Dudni przy skręcie
-
Witam
mam małe pytanie a
mianowicie: co może dudnić przy skręcaniu w czasie jazdy? Nie chodzi mi tu o skręcie
z miejsca i charakterystyczne "cykanie" przegubu bo to nie on. Występuje to w czasie
jazdy. Na wprost wszystko ok, ruszę trochę kierownicą czy to w prawo czy to w lewo i
zaczyna dudnić.Obstawiam łożysko w którymś kole. Przy ewentualnej wymianie, wymień też uszczelniacz (oring) w miejscu, gdzie wchodzi przegub do zwrotnicy.
-
Dodam jeszcze, że towarzyszy przy tym czasami taki dźwięk ocierającej się gumy? (taki bardziej stonowany niż piszcząca zabawka dla psa ).
-
Dodam jeszcze, że
towarzyszy przy tym czasami taki dźwięk ocierającej się gumy? (taki bardziej
stonowany niż piszcząca zabawka dla psa ).Z którego roku masz oponki? Bieżnik w porządku czy delikatnie starty na rantach?
-
Oj to nie taki pisk opon (no stare są bo mają chyba 10 lat ) Bradziej dźwięk starej wersalki hehe
W sumie to łatwo sprawdzić bo mogę zmienić przód z tyłem jakby nie było. Bieżnik wydaje się ok.
-
Oj to nie taki pisk
opon (no stare są bo mają chyba 10 lat ) Bradziej dźwięk starej wersalki heheO pisk mi nie chodziło, tylko tak jak opisałeś - czyli o tarcie.
W sumie to łatwo
sprawdzić bo mogę zmienić przód z tyłem jakby nie było. Bieżnik wydaje się ok.Zrób tak na początek.
-
Dalej to samo Pisk gumowy to na lewym łączeniu stabilizatora
Tylko skąd te dudnienie.
-
Dalej to samo
Pisk gumowy to na lewym łączeniu stabilizatora
Tylko skąd te
dudnienie.Dudnienie dudnieniu nierówne.
Dla jednych może dudnić, a dla innych skwierczyć.Jesteś w stanie nagrać to?
-
Raczej nie będzie słychać jak nagram. Dźwięk prawie identyczny jak przy hamowaniu z większych prędkości na niewyważonych kołach (?)- już nie pamiętam z czym miałem problem w poprzednim tico (tylko wtedy jeszcze przechodziło bardziej na kierownice).
-
Raczej nie będzie
słychać jak nagram. Dźwięk prawie identyczny jak przy hamowaniu z większych
prędkości na niewyważonych kołach (?)- już nie pamiętam z czym miałem problem w
poprzednim tico (tylko wtedy jeszcze przechodziło bardziej na kierownice).Auto jedzie prosto po puszczeniu kierownicy?
Brak mi pomysłów, ale chodzi mi po głowie układ jezdny...
U mnie był hałas, podobny właśnie do dudnienia, przy przestawionej zbieżności.
-
No właśnie raz jak puszczę to delikatnie schodzi w prawo a czasami jedzie prosto.
-
Koła masz dobrze dokręcone?
-
No właśnie raz jak
puszczę to delikatnie schodzi w prawo a czasami jedzie prosto.To raczej wpływu mieć nie będzie. Musiałoby Ci mocno ściągać żeby opony hałasowały przy skręcaniu.
-
tak dobrze są dokręcone.
A jaki ma wpływ ściąganie samochodu na dudnienie?
-
A jaki ma wpływ
ściąganie samochodu na dudnienie?Chodzi o zbieżność.
Opona nie przylega do podłoża całą swoją szerokością a jedynie jej częścią.
Nasila się to właśnie przy skrętach, co objawia się piskiem opony oraz innymi różnymi dźwiękami. -
Wszystko wskazuje na padnięte łożysko. Po prostu podczas skrętu kół jest bardziej obciążane i wtedy daje znać o sobie.
-
Film słaby bo z komórki ale słychać:
-
Film słaby bo z
komórki ale słychać:
KlikI wszystko jasne.
Łożysko w piaście do wymiany. -
I wszystko jasne.
Łożysko w
piaście do wymiany.A dokładnie to nawet dwa, bo powinno się wymieniać obydwa w kole, czyli prawe i lewe.
-
U mnie dźwięk był bardzo podobny do twojego choć bardziej stukający. U ciebie jakby bardziej dudniący. U mnie padł przegub ledwie po roku od założenia. Też myślałem,że łożysko bo poprzednim razem przegub jak to określiłeś cykał.
-
Film słaby bo z
komórki ale słychać:
KlikNo i co, naprawiłeś? Co trzeba było wymienić?
Podzielisz się doświadczeniami?