Osłony przegubów zewnętrznych i ich trwałość
-
Ja podziekuje za
takie przeguby Po pierwsze, to ze jest w oryginalnym pudelku, nie oznacza,
ze to oryginal, a po drugie z tego, co wiem - oryginaly nie byly nigdy niebieskie.
Po trzecie - kiedys kupowalem ten niebieski szajs i nawet tygodnia nie wytrzymalKolega je zamontował do swojego tico jakis miesiąc temu i narazie chodzi bez problemu. Może na jakis wadliwy trafiłeś jak po tygodniu padł. Albo był źle założony. Wiadome jak przez gume sie dostanie piasek błoto do środka to może go uszkodzić.
-
Kolega je
zamontował do swojego tico jakis miesiąc temu i narazie chodzi bez problemu. Może na
jakis wadliwy trafiłeś jak po tygodniu padł. Albo był źle założony. Wiadome jak
przez gume sie dostanie piasek błoto do środka to może go uszkodzić.Hmm, trafilem na 2 sztuki wadliwe? Zle zalozony nie byl na pewno - oslona byla dobrze zalozona, a przegub sie po prostu rozpadl i halasowal jak stary, zuzyty
-
Hmm, trafilem na 2
sztuki wadliwe? Zle zalozony nie byl na pewno - oslona byla dobrze zalozona, a
przegub sie po prostu rozpadl i halasowal jak stary, zuzytyKolega miesiac na nim jeździ. Przejechał ok 600km na nim. Narazie nic nie stuka. Będzie obserwował i jakby coś sie złego z nim działo to napisze.
-
Kolega miesiac na
nim jeździ. Przejechał ok 600km na nim. Narazie nic nie stuka. Będzie obserwował i
jakby coś sie złego z nim działo to napisze.Moim zdaniem jak przegub pada po co najmniej roku lub 15 000 to raczej nie jest zbyt dobry (oczywiscie jesli oslona jest cala). Takiego szajsu, ktory wytrzyma krocej nawet nie warto kupowac, bo to tylko szkoda czasu, nerwow i pieniedzy. Na szczescie da sie jeszcze spotkac w handlu dobre przeguby
-
Dzisiaj wymieniłem obie manszety przegubów. Wytrzymały 2 lata/60tys km. Kupione na Allegro po 25 ze smarem i nakrętkami piasty. Widać że materiał był nie ten w porównaniu z oryginałami. Zamontowałem koreańskie z firmy GM Daewoo Auto and Moto Technology Co. po 60 za komplet ze zielonym smarem i nakrętkami. Przeguby mam jeszcze oryginalne po 170tys km.
Pozdrawiam -
Postanowiłem odkopać trochę wątek, jako że temat jakości osłon do przegubów jest cały czas aktualny.
Przez przypadek dowiedziałem się, że firma GUMEX dostarczała osłony przegubów do fabryki FSO w Warszawie na pierwszy montaż do samochodów Daewoo, nie wiem tylko czy do Tico
Ponieważ na dniach będę zmieniał moją oryginalną osłonę która jeszcze sie uchowała, postanowiłem zainwestować 17zł w osłonę firmy GUMEX (w komplecie jest smar i opaski). Dzisiaj ją nabyłem i od razu dzielę się zdjęciem jak ona wygląda. Mam jeszcze osłonę oryginalną w garażu więc im zrobiłem zdjęcie. Po lewej osłona Gumex, po prawej oryginał na pierwszy montaż.
Stwierdzam, że te osłony są wizualnie takie same, nawet mają takie same wypustki (zaznaczone na czerwono). Jakość gumy jest podobna. Jest to guma "bardziej śliska - elastyczna)...oceńcie sami.
Ponieważ na archiwum zlosnikia znalazłem tylko jeden post o firmie Gumex, postanowiłem podzielić się informacjami. Może komuś się przyda...
A jeśli macie już jakieś doświadczenie z tą firmą to piszcie. -
Dzięki za cenne informacje Akurat ostatnio miałem okazję widzieć osłonę Gumexa, nie wiedziałem tylko, że jest tak podobna do oryginału i że Gumex robił dla Daewoo
-
Gumex jest polską firmą. Nawet na ich stronie jest informacja, że dostarczali osłony na pierwszy montaż do fabryki FSO w Warszawie. Według mnie po jakości wykonania przypuszczam, że one szły jako oryginał ale pewności nie dam. Choćby te wypustki na gumie (na czerwono) tak jak by to była jedna forma odlewu....:)
-
Bardzo ciekawa i cenna wieść, tym bardziej, że nie każdy ma możliwość porównania z oryginałem. Jutro nabędę na "zaś".
-
Mam pytanie co do osłon przegubów, Jeśli mnie pamieć nie myli to 1956 (jakiś miesiac temu ; ]) szukałem przegubów do tico i znalazłem coś z czym nigdy nie miałem okazji się spotkać.
Osłona gumowa uniwersalna, bez demontazu półosi lub przegubu.To niby jak mam to zamontować ?? czy ten materiał jest tak elsatyczny ze ten mały otwór który przychodzi na półoś rozszezy sie tak mocno ze przejdzie przez przegub...czy jest to mozliwe ze ten materiał nie pęknie?? chciałem taki zestawik teraz kupić bo guma na przegubie w prawym kole ma delikatne wżery jakby pękniecia ale nie ma dziur na wylot wiec przegub moge zostawić. : Dpodaje link do oslony
http://allegro.pl/oslona-gumowa-uniwersalna-bez-demontazu-przegubu-i2365921479.html
-
Powiedz leo w jakim stanie masz GKN LOBRO?
Też mam manię kupowania na zas
Mimo iż kupiłem 2 komplety osłon GKN Lobro (jedną założyłem w zeszłym roku) to kupiłem wczoraj Gumexa i chyba zdecyduję się na założenie GumexaOsłona GKN Lobro jest bardziej sztywna (chropowata) w porównaniu z elastyczniejszym "świecącym" Gumexem.
Dzisiaj idę po pracy do garażu więc może zrobię foto osłonie Oryginalnej, Gumex i Lobro -
Sprawdzę przy okazji i odpowiem. Dawno nie zaglądałem pod spód.
-
Przy okazji jeszcze raz spojrzałem na osłony będąc dzisiaj w garażu.
GUMEX i ORYGINAŁ:
-ma wybity ten sam numer 510050 (co on oznacza nie wiem, ale jest na obydwu osłonach)
-mają po tyle samo wypustek na obwodzie górnym i dolnym
-są chyba tej samej gumy (aczkolwiek specjalistą w tej dziedzinie nie jestem)Jedyne co mnie zastanawia to fakt że na GUMEXIE jest napis "Gumex" natomiast na oryginalne chyba pisze "DAC" - może wtedy znakowali je pod koncern DAEWOO a teraz już dają własną nazwę firmy...
Tak czy inaczej zrzucam oryginał i zakładam na dniach GUMEXA Druga strona jeździ od roku na GKN Lobro i jak narazie zero oznak zużycia.
-
DAC to prawdopodobnie na pierwszy montaż było dawane, tak jak hamulce z przodu, też są DAC
-
Sprawdzę przy okazji i odpowiem. Dawno nie zaglądałem pod spód.
No i dziś zajrzałem. Popatrzyłem też na moje notatki i uprzejmie donaszam :
- osłony oryginalne, fabryczne - wytrzymały 131 kkm (9 lat) i 141 kkm (10 lat)... ech...
- osłony z oznaczeniem BT 1334 - jedna dawała radę przez 27 kkm (2 lata); druga jeździ 12 kkm (2,5 roku) i już jest znacznie popękana;
- osłona GKN wytrzymała już prawie 30 kkm (ponad 4 lata) i wizualnie jest w świetnym stanie, o wiele lepszym niż ta wyżej opisana.
Myślę, że ta GKN jeszcze sporo wytrzyma.
-
Ja mam pytanko gdyż demontuję półosie z drugiego autka i mam problem.
Półoś powinna wyjść z gniazda mechanizmu różnicowego tzn od strony skrzynki.
Quźwa dziś szarpałem i ani rusz.Jakaś szybka podpowiedź?????
-
Ja mam pytanko gdyż
demontuję półosie z drugiego autka i mam problem.
Półoś powinna wyjść
z gniazda mechanizmu różnicowego tzn od strony skrzynki.
Quźwa dziś
szarpałem i ani rusz.
Jakaś szybka
podpowiedź?????Szarpnij mocno...tylko uważaj żebyś nie uderzył w coś lecąc do tyłu
Tam jest taki pierścień.Też się szarpałem kiedyś,a to trzeba użyć konkretnej siły.Poza tym jak wyszarpiesz to uważaj bo olej poleci -
Ye ye, dało rade ale i nic nie poleciało.
Dzięki wielkie. -
Nie było w skrzyni oleju?
-
No właśnie nie do końca to rozumiem. Hmm nic się nie działo ze skrzynka, biegi jak pamiętam wchodziły normalnie.