzić luz na wałku u siebie. Słyszę stuki w jego okolicy, ale myślałem, że to pompa. Tylko wie ktoś, jak ew. wymienić łożysko w aparacie?
O katalizatorze nie zapominam, ale muszę znaleźć teraz na niego trochę więcej czasu. -
Zobaczyłem do aparatu, nie ma luzów.
Teraz tylko czekam aż znajdę czas na zobaczenie do kata. Druga śruba też się pewnie urwie, bo są strasznie zapieczone. Wiecie może, jakie długie są te śruby? Bo nie wiem jak głęboko mam wiercić.Jeszcze dziś zauważyłem, że przy hamowaniu silnikiem, auto szarpie. Takimi jak by "falami" jedzie.
-
Zobaczyłem do
aparatu, nie ma luzów.
Teraz tylko czekam
aż znajdę czas na zobaczenie do kata. Druga śruba też się pewnie urwie, bo są
strasznie zapieczone. Wiecie może, jakie długie są te śruby? Bo nie wiem jak głęboko
mam wiercić.do 15mm
-
A powiedzcie mi jeszcze, czy zepsuty katalizator może powodować szarpanie przy hamowaniu silnikiem?
-
Wiecie może, jakie długie są te śruby? Bo nie wiem jak głęboko
mam wiercić.śrubka ma 25mm:
-
Co do szarpania to niestety ja nie pomogę, mam podobny efekt ale jeszcze nie znalazłem na niego lekarstwa
-
A wstawiles jakąś rurkę do puszki po kacie, czy pustą zostawiłeś?
-
zostawiłem pustą, po kiego coś tam wkładać
-
Czytałem, że po wyjęciu środka i zostawieniu samej puszki, robi się głośniej. Tu jest na tyle mały katalizator, że nie ma różnicy?
-
ja wiem czy jest głośniej , może inny dźwięk niż wcześniej, ja bynajmniej dużej różnicy nie zauważyłem.
-
O, no to dobrze, mniej roboty .
-
Witam ponownie!
Odświeżam ten temat, ponieważ zauważyłem coś nowego. Gdy ssanie się wyłączy, to jak dodam trochę gazu, to obroty strasznie falują. Występuje to tylko przy konkretnym (nie zbyt dużym) położeniu gazu. Dodatkowo czasami, jak gdzieś zwolnię i chcę znów przyspieszyć i dodam trochę gazu, to silnik potrafi na chwilę przymulić i dopiero jedzie dobrze. Wszystko słychać na filmie. https://www.youtube.com/watch?v=N_WUmRr5GGE&feature=youtu.be
Od ok. 00:10 do 00:30 dodaję trochę gazu (lekkie falowanie), od 00:30 do 00:47 dodałem więcej (wtedy mniej falowały), od 01:00 do 01:20 znów stała ilość gazu(lekkie falowanie), od 01:23 do ok. 01:35 dodałem więcej gazu (wtedy najbardziej falowały), później słychać, że przy większych obrotach falowanie ustąpiło i znów od 01:58 mocno falują.Zastanawiam się, czy to może urządzenie podciśnieniowe od wyprzedzania zapłonu szwankuje i obroty stabilizują się dopiero gdy zadziała urządzenie odśrodkowe? Co o tym myślicie?