Czy ktoś mieszka w pobliżu Czech - tylne bezwładnościowe pasy
-
Ja szczerze mówiąc
całkiem poważnie zastanawiam się nad sprowadzeniem z Rumunii całego Tico
Klimatyzacja, pasy bezwładnościowe, być może blacharka w lepszym stanie (nie wiem
czy u nich też sypią sól na drogach w takich ilościach jak u nas)... Koszt
pewnie porównywalny jak zakup Tico z klimą w Polsce czy też szukanie części i montaż
klimy do już posiadanego.A dokładniej: myślisz o sprowadzeniu, wyciągnięciu przydatnych części i zezłomowaniu reszty? Czy ew. zezłomowaniu swojego (o ile byłby w gorszym stanie od sprowadzonego)? Czy jeszcze jakaś inna opcja?
Może trochę szalony pomysł, ale ludzie sprowadzają z
Niemiec stare VW, to czemu nie Tico z Rumunii? Nie mówiąc już o tym, że wycieczkę
tam można sobie zrobić nawet dla relaksu, po drodze są wspaniałe węgierskie baseny
(polecam, jeżdżę na Węgry parę razy do roku od ok. 10 lat).Pomysł wcale nie jest zły, warunkiem jest znalezienie naprawdę dobrego egzemplarza. A z tym będzie chyba podobnie, jak u nas.
-
Na przyszłość jak
możesz to foty wrzucaj tutaj na forum bo z czasem mogą zniknąć.
Na samym dole mamy
kącik ZałącznikiSlavo dobrze prawi. Polać mu!
Co do zdjęć to:
1)Reduktor LPG
strasznie wysoko zamontowany(powyżej poziomu chłodnicy)... no i zbiornik gazu zamontowany do jazdy na wstecznym... Zgadza się?
Narazie tyle wypatrzyłem
A niech mnie ktoś oświeci - co to może być, co przykręcone jest nad prawą tylną lampą (widać na drugiej fotce)?
-
Slavo dobrze prawi.
Polać mu!Za tydzień będę polewał
... no i zbiornik
gazu zamontowany do jazdy na wstecznym... Zgadza się?Wielozawór zamontowany do jazdy na wstecznym
Miałem napisać,ale już dałem sobie spokójA niech mnie ktoś
oświeci - co to może być, co przykręcone jest nad prawą tylną lampą (widać na
drugiej fotce)?Krańcówka?
-
Krańcówka?
Nad lewą jest krańcówka
-
Nad lewą jest
krańcówkaMoże ktoś chciał mieć dwie symetrycznie
-
A dokładniej:
myślisz o sprowadzeniu, wyciągnięciu przydatnych części i zezłomowaniu reszty? Czy
ew. zezłomowaniu swojego (o ile byłby w gorszym stanie od sprowadzonego)? Czy
jeszcze jakaś inna opcja?Nie wiem. Póki co są to na tyle luźne plany, że nie wykluczam żadnej opcji. Przekładka klimatyzacji jest pracochłonna, a więc i droga. Z tego co pamiętam swego czasu montaż klimatyzacji do Tico z nowych części razem z nabiciem instalacji czynnikiem chłodzącym kosztował ok. 1000 zł. Przy przekładce będzie drożej, bo trzeba najpierw wymontować rzeczy, dojdą też standardowe problemy typu zapieczona śruba czy ukręcające się przewody. Z drugiej strony wtedy dawca może być w kiepskim stanie (tańszy) ważne żeby klima była sprawna. Sprowadzenie sprawnego i zarejestrowanie jest prostsze, ale formalności w urzędach też swoje kosztują no i tak jak pisałeś trzeba trafić na dobry egzemplarz. Może jednak dowiedzieć się w Foxie jakich (nowych) części brakuje i sprowadzić tylko te?
-
Właśnie kończę dobijać targu z tym człowiekiem z rumuńskiego forum
A może u nich były montowane wspomagania układu kierowniczego ?
-
A może u nich były
montowane wspomagania układu kierowniczego ?Zapytam. Wiesz może jakie to są katalogowe numery części?
-
Zapytam. Wiesz może
jakie to są katalogowe numery części?Niestety nie znam nr i nie wiem na 100% czy gdzieś
były wspomagania montowane.W polskim katalogu wspomaganie nie figuruje. -
Zapytam. Wiesz może
jakie to są katalogowe numery części?Nigdzie i w żadnej fabrycznej opcji nie ma w Tico wspomagania.
Z ciekawostek to tylko automatyczna skrzynia biegów i klimatyzacja, ale to i u nas się spotykało. -
Nigdzie i w żadnej
fabrycznej opcji nie ma w Tico wspomagania.W archiwum są jakieś pogłoski na ten temat:
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=36187#Post36187 -
Może jednak dowiedzieć się w Foxie jakich
(nowych) części brakuje i sprowadzić tylko te?Ja bym poszedł w tę stronę. Jeśli chodzi o samą klimkę, byłaby to najtańsza i najprostsza (chyba) opcja, poza tym sporo części nowych (z Foxa).
Clavish był bliżej tego tematu, orientował się, czego brakuje.
Clavish, do tablicy!Ja sobie już odpuszczę temat klimatyzacji do tico (skoro mam ją w drugim aucie, którym jeżdżę w dłuższe trasy).
-
Ja bym poszedł w tę
stronę. Jeśli chodzi o samą klimkę, byłaby to najtańsza i najprostsza (chyba) opcja,
poza tym sporo części nowych (z Foxa).
Clavish był bliżej
tego tematu, orientował się, czego brakuje.Na stronie Wolffa http://www.wolff.zabrze.stk.net.pl/TicoCzesci/ są strony katalogu części opisujące parownik, wiązkę przewodów i sprężarkę klimatyzatora. Brakuje tablicy 105 opisującej klimatyzator, tzn jest lista części, ale brakuje obrazka http://www.wolff.zabrze.stk.net.pl/TicoCzesci/105.htm Można jednak posłużyć się rosyjskim katalogiem http://tico.spb.ru/index.php?mn=doc&pg=doc&loc=general, tablica 801. Gdyby ktoś potrzebował polskiego tłumaczenia, to mam polski katalog (papierowe tomisko) i chętnie pomogę.
Ja sobie już
odpuszczę temat klimatyzacji do tico (skoro mam ją w drugim aucie, którym jeżdżę w
dłuższe trasy).Klima w miejskich korkach przydaje się chyba jeszcze bardziej
-
W polskim katalogu wspomaganie nie figuruje.
Niestety nie ma go także w rumuńskim ani rosyjskim. Jeżeli takie coś gdzieś było to tylko w Korei.
-
Ja bym poszedł w tę
stronę. Jeśli chodzi o samą klimkę, byłaby to najtańsza i najprostsza (chyba) opcja,
poza tym sporo części nowych (z Foxa).
Clavish był bliżej
tego tematu, orientował się, czego brakuje.
Clavish, do
tablicy!Jestem Jestem
Zaczynamy: w zestawie z Foxa brakowało parownika stricte do tico (ten oferowany był od matiza -wewnętrzny) nam potrzeba zewnętrznego nakładanego na lewą "rurę" doprowadzającą powietrze do nawiewu (lewa strona pod nogami pasażera), dopłata do jakieś 100zł (przynajmniej wtedy).
Dodatkowo potrzebny jest elektroniczny sterownik, o cenie którego nie mam bladego pojęcia, a montuje się go pod nogami kierowcy (owa tajemnicza wtyczka), prócz tego zestaw z Rzeszowa wymagał przeróbki końcówek bodaj trzech przewodów, nie wiadomo czy przy zamontowaniu parownika z tico nie trzeba będzie przerabiać następnych. Mniemam też, że trzeba będzie dokupić jeszcze (jedną???) dodatkową wiązkę przewodów do komory silnika (tu nie jestem pewien) oraz podkładkę-mocowanie do osuszacza (taka blaszka) umożliwiającą przykręcenie go do podstawy akumulatora (w ową dziurkę, która tam jest).
To wszystko co wiem na ten temat. Po analizie kosztów, czasu i nerwów, dałem sobie z tym spokój.... Niestety...
Ja sobie już
odpuszczę temat klimatyzacji do tico (skoro mam ją w drugim aucie, którym jeżdżę w
dłuższe trasy).Tak prawdopodobnie i ja kiedyś postąpię
-
Niestety nie ma go
także w rumuńskim ani rosyjskim. Jeżeli takie coś gdzieś było to tylko w Korei.Z tego co wiem, tico w ogóle nie miało wspomagania kierownicy - nigdzie...
-
Niestety nie ma go
także w rumuńskim ani rosyjskim. Jeżeli takie coś gdzieś było to tylko w Korei.Dziękuje za info ! Szkoda . A na wyjazd do Korei mnie nie stać
-
Operacja sprowadzenia pasów z Rumunii jest coraz bliższa finalizacji. Udało się załatwić kilka używanych kompletów pasów dla wszystkich osób które zgłosiły chęć zakupu w tym wątku, a potem ją podtrzymały po przedstawieniu szczegółów na PW, jest jeszcze jeden (ostatni) wolny komplet, który mogę sprowadzić dla kolejnej zainteresowanej osoby. Szacunkowy koszt (pasy + partycypacja w kosztach wysyłki) to około 90 zł. Jeżeli jeszcze ktoś jest zainteresowany to proszę o wiadomość na PW, kto pierwszy ten lepszy
Już nieaktualne. -
A niech mnie ktoś
oświeci - co to może być, co przykręcone jest nad prawą tylną lampą (widać na
drugiej fotce)?Wlew gazu.
-
Skuszę się jeśli oferta jest nadal aktualna:)