Suzuki swift 1.0 1990r problem z sinikiem


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, wcześniej założyłem temat z klepiącymi zaworami jeżeli uważacie że powinienem kontynuować poprzedni temat to proszę o przeniesienie go, problem nadal mam podobny a mianowicie wymieniłem olej na 10W40 nadal na nim jeżdżę silnik normalnie na nim pracuje, głownie chodzi mi o uruchamianie zimnego silnika gdy go odpalam delikatnie słychać zawory ale tylko przez chwilkę później jest cisza w momencie dodawania gazu znowu przez pewien moment zagrają ale najgorzej jest je słychać przy ruszaniu jedynka i dwójka później czym wyższy bieg tym mniej słychać to cykanie, wracając znowu do niższego nasila się dzieje się tak tylko do momentu rozgrzania się silnika, auto jak jest na luzie silniczek cichutko pracuje, panowie nie wiem czy te trzy cylindrówki tak maja jak jest zimny, szukałem gdzieś nagranej pracy silnika ale nie mogę nigdzie znaleźć.


  • Użytkownik archiwalny

    stukają ci hydropopychacze. wszystko było wyjaśnione wcześniej. jeżeli pukają tylko i wyłącznie na zimnym silniku to nie ma co się martwić. masz ich tam w sumie 6 sztuk. możesz bawić się w wymianę ~50 zł / szt. albo olać i jeździć. proponuję to drugie. jak już się tak martwisz to ściągnąć je i wyczyścić. powinno dać spokój na pewien czas.


  • Użytkownik archiwalny

    Tak jak Ci napisałem wczesnej zeby sie tego pozbyć trzeba przeczyścić popychacze ale jeśli sa bardzo zmęczone należało by je wymienić.

    A najlepiej to sam nagraj filmik z praca silnika zrby mieć pewność.


  • Użytkownik archiwalny

    wlaśnie chciałem nagrać, ale w trakcie jazdy jest cieżko to zrobic a na postoju silnik dobrze pracuje, ok dobiore się do tych popychaczy zobaczymy.


  • Użytkownik archiwalny

    mozesz to zrobić przy odpaleniu na zimno,
    krecić filmików w trakcie jazdy pod maska nie polecam


  • Użytkownik archiwalny

    a jest to takie proste podnieść jedno przednie koło i wrzucić bieg jedna osoba dodaje gazu i masz symulację jazdy

    a tak poważnie, to uważam ze wystarczyło by na postoju dodawać i ujmować gazu


  • Użytkownik archiwalny

    ja was rozumiem że na postoju też powinno być je słychać, ale w tym problem że ich nie słychać dopiero w momencie podwyzszonych obrotów na biegu, gdzies w granicach 2000 tyś, i czym wyższy bieg tym mniej je słychać.


  • Użytkownik archiwalny

    trochę sie pogubiłem, jak zapalasz zimne auto które stało powiedzmy cała noc to nie słychać tego ? dopiero jak dodasz gazu ? nie wydaje mi sie, no chyba ze to nie szklanki tak cykają.


  • Użytkownik archiwalny

    własnie auto jak postoi cała noc to delikatnie zagraja praktycznie ich nie słychać ale w momencie ruszania autem słychac to cykanie i czym wiekszy bieg to mniej już to słychac a jak silnik sie rozgrzeje cichutko pracuje.



  • ja was rozumiem że
    na postoju też powinno być je słychać, ale w tym problem że ich nie słychać dopiero
    w momencie podwyzszonych obrotów na biegu, gdzies w granicach 2000 tyś, i czym
    wyższy bieg tym mniej je słychać.

    Pomyśl - odpalasz auto, podnosisz maskę i filmujesz... Jak pogrzebiesz na prawo od monowtrysku to znajdziesz linkę gazu - ciągniesz ją z wyczuciem i obroty rosną...


  • Użytkownik archiwalny

    a jest to takie proste podnieść jedno przednie koło i wrzucić bieg jedna osoba dodaje
    gazu i masz symulację jazdy
    Ale tylko chwilę, bo różnicowy i przeguby się wkurzają na taką sytuację, bo satelity w różnicowym zapieprzają z pełną prędkością, a półośki i przeguby nie mają dostatecznego obciążenia masą


  • Użytkownik archiwalny

    wiadomo ze tylko do symulacji (np tak sie lozyska sprawdza itp.)



  • wiadomo ze tylko do
    symulacji (np tak sie lozyska sprawdza itp.)

    Pisałem przecież, że wystarczy pociągnąć za linkę gazu przy przepustnicy, po co podnosić koło (w tym przypadku)


  • Użytkownik archiwalny

    sądzę, że nie czytasz wypowiedzi kolegi adagor. ze stuka mu popychacz pod obciążeniem. bez prawie nic. kazdy głupi wie że można sobie otworzyć przepustnicę i podnieść obroty silnika czy to pedałem gazu czy ręcznie przy silniku.


  • Użytkownik archiwalny

    No właśnie tak jak kolega "none7" pisze że ten popychacz pod obciążeniem stuka i praktycznie słychać jakby tylko jeden tak cykał czy jest to możliwe, zaznaczę że po rozgrzaniu się silnika jest ok.

    Wczoraj sprawdziłem olej odkręcając śrube miski olejowej i troche spuścilem go do pojemnika, po przejechaniu 300 km ubytku nie było, ale olej wygląda jakbym na nim rok już jeździł taki czarny, w tym tygodniu znowu go wymienie wraz z filtrem podejżewam że wymywa syf po poprzednim.


  • Użytkownik archiwalny

    jak już tak chcesz robić to nie wymieniaj oleju tylko zrób płukankę szkoda kasy na olej, wymienisz i znów zaraz będzie czarny bo tak szybko półsyntetyk Ci nie oczyści silnika z szlamu i nagaru.
    Jak silnik sie nie trzyma tylko na tym nagarze to po takiej operacji zapewne będzie znacznie lepiej pracował. Widzocznie ktorysz popychacz juz jest zmęczony i nie trzyma ciśnienia pod obciążeniem, trzeba sciagnać pokrywe i sprawdzić ktory jest miękki po wsicnieciu jest ich tylko 6 wiec prawdopodobieństwo znalezienia jest duze. Co nie znaczy ze to stuka tylko jeden bo moze sie okazac ze za jakis czas reszta tez powie wiec dla swietego spokoju pasowało by wymienic wszystkie 6 ale to jest 300zł wiec w przeliczeniu 2 silniki


  • Użytkownik archiwalny

    No i chyba tak zrobie nie będe się bawil w wymianę popychaczy, tylko nie wiem ile jeszcze na nim pojezdze w ten sposób czy dlugo wytrzyma , mam pytanko te silniki od suzuki swift 1.0 1991 itd, pasują do skrzyni i na zawieszenie i czy dodatkowa elektryka do nich nie idzie. I w tak niskiej cenie gdzie można kupić silnik ?


  • Użytkownik archiwalny

    Zostaw silnik w spokoju, niech sobie cyka, silnik Ci się przez to nie rozleci, nie bój żaby. Co do silników, to litrówki w swiftach mk2-mk5 są praktycznie te same, różnią się osprzętem, ale kolektory i inne bajery zostawiasz stare przy wymianie, czasem trzeba koło pasowe zmienić, aparaty też mogą być inne.


  • Użytkownik archiwalny

    ok. dzięki


Log in to reply