Zagwozdka - Regulacja obrotów jałowych na zimnym i gorącym silniku
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 wrz 2010, 18:10 ostatnio edytowany przez LARES 11 sie 2016, 20:42
Tak jak napisałem - muszę to potwierdzić przy następnym tankowaniu.
Nie zdejmowałem w ogóle gaźnika - wszystkie foty są przecież pod maską Inna sprawa, że byłyby lepsze, gdyby gaźnik był zdjęty
Lars - masz rację - niedługo wybieram się na badanie i mam zamiar poprosić machaniora, żeby mi zmierzył spaliny.
Jednak tu na forum spotykałem się już z lepszymi wynikami... Autka jakoś szczególnie nie oszczędzałem, więc byłoby nieźle z takim spalaniem.Mat
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 wrz 2010, 18:54 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:42
Jednak tu na forum spotykałem się już z lepszymi wynikami...
Ale to wcale nie znaczy że były to wyniki optymalne dla silnika.
Moim zdaniem najpierw powinno się ustawić skład mieszanki a dopiero dopasować do tego
ustawienia regulacyjne gaźnika.Czasami warto poświęcić np.0,5 l paliwa, ale zyskać na
trwałości jednostki napędowej. Oczywiście nie należy zapominać o zaworach i zapłonie -
napisał 9 wrz 2010, 19:40 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 20:42
Tak jak napisałem -
muszę to potwierdzić przy następnym tankowaniu.
Nie zdejmowałem w
ogóle gaźnika - wszystkie foty są przecież pod maską Inna sprawa, że byłyby
lepsze, gdyby gaźnik był zdjętyPytalem, bo u siebie mialem problemy z odkreceniem tych srub na zamontowanym gazniku. Trzeba je ostroznie odkrecac
-
Użytkownik archiwalnynapisał 10 wrz 2010, 11:17 ostatnio edytowany przez LARES 11 sie 2016, 20:42
Ale to wcale nie
znaczy że były to wyniki optymalne dla silnika.Właśnie jestem po pomiarze spalin (bez regulacji - tak na szybko tylko pomiar został zrobiony).
Wynik:
HC: 45ppm
CO: 0,09%
CO2: 12,5%
O2 4,05%Zadnych innych danych nie dostałem,, ale te wyglądają chyba całkiem nieźle - nawet widać, że katalizator działa
Mat
-
Użytkownik archiwalnynapisał 10 wrz 2010, 11:58 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:42
Wynik:
HC: 45ppm
CO: 0,09%
CO2: 12,5%
O2 4,05%
Zadnych innych
danych nie dostałem,, ale te wyglądają chyba całkiem nieźle - nawet widać, że
katalizator działaWszystko w normie
-
Użytkownik archiwalnynapisał 10 wrz 2010, 17:16 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:42
Właśnie jestem po
pomiarze spalin (bez regulacji - tak na szybko tylko pomiar został zrobiony).
Wynik:
HC: 45ppm
CO: 0,09%
CO2: 12,5%
O2 4,05%
Zadnych innych
danych nie dostałem,, ale te wyglądają chyba całkiem nieźle - nawet widać, że
katalizator działaWyniki CO2 i O2 są tylko pochodnymi ustawień HC i CO i w wypadku gaźnika Tico nie mogą być oddzielnie ustawiane.Czy w czasie regulacji Twojego gaźnika na analizatorze spalin diagnosta zaślepił przewód termicznego kompensatora biegu jałowego ? Ale to już są szczegóły, które nie każdego interesuja.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 10 wrz 2010, 17:29 ostatnio edytowany przez LARES 11 sie 2016, 20:42
Wyniki CO2 i O2 są
tylko pochodnymi ustawień HC i CO i w wypadku gaźnika Tico nie mogą być oddzielnie
ustawiane.Czy w czasie regulacji Twojego gaźnika na analizatorze spalin diagnosta
zaślepił przewód termicznego kompensatora biegu jałowego ? Ale to już są szczegóły,
które nie każdego interesuja.Hehe! Jaka regulacja? Jaki diagnosta?
Nic nie pisałem o regulacji - byłem na rocznym przeglądzie i poprosiłem gościa, żeby zbadał też spaliny i wydrukował wynik. Gaźnika teraz nikt nie dotykał
To jest stan zastany i wygląda na to, że całkiem niezły.
Chodziło mi o rozwianie ewentualnych podejrzeń o zbyt ubogą mieszankę, która mogłaby zaszkodzić silnikowi.
Ja tam się na wynikach analizy spalin nie znam (szczególnie badanych za katalizatorem), więc stwierdzam jedynie, że są w książkowym zakresie i przestaję się martwić
Mat
-
Użytkownik archiwalnynapisał 12 wrz 2010, 11:30 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:42
Hehe! Jaka regulacja? Jaki diagnosta?
To kto robił ten wydruk ??
Nic nie pisałem o
regulacji - byłem na rocznym przeglądzie i poprosiłem gościa, żeby zbadał też
spaliny i wydrukował wynik. Gaźnika teraz nikt nie dotykał
To jest stan
zastany i wygląda na to, że całkiem niezły.
Chodziło mi o
rozwianie ewentualnych podejrzeń o zbyt ubogą mieszankę, która mogłaby zaszkodzić
silnikowi.Czyli to kontrolne sprawdzenie nie było robione przez diagnostę.
Ja tam się na
wynikach analizy spalin nie znam (szczególnie badanych za katalizatorem), więc
stwierdzam jedynie, że są w książkowym zakresie i przestaję się martwićWłaściciel samochodu ma zawsze głos decydujący.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 13 wrz 2010, 08:26 ostatnio edytowany przez LARES 11 sie 2016, 20:42
To kto robił ten
wydruk ??No dobra - ten to rzeczywiście diagnosta.
Czyli to kontrolne
sprawdzenie nie było robione przez diagnostę.No było, było - jeśli chcesz go tak nazywać
Właściciel samochodu ma zawsze głos decydujący.
Hmm... Wolałbym np. zdanie typu "z tego co napisałeś, jest OK", albo "ten tlen w spalinach jest jakiś dziwny"
Ja się nie znam, więc jeśli trzyma się w książkowym zakresie, to muszę się z książką zgodzić...
Mat
-
Użytkownik archiwalnynapisał 13 wrz 2010, 11:00 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:42
Ja się nie znam,
więc jeśli trzyma się w książkowym zakresie, to muszę się z książką zgodzić...Najważniejsze że jesteś zadowolony !
-
Użytkownik archiwalnynapisał 13 wrz 2010, 13:15 ostatnio edytowany przez LARES 11 sie 2016, 20:42
Eno! On mnie normalnie podpuszcza!
Dobra - zadam Ci pytanie: Widzisz gdzieś w wynikach badania spalin coś podejrzanego, co mogłoby wskazywać na szkodliwość obecnego stanu regulacji gaźnika dla silnika?
Zadowolony, czy nie - nie gra roli - jeśli mam dzięki oszczędzeniu pół litra paliwa na 100 km zarżnąć silnik, to dobrze nie jest. Tyle, że ja nie widzę tego zagrożenia. Jeśli je widzisz, to mów!
Będzie się tu ze mną droczył
Mat
-
Użytkownik archiwalnynapisał 26 wrz 2010, 18:48 ostatnio edytowany przez LARES 11 sie 2016, 20:42
Kolejne tankowanie.
Spalanie: 4,75 l/100km
Nie tak dobrze jak ostatnio, ale i tak wyraźnie lepiej niż przed regulacją.
Mat