A czy miales juz do czynienia w praktyce z tymi bebnami+lozyska? Zamierzam w najblizszym czasie wymienic bebny i
lozyska, ale obawiam sie o jakosc lozysk w tym zestawie.
W praktyce nie bawiłem się z tym.
Moim zdaniem, kupując gotowe bębny z zainstalowanymi już łożyskami masz już przynajmniej pewność poprawnego ich montażu. Nie ma się co czarować, jakość współczesnych łożysk jest już dobra, obciążenie w Tico prawie żadne, natomiast ich zurzycie wynika z przedostawania się wilgoci i zanieczyszczeń do kulek łożyska. Dlatego też prawdopodobnie w 1997 roku wprowadzono poprawiony układ tylnego hamulca. Zmiana polegała na zastosowaniu bębnów z podwójnym kołnierzem i dopasowanymi do nich tarczami kotwicznymi, dzięki czemu ograniczono w zdecydowany sposób przedostawanie się zanieczyszczeń z zewnątrz. I teraz bardzo ważna sprawa - przy wymianie bębnów trzeba koniecznie sprawdzić, jaki typ jest w swoim Tico i dopiero mając tą wiedzę, kupić odpowiedni model.
Ja bym zrobił tak - w sklepie sprawdzić ile kosztuje mój rodzaj bębna z i bez łożysk oraz ile kosztuje komplet łożysk na oba koła. Teraz dysponując tą wiedzą należy podjąć decyzję - kupić bębny, łożyska i bawić się w samodzielną wymianę, czy może taniej od razu wychodzi zakup bębnów z zamontowanymi łożyskami.
Oczywiście, w przypadku braku kasy i sprawnych dotychczasowych łożyskach można pokusić się o przełożenie ich do nowych bębnów.