Spadające obroty i gasnięcie przy hamowaniu
-
hehe a mi się głupio zrobiło że sprężyny w tłoczkach skojarzyły mi się ze sprężynami przy zaworach, wszystko dlatego że w tym samy dniu zaglądałem pod pokr. zaworów i przymierzałem się do regulacji luzu no i widziałem sprężynki
Przy moim tikulcu to nie grzebałem chyba tylko w przewodach paliwowych, hamulcowych, amortyzatorach, samej pompce hamulcowej, maglownicy (bo ciężko było ją wykręcić przy wymianie drążka kierowniczego),wydechu, układzie chłodzenia i samym silniku + skrzyni.
Żałuje tylko że tak późno zarejestrowałem się na tym forum bo już teraz widzę że zaoszczędził bym trochę czasu i nerwów przy niektórych naprawach -
Pisząc przewód serwa masz na myśli jeden z 2 gumowych przewodów z kolektora ssącego do serwa?
Bo szczerze to nie zauważyłem tam żadnego zaworku, i w książce trzeciaka też się nie natknąłem na coś takiego. Wyciągając serwo wyjmowałem wężyk bliżej serwa ale nie ma tam żadnego zaworku Jutro z rana to obczaję, bo skoro piszesz że jest tam gdzieś zaworek to albo w drugim wężyku przy kolektorze, albo w łączącym oba wężyki metalowym przewodzie ( w co wątpię). -
Wewnątrz przewodu jest zaworek. Pierwszą z oznak niedomagania jest twardy pedał hamulca zaraz po uruchomieniu samochodu po całonocnym postoju w zimie. Przy pierwszym hamowaniu pedał jest twardy, po jego wciśnięciu kolejne hamowania są już normalne. Zauważyłeś coś takiego podczas mrozów kilka miesięcy temu?
-
tak , czasem kompletny brak hamulców, dlatego przed urochomieniem silnika zawsze najpierw gaz 2-3 razy (jak w instrukcji tico), później hamulec to samo też wciskałem 2-3 razy i nie było żadnych problemów z "twardym" pedałem oraz problemami z hamowaniem.
Byłem przekonany ze TICO tak po prostu "ma".Sugerujesz jakoś sprawdzić działanie tego zaworku czy wymienić odrazu na nowy bo pewno koszt nie przekracza 20zł.
-
Byłem przekonany ze TICO tak po prostu "ma".
Tico często trapi jakaś drobna usterka, której rozwiązanie jest powszechnie znane tu na forum, ale bardzo nietypowe dla mechanika który Tico widzi pierwszy czy drugi raz w życiu. Jeżeli coś w zachowaniu samochodu cię niepokoi to nie daj sobie wmówić że tak musi być, bo często naprawienie tego to prosta i groszowa sprawa.
Sugerujesz jakoś sprawdzić działanie tego zaworku
Możesz sprawdzić, w jedną stronę powinien przepuszczać, w drugą nie, ewentualnie próbować wyczyścić, ale po tylu latach to moim zdaniem lepiej od razu profilaktycznie wymienić, awaria tego zaworka jest bardzo częsta. Przeczytaj te wątki:
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=sho...true#Post726065
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=sho...true#Post158707
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=sho...true#Post275008
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=sho...true#Post861774 -
Mam dokładnie tak samo. Wciskając kilkakrotnie hamulec obroty silnika spadają jakby chciał zgasnąć. Tak samo przy dohamowaniu czuć jak obroty spadają. Choć do tej pory odpukać jeszcze mi nigdy nie zgasł. Wyżej czytałem o tym zaworku serwa może tu tkwi problem. Dodam że zimą też miałem twardy pedał i tak samo myślałem że tak po prostu jest. Kolego jak wymienisz ten zaworek daj znać jakie efekty czy jest coś lepiej. Pozdro
-
jadę za jakiś czas do sklepu po ten zaworek pod warunkiem że go tam mają
Zamontuje od razu bo to 10 min roboty i napisze jakie efekty. -
Mam dokładnie tak
samo. Wciskając kilkakrotnie hamulec obroty silnika spadają jakby chciał zgasnąć.U mnie obroty nie spadają
-
Wyjąłem dziś ten przewód podciśnienia z zaworkiem i sprawdziłem. Wciągając powietrze z jednej strony przepuszcza natomiast wdmuchuć nie da rady. Odwrotnie z drugiej strony można wdmuchać a nie można wciągnąć. Byłem na szrocie i wziąłem przewód z jakiegoś innego tica wsadziłem do mojego i działało tak samo. Po założeniu do auta wciskając pedał obroty również spadały. Na jutro mam zamówiny całkowicie nowy ten przewód założe go i napisze jaki efekt.
-
U mnie obroty nie spadają
U mnie delikatnie, naprawdę niewiele spadają. Sądzę, że u Ciebie, Slavo, też.
Jednak nie wiążę tego z podciśnieniem i serwem, lecz tylko z obciążeniem prądowym alternatora. Po prostu włączają się lampy STOP (2x21W, do tego u mnie trzecia lampa 3x10W) i silnik troszeczkę ciężej musi pracować; obroty odrobinę idą w dół, słychać to, ale tylko troszeczkę. Do zgaśnięcia jednak jest jeszcze daleko.
Taka sama sytuacja jest po włączeniu świateł mijania. Jest to więc sprawa poboru prądu.
Ogólnie to normalna sytuacja, kilkakrotnie opisywana na forum. I nie ma się tym co przejmować, gdyż nie jest uciążliwe. Jeśli ktoś nie ma świateł do jazdy dziennej, tylko na co dzień korzysta z reflektorów głównych, można troszeczkę podwyższyć obroty na biegu jałowym.
Wracając do tematu: nie mam pojęcia, co może powodować chęć do zgaśnięcia silnika przy wciskaniu hamulca. Ciekaw jestem, jak się sprawa rozwinie. -
Też myślałem o światłach stopu ale sprawdziłem to:
po włączeniu świateł mijania obroty silnika spadają bo jest większe obciążenie prądowe wiadomo,
przy wciskaniu hamulca włączają się stopy, najpierw myślałem że to kolejne obciążenie albo mam gdzieś w przewodach jakieś niewielkie przebicie i po prostu podczas hamowania i włączania się świateł stopu płynie większy prąd niż powinien ale mniejszy niż bezpiecznik.
dlatego odłączyłem bezpiecznik od stopów. Niestety obroty podczas szybkiego kilkukrotnego wciskania hamulca dalej spadają tak że silnik zaczyna się dławić.
Czekam na zamówiony zaworek w wężyku kolekter-serwo bo w żadnym z 3 sklepów które zwiedziłem go nie mieli i nie mogli zamówić bo w hurtowni też go nie było -
... przy wciskaniu hamulca włączają się stopy, najpierw myślałem że to kolejne obciążenie albo mam
gdzieś w przewodach jakieś niewielkie przebicie i po prostu podczas hamowania i
włączania się świateł stopu płynie większy prąd niż powinien ale mniejszy niż
bezpiecznik. dlatego odłączyłem bezpiecznik od stopów.Dla wyeliminowania ewentualnej przyczyny leżącej po stronie "elektryki" można zdjąć pasek klinowy alternatora i dokonać prób.
W tym przypadku alternator w żaden sposób nie jest obciążany i od razu będzie można potwierdzić lub wyeliminować usterkę w układzie elektrycznym samochodu. -
Więc po wymianie wężyka z zaworkiem (kolektor-serwo) po wciskaniu hamulca obroty minimalnie spadają, tak że czasem ciężko to usłyszeć.
Poza tym hamulec wciska się o naprawdę wiele lżej.
W starym wężyku zaworek w ogóle nie działał, tzn.
dmuchałem z jednej i drugie strony i nic !
nie przepuszczał ani w tą ani w tą. -
No patrz... Czyli jednak to zaworek powodował takie objawy.
Ale już naprawione (tanim kosztem). -
Wracam ponownie do tematu , chociaż tytuł trochę nie pasuje, ale jeden z poprzednich objawów tak tzn. Wyjechałem z pod domu odpalił na dotyk, przejechałem niecałe 200 metrów, przez rondo dojechałem do skrzyżowania zatrzymałem się i chcę skręcić w prawo, przepuściłem auta z przeciwka, wrzucam 1 dodaje gazu a tu tikuś zaczął szarpać i prawie zgasł, puściłem gaz obroty wróciły do normy, wciskam gaz z nowu to samo, po 3 takich wciskaniach gazu w końcu skręciłem, wciskam lekko gaz wszystko gra, jak wciskam mocniej to zaczyna się dławić.
Podjechałem pod dom,, przy gwałtownym wciskaniu gazu na luzie silnik się dławi i prawie gaśnie, po puszczeniu wraca do normalnych obrotów. Wyłączyłem silnik chce odpalić i nic... rozrusznik kręci, słychać coś w rodzaju cichego "strzelania" z rury wydechowej ale nie odpala. po 2 godzinach stania pod blokiem wsiadłem odpaliłem na dotyk przejechałem około 300m zgasiłem odpaliłem, następne 300m, znowu zgasiłem i odpala już bez problemu, przy gwałtownym dodawaniu gazu też wszystko jest ok.Nie mam już koncepcji z czym to mogło być związane, jedyna rzecz to niski poziom paliwa tzw. rezerwa czyli w baku około 4-5 litrów.
Zastanawiam się jeszcze czy katalizator lub luz na zaworach silnika może mieć jakiś wpływ
na takie zachowanie autka bo to puki co jedyne 2 rzeczy których nie ruszałem. No ewentualnie reg. gaźnika ale jeśli tak to czemu tak nagle się coś zepsuło a po2h już działa