Regulacja lpg
-
Tak jak kolega powyżej napisał - nikt Ci nie zagwarantuje prawidłowej regulacji LPG na słuch.
To samo zresztą się tyczy benzyny w Tico.Jedź na warsztat, w którym za 50zł wyregulują Ci LPG włącznie z wymianą filtra gazu.
-
No to może odpowiedzcie mi na takie pytanie.
Biorąc pod uwagę tylko Tico. Zakładamy nowe lpg. Sprawa wygląda tak że zasilając auto gazem omijamy całkiem gaźnik. Więc jeśli mamy poprawnie ustawiony zapłon,zawory, wymieniony filtr powietrza to czy możemy ustawić mieszankę lpg tak jak np jakiś kolega? Oczywiście pod warunkiem że on ma te same podzespoły lpg co ja.
-
No to może
odpowiedzcie mi na takie pytanie.
Biorąc pod uwagę
tylko Tico. Zakładamy nowe lpg. Sprawa wygląda tak że zasilając auto gazem omijamy
całkiem gaźnik. Więc jeśli mamy poprawnie ustawiony zapłon,zawory, wymieniony filtr
powietrza to czy możemy ustawić mieszankę lpg tak jak np jakiś kolega? Oczywiście
pod warunkiem że on ma te same podzespoły lpg co ja.Nie możemy. Skład mieszanki reguluje się na analizatorze spalin indywidualnie dla każdego pojazdu Oczywiście w przypadku, kiedy chcesz mieć poprawnie wyregulowany skład mieszanki
-
No dobrze ale dlaczego nie możemy?
No ja rozumiem, że są różne stany aut, tu patrzymy na stan katalizatora,czy auto nie pali choć troszkę oleju, ja rozumiem zależy od tego ale przy w miarę sprawnym aucie chyba można by było coś takiego zrobić tak? -
No dobrze ale
dlaczego nie możemy?
No ja rozumiem, że
są różne stany aut, tu patrzymy na stan katalizatora,czy auto nie pali choć troszkę
oleju, ja rozumiem zależy od tego ale przy w miarę sprawnym aucie chyba można by
było coś takiego zrobić tak?Druga część mojej wypowiedzi dość wymownie to tłumaczy Nie ma 2 takich samych samochodów. Każdy ma swoją własną duszę
-
No to może
odpowiedzcie mi na takie pytanie.
Biorąc pod uwagę
tylko Tico. Zakładamy nowe lpg. Sprawa wygląda tak że zasilając auto gazem omijamy
całkiem gaźnik. Więc jeśli mamy poprawnie ustawiony zapłon,zawory, wymieniony filtr
powietrza to czy możemy ustawić mieszankę lpg tak jak np jakiś kolega? Oczywiście
pod warunkiem że on ma te same podzespoły lpg co ja.Tak jak już miechomiecho napisał - nie ma dwóch takich samych aut.
Zobrazuję Ci to inaczej (aczkolwiek będziesz wiedział o co chodzi, bo masz dwa Tico ):
mimo, że masz do czynienia z dwoma identycznymi autami, to jednak będą diametralnie różnić się od siebie np. "braniem" pedału sprzęgła, skutecznością hamulców, kolorem nadwozia, w jednym będziesz siedział niżej a w drugim wyżej...
Wiesz co mam na myśli?Po to jest analizator spalin, aby auto zostało wyregulowane wg wcześniej ustalonych standardów dla konkretnego modelu auta. Dokładając do tego to, że auto podczas regulacji jest sprawne (np. katalizator) to mamy pewność, że owe standardy emisji spalin będą pokrywać się z prawidłowo wyregulowanym autem.
-
Ze swego doświadczenia jak jechać ustawiać gaz to tylko do kogoś kto się na tym zna a nie tylko ma zakład. Mi jak zamiast właściciela stacji co zawsze to robił ustawił pracownik to tikacz zaczął palić 8L gazu. wkurzyłem się bo po co dawałem 20zł skoro jeszcze popsuł. więc samemu sobie ustawiłem przykręcając dawkę tak by palił ile powinien i tak by silnik był nie za słaby. I tak zostało a ja tam bym nie dał 50zł za ustawienie bo filterek kosztuje z 7zł i wymiana prosta. A przy przebiegu ok 80tys na gazie wymieniałem tylko go 3 razy i zawsze zapala nawet w mrozy.
-
Widzisz zgadza się. Ja również chcę omijać wszelkich mechaników. Sprawa była by o tyle prosta jakbym chociaż miał ustawiona tą śrubkę na reduktorze.
-
Pełno jest opisów jak ustawić parownik w instalce na gaźnik. Prosta sprawa wystarczy tylko poszukać opisu.
-
Witam serdecznie.
Było przerabiane na
pewno, nawet mam cały tenpoemat przyznam się szczerze żeja go nie rozumiem. No po
prostu nie mogę tego strawić.
Odpadają też
propozycję abyjechać do gazowników żeby wyregulować lpg.
Lpg jerst nowe i
chcę sam wyregulować.
Czy ktoś może mi w
tym pomóc???Ale konkretnie.jesli jest nowe LGP to psi obowiazek gazownika wyregulowanie instalacji
-
No ja znalazłem tylko ten cały poemat którego za bardzo nie rozumiem.
-
Co w tym nizrozumiałego? Masz register i reduktor do kręcenia. Zrób dokładnie jak w artykule i masz wyregulowane. Polecam wstawienie sądy lambda z kontrolką w miejsce rurki powietrza dodatkowego na kolektorze, wtedy nie potrzebujesz analizatora spalin do dokładnego ustawienia.
-
A coś więcej mógłbyś powiedzieć o tej sondzie z kontrolką?
-
-
No ok ale napisałeś tam że nie jest to dokładne ustawienie dzięki tej sondzie.
Gdzieś czytałem że można pod sondę podłączyć zwykły miernik i według wskazań można ustawić.
-
Dzięki sądzie ustawisz dokładnie w zależności od zabrudzenia filtra, jakości gazu, 5,5l/100 czy max przyspieszenie. Warto.
-
Tak ale musisz jeździć z miernikiem a tak tylko 2 diodki przy radiu.
-
Wysłałem Ci priva.
-
Regulacja gazu w oparciu o sondę
Sonda na gazie 1gen będzie pokazywała cuda wianki! Po to się ją właśnie emuluje w autach z wtryskiem. Obecność tzw śruby regulacyjnej nigdy nie pozwoli nam utrzymywać mieszanki prawidłowej w całym zakresie obrotów. Bez analizatora, gaz ustawia się metodą prób i błędów. Pojeździmy chwilę i dojdziemy do takiej wprawy, że będziemy czuli jak silnik reaguje na zmianę dawki gazu. Reduktorem nie zawracamy sobie głowy (konkretnie śrubą regulacyjną- tzw. bypassem, ani śrubą od wolnych- o ile te są dobre). Tworzenie różnych wynalazków do sprawdzania mieszanki za pomocą sondy najczęściej mija się z celem. Tak samo oszczędne ustawianie gazu (na przysłowiowe 5,5l) to jest pozorna oszczędność. Pełno później takich jegomościów w warsztatach, którzy się dziwią, że przy tak małym przebiegu na jednym garze jest 6atm. Diagnoza wtedy prosta- wypalone zawory. -
Wiesz coś w tym jest bo i na innych forach byłem i sprawdzałem. Na forum Fso też tak robią i nawet zwykłym miernikiem i ponoć to działa. Też masz te mirniki Afr które podłączasz pod sondę. Najlepiej to żeby ktoś według tego ustawił na tyle ile to jest możliwe i potem pojechał na stację sprawdzić.