Wszystkie Suzi tak mają. Nie ważne czy 1.6 16v czy 1.3 8v, wszystkie suzuki którymi jechałem tak miały. Jak chcesz mieć prawidłowo to bierzesz i regulujesz śrube wolnych obrotów, tak żeby po nawet chwilowym dodaniu gazu opadał odrazu do 800 obrotów, tak sobie kiedyś ustawiłem i było ok, ale szarpało i marnowało się cenne sekundy przyspieszania, pozatym, zanim zdąrzyłem przełączyć bieg, obroty opadły i lekko hamowało silnik zanim się wkręcił na obroty.
To jest ustawienie fabryczne dla sportowych silników, żeby podczas przełączania biegów były wyższe obroty i szybciej się wkręcał na obroty, dzięki czemu nie szarpie podczas zmiany biegu w obie strony. Winą jest też dość lekkie koło zamachowe, przez co szybko spadają obroty i to jest po to żeby utrzymać optymalne obroty w czasie zmiany biegów, w innych autach tego nie ma, widziałem coś takiego jeszcze w sportowej BMW 3.
To auto mało pali bo jest malutkie, nie dlatego, że ma oszczędny silnik. Jak chcesz to kup sobie jarisa albo malucha to będzie git, to jest sportowy silnik i ma tak chodzić, wszystko jest zrobione pod przyspieszenie