Linka ręcznego
-
tomlodz Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 15:24 ostatnio edytowany przez tomlodz 11 sie 2016, 20:19
Witam
Mam zapieczoną linkę od ręcznego w związku z tym chciałbym ją wymienić. Stąd moje pytanie czy aby wymienić linkę trzeba zdejmować bębny oraz czy taka wymiana nastręcza jakichś wielkich problemów, które są standardowe w Tico jak na przykład śruby od amortyzatorów z tyłu.
Jak ktoś wymieniał to byłbym wdzięczny jakby się podzielił sowimi wrażeniami.
Z góry dzięki.
-
dzesio Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 15:52 ostatnio edytowany przez dzesio 11 sie 2016, 20:19
Wymiana nie powinna nastręczyć problemów pod warunkiem, że się tego nie robi pod blokiem czy domem na mrozie, a w choć troszkę ciepłym garażu z kanałem. Bębny trzeba zdjąć. Z śrubami mocującymi pancerz do podwozia nie powinno być problemu. U mnie odkręciły się bez problemu. Z osłoną tunelu wewnątrz auta też nie ma problemu. Trochę przeszkadza wykładzina między fotelami za pokrywką regulacji ręcznego, bo zasłania dostęp. Można ją rozciąć (ja tak zrobiłem po namowie znajomego) i potem żałować, bo wygląda to nie nalepiej lub się pomęczyć i mieć jak z fabryki.
Miłej wymiany. -
nowak007 Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 15:57 ostatnio edytowany przez nowak007 11 sie 2016, 20:19
Co do wymiany linki hamulca ręcznego to tak trzeba zdjąć bębny, gdyż trzeba zdjąć starą linkę ze szczęk i założyć nową. Jeśli chodzi o jakieś utrudnienia przy tej naprawie to myślę, że może być problem ze ściągnięciem bębnów, szczególnie jak na bębnach będziesz miał ranty(bez ściągacza może się nie obejść). Po zdjęciu bębnów najlepiej przetoczyć wtedy bęben na tokarce, albo ranty zeszlifować. Pozdrawiam i powodzenia
-
Even Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 15:59 ostatnio edytowany przez Even 11 sie 2016, 20:19
Witam
wdzięczny jakby się podzielił sowimi wrażeniami.
Z góry dzięki.a wic ja nie za miło wspominam tą wymianę podczas roboty rozwaliły sie tarcze kotwiczne najgorsze są poderdzewiały sruby wiec radzę jak znajdziesz mechanika to wezmie ok 150 to niech to robi ale toja wola
-
tomlodz Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 16:06 ostatnio edytowany przez tomlodz 11 sie 2016, 20:19
UUUUU
Miałem nadzieje że nie trzeba będzie zdejmować bębnów. Zejść powinny gładko bo ranty mam że tak powiem doporowadzone do normalności ale teraz w tą pogodę nie chcę mi się tego robić. Przegląd będzie musiał przejść bez ręcznego.
Wymienie tą linkę jak będę wymieniał szczęki którym już dużo nie brakuję, ale to jak się zrobi cieplej.
Dzięki wielkie.
-
szymciak Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 16:33 ostatnio edytowany przez szymciak 11 sie 2016, 20:19
Jak ktoś wymieniał to byłbym
wdzięczny jakby się podzielił sowimi wrażeniami.
Z góry dzięki.wyszukiwarka nie gryzie wymiana linki hamulca
-
tomlodz Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 16:51 ostatnio edytowany przez tomlodz 11 sie 2016, 20:19
Próbowałem szukać ale ta nowa szukajka mnie nie lubi.
Dzięki -
Próbowałem szukać ale ta nowa
szukajka mnie nie lubi.
DziękiKorzystaj z jej trybu zaawansowanego, wpisuj szukane frazy w cudzysłowie i uważnie ustawiaj parametry szukania (gdzie i w jakim zakresie czasowym), to się polubicie.
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 22:34 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:19
wiec radzę jak znajdziesz mechanika to wezmie ok 150 to niech to robi ale toja wola
Czy ja dobrze zrozumiałem ???
150zł za wymianę linki ręcznego ???
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 22:36 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:19
Próbowałem szukać ale ta nowa
szukajka mnie nie lubi.
DziękiA porada leży jak byk w "Linkownii" w dziale "Porady i opisy napraw"
-
Even Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 22:43 ostatnio edytowany przez Even 11 sie 2016, 20:19
A porada leży jak byk w
"Linkownii" w dziale "Porady i opisy napraw"tyle ze pod blokim bez kanału ??
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 22:51 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:19
tyle ze pod blokim bez kanału
??To pytanie kieruj do autora porady bo ja wymieniałem na warsztacie
-
Even Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 22:58 ostatnio edytowany przez Even 11 sie 2016, 20:19
Czy ja dobrze zrozumiałem ???
150zł za wymianę linki
ręcznego ?wiec co było dziwnego w mojej wypowiedzi??
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 23:02 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:19
wiec co było dziwnego w mojej
wypowiedzi??Cena
-
Even Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 23:12 ostatnio edytowany przez Even 11 sie 2016, 20:19
Cena
ale co za drogo?? w krakowie znalazłem nawet pozera co chciał 250zł ale i byli panowie co chcieli 100 ale im nawet nie dałbym rowera- czerone nosy i młotek lekarstwem na wszystko.
-
szymciak Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 23:16 ostatnio edytowany przez szymciak 11 sie 2016, 20:20
tyle ze pod blokim bez kanału
??ja wymieniałem no może nie pod blokiem ale na podwórku u rodziców .. wiata bez kanału .. z pomocą wymieniłem linkę .. trochę było gimnastykowania się i wyginania.. ale potwierdzam że da się wymienić bez kanału.. ale jak to się mówi .. niezły hardcore .. ale przy tym jaka satysfakcja..
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 28 gru 2009, 23:26 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:20
ale co za drogo?? w krakowie
znalazłem nawet pozera co chciał 250zł ale i byli panowie co chcieli 100 ale im nawet nie
dałbym rowera- czerone nosy i młotek lekarstwem na wszystko.Cały czas sądziłem, że to w Sz-nie są jedni z najdroższych mechaników
Nie pamiętam teraz dokładnie (musiałbym przeczesać forum) ile ze mnie zdarli, ale coś ok. 50zł
Oczywiście piszemy cały czas o samej robociźnie -
przedborzak Użytkownik archiwalnynapisał 29 gru 2009, 07:49 ostatnio edytowany przez przedborzak 11 sie 2016, 20:20
U mnie się też zapiekła linka przy jednym kole. Po rozebraniu okazało się, że prz tarczy kotwicznej sypie sie do linki syf i po moczeniu w ON po pewnym czsie ruszyło. Po prosty trzeba rozebrać to koło i dobrze nasmarować by wypłukać z pancerza nasypany piach i rdzę. Jeśli da siuę to zrobić to zostaje w kieszeni kaska a jak nie momoże to cóż nowa linka się kłania.
-
tomlodz Użytkownik archiwalnynapisał 29 gru 2009, 08:42 ostatnio edytowany przez tomlodz 11 sie 2016, 20:20
U mnie się też zapiekła linka
przy jednym kole. Po rozebraniu okazało się, że prz tarczy kotwicznej sypie sie do linki syf i
po moczeniu w ON po pewnym czsie ruszyło. Po prosty trzeba rozebrać to koło i dobrze
nasmarować by wypłukać z pancerza nasypany piach i rdzę. Jeśli da siuę to zrobić to zostaje w
kieszeni kaska a jak nie momoże to cóż nowa linka się kłania.No u mnie jest zapieczona na amen z wszystkich stron. Pancerz po całości popekany więc pewnie nie wystarczy w jednym miejscu odblokować. Czekam na cieplejsze dni
-
szymciak Użytkownik archiwalnynapisał 29 gru 2009, 08:59 ostatnio edytowany przez szymciak 11 sie 2016, 20:20
U mnie się też zapiekła linka
przy jednym kole. Po rozebraniu okazało się, że prz tarczy kotwicznej sypie sie do linki syf i
po moczeniu w ON po pewnym czsie ruszyło. Po prosty trzeba rozebrać to koło i dobrze
nasmarować by wypłukać z pancerza nasypany piach i rdzę. Jeśli da siuę to zrobić to zostaje w
kieszeni kaska a jak nie momoże to cóż nowa linka się kłania.ale jeśli linka już jest "nadgryziona" przez rdzę to prędzej czy później trzeba będzie wymienić bo już jest osłabiona w tym miejscu... ja w accencie miałem niemiły przypadek dotyczący linki biegów.. zerwała się mimo iż nie była skorodowana ani podcięta czy w inny sposób uszkodzona.. więc odblokowanie zapieczonej linki moim zdaniem to tylko doraźna naprawa..
3/26