Ściemniacz deski rozdzielczej.
-
Ma ktoś coś takiego zamontowane? Jeśli tak to jak to podłączyć i ewentualnie skąd wziąć.
Na Allegro sporo takich rzeczy jest od innych samochodów. Tylko czy któreś by pasowało i oczywiście jak podłączyć.
Code:
http://allegro.pl/listing/listing.php?category=620&change_view=1&order=p&p=3&string=ściemniacz
-
miałem takie coś w seacie
hmm, to chyba zwykły rezystor z możliwością regulacji rezystncji.
Trzeba by znaleść odpowieni przewód,
odpowiedzialny za podświetlanie i wpiąć w szereg..
ale to tylko teoria -
Grzebnąłem w schemacie elektrycznym od Tico i tam jest jakiś włącznik ściemniacza.
-
W zegarze jest ściemniacz... Skoro schemat dotyczy też w/w czasomierza... w innych miejscach wątpię...
-
W zegarze jest
ściemniacz... Skoro schemat dotyczy też w/w czasomierza... w innych miejscach
wątpię...Akurat w zegarku zrobiłem aby świecił cały czas na jasno. Może ten przewód który odłączyłem ma za zadanie przyciemniać po włączeniu świateł ?
Gdyby go dołożyć do zasilania tablicy wówczas by kontrolki świeciły przyciemnione gdy zaświecę światła .
-
Tak, ten przewód ściemnia podświetlenie zegarka, gdyż nasze autka pomyślano jeszcze wtedy gdy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania...
W chwili obecnej, przy montażu fabrycznego zegarka, również zrezygnowałem z jego "ściemniacza". Powód prosty - w dzień wskazania godzin byłyby niewidoczne...
-
Gdyby go dołożyć do
zasilania tablicy wówczas by kontrolki świeciły przyciemnione gdy zaświecę światła .Gdybyśmy wybebeszyli cały układ ściemniania z zegarka i wpięli w odpowiedni obwód od podświetlenia zegarów, kto wie... niech wypowiedzą się bardziej obeznani z elektryką ludzie...
-
według mnie jest to do ogarnięcia, trzeba by tylko się wpiąć w kabel przed wtyczką do zegarów. nie jestem tylko pewien czy z "+" podświetlania nie jest połączone coś jeszcze (z "-" na pewno są kierunkowskazy) ... sprawdzę dziś w nocy jak w pracy będę kontynuował prace nad moimi zegarami.
-
według mnie jest to
do ogarnięcia, trzeba by tylko się wpiąć w kabel przed wtyczką do zegarów. nie
jestem tylko pewien czy z "+" podświetlania nie jest połączone coś jeszcze (z "-" na
pewno są kierunkowskazy) ... sprawdzę dziś w nocy jak w pracy będę kontynuował prace
nad moimi zegarami.Można by też jakiś potencjometr zamontować, by regulować zakres ściemniania.
-
Można by też jakiś
potencjometr zamontować, by regulować zakres ściemniania... wykorzystać np. regulator reflektorów, o ile nie mamy tej regulacji wykorzystanej
-
.. wykorzystać np.
regulator reflektorów, o ile nie mamy tej regulacji wykorzystanejAkurat mam regulowane światła.
-
U mnie akurat nie jest podłączony...
-
Ma ktoś coś takiego zamontowane? Jeśli tak to jak to podłączyć i ewentualnie skąd wziąć.
Na Allegro sporo takich rzeczy jest od innych samochodów. Tylko czy któreś by pasowało i oczywiście jak podłączyć.Można kupić układ LM317 i parę zaledwie elementów, aby samodzielnie zrobić sobie taki regulator
Poniżej schemat, a zamiast rezystora R2 wystarczy podłączyć potencjometr.
Aby nic się nie grzało sam układ LM można wyposażyć w radiator i to wszystko. -
Jak dla mnie najprościej to zrobić w ten sposób:
wystarczy tylko dobrać opór potencjometru i można go zamontować wszędzie
Jak ktoś chce mogę sprawdzić jaki potencjometr byłby najlepszy bo cały czas pracuje nad tuningiem moich wskaźników -
Wszystko OK tylko że ja modernizowałem oświetlenie licznika i mam tam więcej diód aby go rozjaśnić.
-
ale podłączyłeś diody gdzie??
zakładam że do "+" i "-" do których wcześniej były podłączone standardowe żaróweczki
Więc tylko przeciąć kabelek zasilający który zaznaczyłem, przedłużyć do miejsca montażu potencjometru i gitarka -
Jak dla mnie najprościej to zrobić w ten sposób:
wystarczy tylko dobrać opór potencjometru i można go zamontować wszędzieWszystko się zgadza, tylko czy oby na pewno można zastosować "zwykły" potencjometr?
W większości samochodów stosuje się potencjometry drutowe, które są większej mocy.Ja w swojej tablicy wskaźników zrobiłem regulację jasności podświetlania właśnie wg. podanego wcześniej schematu.
Poniżej fotka z widokiem tyłu - ten czarny prostokącik to właśnie przymocowany regulator, a do doboru jasności podświetlenia wykorzystałem najzwyczajniejszy potencjometr. -
No rozumiem, projekt jak najbardziej fajny
Ja taki regulowany zasilacz niedawno budowałem ale na LM7805
tylko po co do 2 małych żaróweczek (2x 3,2W czyli prąd jakieś 500ma?) budować regulowany zasilacz ?
jak się ma rozbudowane podświetlenie albo jakąś folie EL to rozumiem bo dużo prądu pobierają, potrzebują stabilizacji napięcia itd.Jak będę miał chwilkę to zrobię jakiś prototyp i zobaczymy czy ma to sens
-
Wszystko się
zgadza, tylko czy oby na pewno można zastosować "zwykły" potencjometr?
W większości
samochodów stosuje się potencjometry drutowe, które są większej mocy.
Ja w swojej tablicy
wskaźników zrobiłem regulację jasności podświetlania właśnie wg. podanego wcześniej
schematu.
Poniżej fotka z
widokiem tyłu - ten czarny prostokącik to właśnie przymocowany regulator, a do
doboru jasności podświetlenia wykorzystałem najzwyczajniejszy potencjometr.Wreszcie odezwał się ktoś kto to ma
-
No rozumiem, projekt jak najbardziej fajny
.... i bardzo prosty.
Ja taki regulowany zasilacz niedawno budowałem ale na LM7805 tylko po co do 2 małych żaróweczek (2x 3,2W czyli prąd jakieś 500ma?) budować regulowany zasilacz ?
Ja miałem bardziej rozbudowane oświetlenie, jak na fotce.
W miejsce oryginalnych żarówek stosowałem dwie super jasne LED, jednak ze względu na równomierność oświetlenia ponownie włożyłem żaróweczki (białe).Co do mocy, to pamiętaj, że nie każdy potencjometr spokojnie "przeniesie" 0.5A
Jak będę miał chwilkę to zrobię jakiś prototyp i zobaczymy czy ma to sens
Warto to wcześniej przetestować w domu, aby w samochodzie nie było problemów.