ja ostatnio mam podobne objawy.... np przy ruszaniu czesto jak mu lekko przygazuje to zaczyna sie dławić wedlug mnie moze to byc filterek paliwa bo auto juz ma 165tys. a jeszcze nigdy filterek nie byl wymieniany:) albo jeszcze moga to
byc przewody od zapłonu albo świece:)
Jak sam widzisz przyczyn może być sporo. Z tego właśnie powodu moim zdaniem powinno się zacząć od podstawowych parametrów, bez ustawienia których
trudno podejmować dalsze regulacje i sprawdzenia(ustawienia te wykonywać tylko w warsztacie wyposarzonym w odpowiednie przyrządy). Te parametry to : skład mieszanki, zapłon, i wyregulowane zawory(ustawienia tych parametrów powinny byż 100% prawidłowe).Następnie warto ustalić czy przyczyną problemów jest układ paliwowy czy zapłonowy.Wtedy łatwiej szukać uszkodzenia.Np. jeżeli stwierdzimy że mamy iskrę na świecach, to zaczynamy szukać przyczyny w układzie paliwowym. Jeżeli przy sprawdzaniu jakiś z tych parametrów jest właściwy, to oczywiście nie ma potrzeby, aby go regulować).
Dopiero wtedy można przystępować do sprawdzania pozostałych ustawień, takich jak prawidłowość działania układu zapłonowego(od cewki zapłonowej aż do świec
zapłonowych) i układu paliwowego( od zbiornika aż do gaźnika i jego regulacji).Dopiero po sprawdzeniu poszczególnych elementów można zacząć planować zakupy i wymiany uszkodzonych elementów.Piszesz że już dawno nie był wymieniany filtr paliwa, to zamiast pisać lepiej kupić nowy, wymienić go i sprawdzić czy to on był powodem niewłaściwej pracy silnika(bo tak może też być).Ani to wydatek, a robota prosta. Np. często Koledzy piszą że Tico rano nie pali, ale nie sprawdzają jaki jest powód. A wystarczy sprawdzić czy jest iskra(wystarczy włożyć używaną świecę w jeden z przewodów WN i już wiadomo który układ jest niesprawny.Proste, ułatwia szukania przyczyny i żadnych kosztów.Troche się rozpisałem , ale w sumie są to proste sprawy.