Czarny dym przy wysokich obrotach
-
Warto sprawdzić ciśnienie sprężania
-
Ja osobiście spotkałem się z czarnym dymem wyłącznie przy dieslach. Nie do końca spalony olej napędowy daje czarną smugę. Czy nie do końca spalona benzyna też tak się zachowuje
Jeżeli chodzi o spalanie oleju (z jakichkolwiek przyczyn) to dym powinien mieć kolor niebieski. Kolor biały powinien świadczyć o walniętej głowicy i płynie chłodniczym w cylindrze.
Naprawdę ciekawy przypadek. Koniecznie napisz co było przyczyną. -
Ja osobiście spotkałem się z czarnym dymem
wyłącznie przy dieslach.jak ktoś za mną jedzie pewnie się zastanawia kto wsadził disla w tico xD jak w sobote będzie ładna pogoda to nakręce filma
-
Jeżeli chodzi o spalanie oleju (z jakichkolwiek
przyczyn) to dym powinien mieć kolor
niebieski.Niekoniecznie, chyba nie widziales naprawde zajechanego silnika... jak ostatnio szukalem auta dla siebie to ogladalem tylko hondy, jedna fakt normalnie jechala itd ale pierscienie pewnie juz tak zjechane miala ze jak sie na obrotach ja przeciagnelo to siwy (prawie czarny) dym gorzej niz za dieslem. Wlasciciela pytalem ile mu to oleju pali, a on do mnie "nieduzo.. jakies pol litra", sie go pytam na ile te pol litra, a on do mnie "no na 100"
-
Wlasciciela pytalem
ile mu to oleju pali, a on do mnie
"nieduzo.. jakies pol litra", sie go pytam
na ile te pol litra, a on do mnie "no na
100"miałem podobną historię wyszukując seata ibizę dla kumpla
-
To kolego nie co bawić w domysły .Skoro poprzedni właściel tak twierdzi to oglądanie swiec ci nic nie da.Zrób pomiar ciśnienia sprężania i będziesz wiedział wszystko.Dopuszczalna różnica między cylindrami wynosi !.5 atm.Takie szopki miałem z trzema poprzednio posiadanymi samochodami.Kończyło się to wymianą pierscieni.
-
No i dziś właśnie dokonałem własnoręcznie pomiaru ciśnienia sprężania, nie mając pojęcia o temacie zrobiłem to według książki.
A więc tak.. pomiar wykonałem na rozgrzanym silniku:
I cylinder 1,42 Mpa
II cylinder 1,42 Mpa
III cylinder 1,45 Mpadodam jeszcze że w książce Ossowskiego wartości graniczne to 1,2-1,3 Mpa
czekam na Wasze sugestie
-
nie czytalem wszystkich postow w tym temacie, sorki, ale jesli kopci na czarno w przegazówce i na dodatek mowisz (piszesz) ze smierdzi spalinami to regulacja gaznika i zaplonu powinna pomoc w tym temacie. czarne dymienie objawia sie zbyt bogata mieszanka i za pozny zaplon.
-
kąt wyprzedzenia zapłonu sprawdziłem i jest ok, biorąc pod uwage wygląd świec można uznać że mieszanka zbyt uboga więc nadal nie znam przyczyny, końcówke tłumika(chromowaną) okopciło po przejechaniu 40km..
Jeśli nic tu nie wymyślimy to umówie się w tym tygodniu na regulacje mieszanki -
Jeśli nic tu nie wymyślimy to umówie się w tym tygodniu na regulacje mieszanki
Na analizatorze spalin wszystko wyjdzie czarno na białym jaki jest skład mieszanki.
Jak coś to zapodaj wyniki tutaj z analizatora. -
Jak coś to zapodaj wyniki tutaj z analizatora.
zobacze co da się zrobić,oby mój gaźnikowiec miał czas mnie przyjąć w tym tygodniu
swoją drogą czy ciśnienie ponad wartości graniczne nie powinno być powodem zmartwienia dla mnie?
-
mysle, ze mowa byla o minimalnym cisnieniu granicznym??? chyba, ze sa jakies inne przeslanki, najlepiej wyczytac w jakim zakresie powinien sie miescic taki ticolec z cisnieniem na garach tzn, mowa o zakresie od do...
-
No i dziś właśnie dokonałem własnoręcznie pomiaru ciśnienia sprężania, nie mając pojęcia o temacie zrobiłem to według książki.
A więc tak.. pomiar wykonałem na rozgrzanym silniku:
I cylinder 1,42 Mpa
II cylinder 1,42 Mpa
III cylinder 1,45 Mpa
dodam jeszcze że w książce Ossowskiego wartości graniczne to 1,2-1,3 Mpa
czekam na Wasze sugestieNooo, cisnienia spoko. Ale jak dowiedziałem się z od kilku speców, to czarny dym jest właściwy dla nie spalonej mieszanki. To, że świece są właściwej barwy, to o niczym nie świadczy. Koniecznie sprawdź doprowadzenie mieszanki.
-
sprawdziłem jeszcze w książce Trzeciaka, wartości graniczne mieszczą się ,między 1,2 a 1,3 Mpa, w żadnej z książek nie jest opisana przyczyna podwyższonego ciśnienia jak i wartości które mogą budzić niepokój. Na czwartek umawiam się z gaźnikowcem
-
Ciśnienie 1.2 - 1.3 MPa minimalne 1.0 MPa.Ciekawe jakim cudem wyszły ci takie pomiary.Pomiar ciśnienia wykonuje się : 1: Naładowany w 100% akumulator 2: Ciepły silnik.3. Pomiar ciśnienia wykonywany przy pełnym otwarciu przepstnicy.4.Identyczna ilośc obrotów wału korbowego na każdym cylindrze przy pomiarze. Przy tym przebiegu co podałeś i jeśli między czasie nie dokonano wymiany pierścieni,mogą być duże ubytki na cylindrach.Sądze że zostały założone pieścienie nadwymiarowe.Wykonaj ten pomiar jeszcze raz i prześlij mi wyniki na PW.
-
nie czytalem wszystkich postow w tym temacie, sorki
Nie sorkuj, tylko poświęć chwilę na przeczytanie wcześniejszych postów, jeśli decydujesz się na poświęcenie innej chwili na napisanie odpowiedzi. Jeśli nie chce Ci się czytać tego, co zostało napisane, po prostu nie strzelaj odpowiedzią na ślepo. W ten sposób ogranicza się bałagan.
-
Ciśnienie 1.2 - 1.3 MPa minimalne 1.0 MPa.Ciekawe jakim cudem wyszły ci takie pomiary.Pomiar ciśnienia wykonuje się : 1: Naładowany w 100% akumulator 2: Ciepły silnik.3. Pomiar ciśnienia wykonywany przy pełnym otwarciu
przepstnicy.4.Identyczna ilośc obrotów wału korbowego na każdym cylindrze przy pomiarze.Wykonaj ten pomiar jeszcze raz i prześlij mi wyniki na PW.Pomiary zostały przeprowadzone właśnie w sposób jaki przedstawiasz, dziś wykonam kolejne pomiary, co do wyników zawsze może być to jakiś błąd urządzenia choć powinno być ok gdyż jest nowe, produkt firmy Yato czyli chińszczyzna
-
No i wczoraj byłem u gaźnikowca, niestety dzień wcześniej zorientowałem się dopiero że coś płynu chłodniczego ubyło ze względu że niedawno zalewałem świeży płyn to jest też możliwość złego odpowietrzenia, postanowiliśmy że jeszcze troche tak pojeżdże by śledzić poziom płynu.
Sprawa kopcenia na czarno także pozostała niewyjaśnionaPs w drodze powrotnej rozleciały mi się klocki ponieważ jeździłem na zwichrowanej tarczy pół wawy tak przejechałem grrrrrr
-
No i wczoraj byłem u gaźnikowca,
Ale coś "wywęszył"?
niestety dzień wcześniej zorientowałem się dopiero że coś płynu chłodniczego ubyło > ze względu że niedawno zalewałem świeży płyn to jest też możliwość złego odpowietrzenia, postanowiliśmy że jeszcze
troche tak pojeżdże by śledzić poziom płynu.
Sprawa kopcenia na czarno także pozostała niewyjaśnionaNawet gdyby płyn dostawał się do komory spalania, to nie będzie dymił na czarno.
A ile Ci pali autko? Nie zauważyłeś zwiększonego ubywania paliwa?
-
spalanie jest większe niż normalne, póki co kazał mi jeszcze pojeżdzić by sprawdzić czy nadal będzie płynu ubywało, przy następnej wizycie będziemy kombinować co dalej zrobić