Osłony przegubów zewnętrznych i ich trwałość
-
A skąd ta pewność?
Z numeru na osłonie to wyczytałeś?Po prostu inny rodzaj gumy(z wyglądu).
Kilka postów wcześniej w swoim poście zaprezentowałem dwie osłony.
Lewa to zwykła guma(zwróć uwagę w okolicy oznaczenia),druga ta po prawej to termoplastyczna(wygląd i jakość oznaczenia) u mnie jeździ już ok 60kkm i nadal nie wykazuje stanu zużycia -
Pytanie do wszystkich
Osłony gumowe " Protechnic, oznaczenie PRB-040K " .
Są u mnie za 19 zł. i nie wiem czy warto
Sprzedawca twierdzi, że to hiszpańskie i jedne z lepszych.
Miał ktoś styczność z takimi osłonami, lub producentem? -
Pytanie do
wszystkich
Osłony gumowe "
Protechnic, oznaczenie PRB-040K " .
Są u mnie za 19 zł.
i nie wiem czy warto
Sprzedawca
twierdzi, że to hiszpańskie i jedne z lepszych.
Miał ktoś styczność
z takimi osłonami, lub producentem?Zbadaj czy to gumowe czy termoplastyczne
Jak za taką kasę to wątpliwa jakość -
Zbadaj czy to
gumowe czy termoplastyczne
Jak za taką kasę to
wątpliwa jakośćTermoplastyczne to te, które się zgrzewa maszyną.
Reszta osłon to zwykłe gumowe, jest tylko różnica w gumie, jedne miękkie jedne twarde, tak się dowiedziałem w sklepie. No i jak to w końcu jest? Co do jakości za cenę to właśnie nie wiem, ponoć klienci sobie chwalą tą firmę. -
Zbadaj czy to
gumowe czy termoplastyczneA jak to odróżnić - mając w łapach?
Jak za taką kasę to
wątpliwa jakośćNo cena ciut niskawa
-
No cena ciut
niskawaMam do wyboru 3.
1. Protechnic PRB-040K za 19 zł. Hiszpania
2. No Name z JC G5-0001D za 23 zł. Japonia
3. Gwinton ( czyt. Gwinton, nie wiem jak się to pisze ), JB-8080 za 44 zł. AngliaI co tu wybrać?
-
A jak to odróżnić -
mając w łapach?Patrz moje foty kilka postów wcześniej.
No cena ciut
niskawaDla termoplastycznego wychodzi zakres 25-50zl tak pi razy drzwi
Jakbym miał dla siebie brać to GKN(z allegro) albo coś z okolicy co mógłbym pomacać -
Foty widziałem - chodzi mi o różnicę twardości / elastyczności - generalnie w dotyku czym się to różni. Bo tylko na oko ciężko mimo wszystko różnicę stwierdzić.
-
Po prostu inny
rodzaj gumy(z wyglądu).Osłona gumowa zwykła od osłony termoplastycznej różni się tym, że termoplastyczną nasuniemy na przegub bez jego rozpinania za pomocą specjalnej tuby.
Ja zakładałem taką osłonę przez rurę.
Bardzo fajny sposób.http://www.narzedziowy.sklep.pl/index.php?act=viewProd&productId=106
-
Ja zakładałem taką
osłonę przez rurę.
Bardzo fajny
sposób.Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić Nie wiem jak to się robi?
Mógłbyś opisać jak to zrobiłeś? -
Termoplastyczne to te, które się zgrzewa maszyną.
Zaraz, zaraz... Czyżby więc owe termoplastyczne przeznaczone były do zakładania ich na przeguby za pomocą specjalnej maszyny, bez demontowania samego przegubu (o której to maszynie pisał kiedyś Lars)?
-
Zaraz, zaraz...
Czyżby więc owe termoplastyczne przeznaczone były do zakładania ich na przeguby za
pomocą specjalnej maszyny, bez demontowania samego przegubu (o której to maszynie
pisał kiedyś Lars)?Dokładnie to usłyszałem w sklepie, dlatego dopytuję się jak to w końcu jest?
Bo już nic z tego nie kumam -
Taaak... Dopiero skojarzyłem te fakty, bo dotychczas myślałem, że te "termoplastyczne" opisane po raz pierwszy przez Slavo to po prostu wyrób z innego rodzaju materiału, zaś sposób zakładania pozostaje ciągle ten sam. Warto więc wyjaśnić wszystko.
BTW obejrzałem osłony w dusterze i widzę, że nie są one wykonane ze zwykłej gumy. Materiał jest trochę twardszy w dotyku, przypomina plastik, kolor czarny, ale nie matowy - taki bardziej błyszczący. Pewnie to są termoplastyczne manszety. Spróbuję jeszcze je obejrzeć dokładniej, obracając półosią, może znajdę jakieś miejsca zespolenia (skoro myślimy o zgrzewaniu takich osłon).
-
Taaak... Dopiero
skojarzyłem te fakty, bo dotychczas myślałem, że te "termoplastyczne" opisane po raz
pierwszy przez Slavo to po prostu wyrób z innego rodzaju materiału, zaś sposób
zakładania pozostaje ciągle ten sam. Warto więc wyjaśnić wszystko.No ja też myślałem o rodzaju materiału, dlatego troszkę mnie zdziwiło w sklepie, bo pytam o termoplastyczne, a facet do mnie " a ma pan maszynę w domu do zgrzewania " , no i trochę mnie zatkało. Warto właśnie by to jakoś konkretnie wyjaśnić, bo może facet ze sklepu wprowadza mnie w błąd, a może faktycznie tak jest
BTW obejrzałem
osłony w dusterze i widzę, że nie są one wykonane ze zwykłej gumy. Materiał jest
trochę twardszy w dotyku, przypomina plastik, kolor czarny, ale nie matowy - taki
bardziej błyszczący. Pewnie to są termoplastyczne manszety. Spróbuję jeszcze je
obejrzeć dokładniej, obracając półosią, może znajdę jakieś miejsca zespolenia (skoro
myślimy o zgrzewaniu takich osłon).Jeśli Ci się chce to oglądnij Może być czasem jakiś znak z odlewu, i może się wydawać, że to jest miejsce zgrzewu
Trzeba by jakoś ugryźć temat, raz na zawsze. Może się ktoś znajdzie, kto to konkretnie wytłumaczy? -
Zaraz, zaraz...
Czyżby więc owe termoplastyczne przeznaczone były do zakładania ich na przeguby za
pomocą specjalnej maszyny, bez demontowania samego przegubu (o której to maszynie
pisał kiedyś Lars)?Ja tak właśnie myślę.
Nie słyszałem o zgrzewaniu osłon gumowych, bo to by i tak nie zdało egzaminu.
Coraz częściej natomiast zakłada się osłony gumowe bez demontażu przegubu.
Po prostu nasuwa się rozciągliwą gumę przez przegub, za pomocą maszyny na sprężone powietrze lub tuby. -
Po prostu nasuwa
się rozciągliwą gumę przez przegub, za pomocą maszyny na sprężone powietrze lub
tuby.Czyli co musisz odkręcić / zdemontować w celu takiej wymiany osłony? Na czym polega różnica między tym sposobem z tubą i sposobem tradycyjnym?
-
odkręcić / zdemontować w celu takiej wymiany osłony? Na czym polega różnica między
tym sposobem z tubą i sposobem tradycyjnym?Odkręcasz tylko trzy śruby.
Jedną od piasty koła i dwie trzymające kolumnę ze sprężyną i teleskopem.
Nie rozpinasz przegubu z tej cholernej zawleczki, co zajmuje najwięcej czasu, tylko naciągasz gumę przez przegub.
Ten sposób w warsztatach samochodowych już też jest tradycyjny, bo pozwala zaoszczędzić cenny czas. -
Hmm... I każda guma wytrzyma takie rozciągnięcie (chodzi mi o jej najwęższe miejsce)?
Widzę jednak pewną wadę - jeśli wymiana osłony przegubu następuje po pęknięciu starej, czyli po tym, gdy do środka dostanioe się brud (a jest tak często, nieraz w środku pozostaje śladowa ilość smaru), to przegub nie zostanie dokładnie umyty przed nałożeniem nowego smaru.A ja myślałem, że wymiana osłony termoplastycznej polega na założeniu jej bez odkręcania czegokolwiek - poprzez nałożenie rozciętej na całej długości osłonki i zszycie (zgrzanie) jej tak, aby stanowiła mieszek.
-
Więc.
Kupiłem Protechnic z oznaczeniem 1X530-6
o takie
Jak długo wytrzymają? to się okaże
Stare jakie miałem to firmy Porter BT-2047 i nie wytrzymały nawet roku
Jak widać oznaczenie na osłonach BT-2047 jest nie tylko na jednym producencie. grzegorzp4 miał takie właśnie oznaczenie(zestaw C.V. Joints Kit)a ja zestaw Porter-a Odrazu mogę powiedzieć, że przeguby Porter-a są dobre, żadnych oznak zużycia mimo jeżdżenia z pękniętymi osłonami .
Ale osłony Porter już nie -
Hmm... I każda guma
wytrzyma takie rozciągnięcie (chodzi mi o jej najwęższe miejsce)?Nie każda. Są do tego specjalne gumy, ale można je zakładać oczywiście tradycyjnie.
wadę - jeśli wymiana osłony przegubu następuje po pęknięciu starej,
Można też i przy samochodzie przemyć przegub.
myślałem, że wymiana osłony termoplastycznej polega na założeniu jej bez odkręcania czegokolwiek
Nie słyszałem o takim sposobie.