wymiana przegubu wew.
-
Siema
Od niedawna zaczęło mi stukać przy skręcie. Myślę ,że to przegub wew. ponieważ zewnętrzne wymieniłem, ale mogę się mylić.
Mam pytanko jakie części potrzebuję wymieniając przegub wew. i czy są jakieś problemy z wymianą tego elementu.Wiem na pewno że potrzebuję przegubów i olej do skrzyni, ale nie wiem czy coś jeszcze
Z góry dziękuje za pomoc
pozdrawiam
-
A skąd wiesz, że to przegub? Mi też przy zakręcie coś tam czasem stuka jakby, a mechanik sprawdzał i przeguby są ok
-
tego to nie wiem ale tak wnioskuję bo co moze byc innego jak masz sugestie to podpowiedz
-
przegub wewnętrzny nie ma nic do skręcania,
jego zużycie można zaobserwować przy jeździe na wprost najczęściej przy zmianie biegów.Najwidoczniej to przeguby zewnętrzne które bywają naprawde słabe jakościowo.
-
przeguby zewnętrzne przed wymianą dawały inne oddźwięki cały czas huczały wiec to nie to a przy zmianie biegów czuje takie luzy takie puknięcia. jak wszedłem pod kanał to przeguby wew latają z góry na dół
-
przeguby zewnętrzne przed
wymianą dawały inne oddźwięki cały czas huczały wiec to nie to a przy zmianie biegów czuje
takie luzy takie puknięcia. jak wszedłem pod kanał to przeguby wew latają z góry na dółSkręc kołami raz to w lewo,raz w prawo i zrób ostro pare kółek - jeśli klekocze,to przegób zewnętrzny. To normalne,ze będzie miał luz,ale oczywiście w granicach rozsadku. POdlewaruj lewe koło,odpal,wrzuc jedynke,powolutku puszczaj sprzegło i nasłuchuj stuków.Zrób tak z jednym i drugim kołem.Jeśli będzie stukać,to przegób wewnetrzny do wymiany. Złap mocno lewe,a pozniej prawe przednie koło i szarp we wszystkie strony - jeśli będzie luz i lekki stuk,to padło łożysko koła.
Pozdrawiam użytkowników TiCO
-
tego to nie wiem ale tak
wnioskuję bo co moze byc innego jak masz sugestie to podpowiedzPoczytaj w szukajce na temat naprawy przedniego zawieszenia !
Moim zdaniem Koleżanka Olimpijka ma uzasadnione wątpliwości czy powodem stuków jest przegub wewnętrzny ! -
Mam to samo co ty że przy maksymalnym skręcie coć mi klekocze i się tym nie przejmuje (bo to tylko przy maksymalnym). Dokąd nie odpadnie to jest dobrze
-
Skręc kołami raz to w
lewo,raz w prawo i zrób ostro pare kółek - jeśli klekocze,to przegób zewnętrzny.Dokładnie. Tak mechanik sprawdzał, czy u mnie to przeguby zewnętrzne, tyle, że u mnie raczej nie klekocze, a hmmm... chrobocze, jakby skrzypiały drzwi
Może po prostu auto odstaw i niech mechanik zajrzy? -
przeguby zewnętrzne przed
wymianą dawały inne oddźwięki cały czas huczałyHmm, jeśli upierasz się przy określeniu "huczały" - to huczą zwykle uszkodzone łożyska... Ale to tak przy okazji nadmieniam.
wiec to nie to a przy zmianie biegów czuje
takie luzy takie puknięcia. jak wszedłem pod kanał to przeguby wew latają z góry na dółA może warto zainteresować się stanem poduszek silnika i skrzyni?
-
Sprawdziłem tak jak kolega Karol_Sieradz pisał. Przy skręcie na max w lewo i prawo stuka. Czyli wnioskuje że to przeguby zew tak jak tam wyżej napisałeś. Ale ciekawszą sprawą jest ze te przeguby zew. wymieniałem w tamte wakacje na nowe. A jak byłem pod kanałem przegub wew lata z góry na duł. A chyba takich luzów nie powinno być. Czy dobrze wnioskuje ????
-
U mnie znana już przyczyna chrobotania
Zagrzało się koło przedwczoraj, poszedł smród. Mechanik rozkręcił wczoraj i okazało się, że zblokował się klocek. Wymienił klocki i jakąś recepturkę, no i chodzi pięknie i nic nie pukaJuż się pochwaliłam widzę, nie działają hamulce, jadę do mechaniora
-
Przeguby wymienione 2 zewnętrzne i wewnętrzny jeden po stronie prawej i juz nic sie nie tucze nareszcie
-
u mnie wyje przy jeździe na prosto
jak skręcam w prawo czyli jak obciążenie auta jest przeniesione na koło lewe to jest ciszej, ale na wprost jest tragedia.
czyli co ? przegub wewnętrzny ? jak to wymienić i jak prawidłowo zdiagnozować która strona jest walnięta ? wystarczy ręką poszarpać ?
acha myślałem, że to łożysko w przodzie z prawej, luzu nie było łożyska wymieniłem i to samo dalej więc chyb tylko został ten przegub
-
wymiana przegubu wewnętrznego jest prosta ściągnij koło odkręć amortyzator od zwrotnicy i przekrzyw ja i przegub wyjdzie zewnętrzny i wtedy ściągniesz wewnętrzny ja włożyłem klucz płaski pomiędzy przegubem a obudowa skrzyni i wyszło a jak wkładałem to wcisnąłem na siłę i zaskoczył.Pamietaj żeby ci dobrze wskoczył. Trochę oleju sie wylało ale dolałem 2 setki strzykawką przez linkę od prędkościomierza która wchodzi do skrzyni.
Wydaje mi sie ze jak mówisz ze jak skręcasz w lewo to ci zgrzyta to wnioskuję ze to będzie prawy na dłuższej półośce
pozdrawiam
-
wymiana przegubu wewnętrznego
jest prosta ściągnij koło odkręć amortyzator od zwrotnicy i przekrzyw ja i przegub wyjdzie
zewnętrzny i wtedy ściągniesz wewnętrzny ja włożyłem klucz płaski pomiędzy przegubem a obudowa
skrzyni i wyszło a jak wkładałem to wcisnąłem na siłę i zaskoczył.Pamietaj żeby ci dobrze
wskoczył. Trochę oleju sie wylało ale dolałem 2 setki strzykawką przez linkę od
prędkościomierza która wchodzi do skrzyni.
Wydaje mi sie ze jak mówisz
ze jak skręcasz w lewo to ci zgrzyta to wnioskuję ze to będzie prawy na dłuższej półośce
pozdrawiamdzięki za odpowiedź
czyli sprawa prosta z wymianą a gorzej z cenami bo nowy zamiennik na allegro 120zł + przesyłka to kupa kasyzastananwiam się nad używanym tylko ile to wytrzyma to nigdy nie wiadomo niestety
-
ja kupiłem nowy przegub oryginalny za 150 zł
-
można przegub wewnętrzny wymienić w niecałe 5min a mianowicie:)(uwaga bo może być śmiesznie)
1.podnosimy auto podnośnikiem z tej strony z której chcemy wymienić przegub,przestajemy kiedy koło oderwie się od ziemi.
2.luzujemy śrubę od wahacza i wyciągamy trzpień wahacza ze zwrotnicy.
3.opuszczamy auto aż koło wyjdzie na zewnątrz a tym samym wyrwie przegub wewnętrzny .najszybsza wymiana i bez ściągania koła:D:D:D:D:D:D
a co najważniejsze działa:)przetestowane,tylko odkręciłem wahacz z drugiej strony.
-
Pamiętaj by do wymiany przegubu zaopatrzyć się w opaski ściskane a nie skręcane gdyż nie ma miejsca na tak szerokie śruby.