Suzuki Swift GTi - przywracamy go do nowości


  • Użytkownik archiwalny

    Jako że udało się zakupić względnie tanio Swifta GTi postanowiłem go przywrócić do nowości bo ogólnie był lekko zaniedbany. Wszystko oczywiście kosmetyka.

    Kupiłem go z rozwalonym układem hamulcowym ale jakoś udało dojechać się do domu 150km. Rok końcówka 1995 , kolor - biały . Z dodatkowego wyposażenia to całkiem solidny hak który z czasem mi sie przyda

    Obecnie walcze z wymiana przewodów hamulcowych i paliwowych. bo ciekło. Wymieniłem filtr paliwa. Rozrząd jest już nowy. Do zrobienia cała podłoga ( cały tył , bo przód zostawiam na lato ) . Wszystko czyszczone do gołej blachy , malowane korizonem tlenkiem a potem jakiś kolor na to. Dziur nie ma , wiec nie musze nic łatać. Do pomalowania są dwa zderzaki ale na lato maluje całe auto. Musze wyklepać jeden bok bo ma spory dołek , wyregulować zamki bo drzwi słabo sie zamykają , kupić nowe linki , nowe gumy do zawieszenia , kompletny układ hamuclowy na tył .

    W środku do wymiany kilka plastików bo są połamane. Wszystko udało się kupić u Toydolsa także jak przyjdą graty to wszystko składam i będzie cacuszko.

    Miałem podszykować to co trzeba ale w sumie zrobię go od podstaw - ma być igiełka .

    Do kupna także jakiś lepszy system nagłośnienia , dobre alu 15 lub 16. Z felgami jest problem bo ogólnie malo kto posiada jaki kolwiek gust i nie widziałem ładnych felg na świstaku.

    Co do silnika - to w sumie jest okej. Do wymiany tylko akumulator bo mam no name. Skrzynia sie trzyma , biegi wchodza idealnie , jest cicha. Mam problem z jakimś zrzyganiem przy ruszaniu i nie wiem co tu obwiniać.

    Dobra koniec gadania. Tak wyglądał tydzien temu po zakupie










  • Użytkownik archiwalny

    Dziś zrobilem lewą klamke bo nie otwierała drzwi , zrobiłem elektryke lewej szyby bo sie nie podnosiła , wybebeszyłem środek , wyprałem wszystko poczyściłem duperele.

    tutaj widać opłakany stan przewodów , ale to w sumie jak w każdym 15letnim aucie





  • Użytkownik archiwalny

    Jako że udało się
    zakupić względnie tanio Swifta GTi postanowiłem go przywrócić do nowości bo ogólnie
    był lekko zaniedbany. Wszystko oczywiście kosmetyka.

    jak za 2750 to się nawet opłacało, mimo że do roboty więcej jest jak kosmetyka

    Do zrobienia cała podłoga ( cały tył , bo przód zostawiam na
    lato ) . Wszystko czyszczone do gołej blachy , malowane korizonem tlenkiem a potem
    jakiś kolor na to. Dziur nie ma , wiec nie musze nic łatać.

    ta robota to w ogóle na lato

    Do kupna także
    jakiś lepszy system nagłośnienia , dobre alu 15 lub 16. Z felgami jest problem bo
    ogólnie malo kto posiada jaki kolwiek gust i nie widziałem ładnych felg na świstaku.

    ja tam mam ładne ale spadkowe po klubowiczu i nie oddam
    co do systemu nagłośnienia - mam nadzieję że nie z 6x9 na półce

    Co do silnika - to
    w sumie jest okej. Do wymiany tylko akumulator bo mam no name.

    mierzyłeś kompresję ?


  • Użytkownik archiwalny

    Z felgami jest problem bo
    ogólnie malo kto posiada jaki kolwiek gust i nie widziałem ładnych felg na świstaku.

    Ciekawi mnie bardzo co Ty założysz do GTi bo różne wersje są u nas w klubie
    IMHO jest przynajmniej kilka fajnych wzorów do założenia do GTi łącznie z oryginalnymi Fondmetalami


  • Użytkownik archiwalny

    Całkiem fajne masz to gti. Szkoda, że nie masz kanału. Bo to zupełnie inna robota.


  • Użytkownik archiwalny

    nawet fajnie wyglada, pamietaj jedno ze tam gdzie jestr troche wiecej rdzy to juz bedziesz mial dziure, bo blacha w swifcie jest cieniutka to nie vw czy bmw zeby rudago gryzla latami. heh jak ja swojego kupilem to tarcze z tylu tez mialem cale rude. Ale tylnie nadkola juz chyba ktos plastelina leczyl.

    Dobrze wyglada, ogarnij go i poswiec mu sporo czasu to bedzie dobre gti.


  • Użytkownik archiwalny

    Przedewszystkim do białego auta szukałbym czarnych felg


  • Użytkownik archiwalny

    Kanału brak i robota idzie strasznie powoli z tego powodu..

    MKV ty akurat masz fajne szprychy na swoim MK2

    Felgi minium 15".. nie wiem jak z komfortem na 16" ale sie zobaczy. Obniżyłem też tył o pare cm , jak opuszcze go na koła zobacze co to dało.

    Ogólnie leżalem 3 dni pod tym autem i opukałem każdy kawałek jego nadwozia. Znalazłem tylko jedna dziurke w którą mieści się mały klucz i to tyle. Jestem pewny ze bez zabepieczenia to auto nie pożyło by dwóch lat bo wszędzie jest rudy nalot który likwiduje.

    http://allegro.pl/rozporka-tyl-tylna-swift-gti-gl-gs-i1469858404.html

    ktoś to miał ? Bo czaje się nad zakupem.



  • Ciekawi mnie bardzo
    co Ty założysz do GTi bo różne wersje są u nas w klubie
    IMHO jest
    przynajmniej kilka fajnych wzorów do założenia do GTi łącznie z oryginalnymi
    Fondmetalami

    A jak wyglądają Fondmetale?

    Takie to są klik ?


  • Użytkownik archiwalny

    MKV ty akurat masz
    fajne szprychy na swoim MK2
    Felgi minium 15"..
    nie wiem jak z komfortem na 16" ale sie zobaczy. Obniżyłem też tył o pare cm , jak
    opuszcze go na koła zobacze co to dało.

    Dzięki
    Wydaje mi się, ze kompromis między wyglądem a komfortem to felgi z oponami o rozmiarze 195/45R15

    http://allegro.pl/rozporka-tyl-tylna-swift-gti-gl-gs-i1469858404.html
    ktoś to miał ? Bo czaje się nad zakupem.

    Ja mam prawie identyczną i jest bardzo fajna - idzie kilka cm od oparcia tylnej kanapy i idealnie między nią a oparcie mieści się wzmacniacz audio Poza tym można do niej przyczepić skrzynie basową


  • Użytkownik archiwalny

    a to nie jest czasem rozpórka na góre? tam gdzie sa pasy?


  • Użytkownik archiwalny

    a to nie jest czasem rozpórka na góre? tam gdzie sa pasy?

    To jest rozpórka tylna górna montowana między kielichami - tam gdzie masz przykręcone amortyzatory. Przykręcane tymi śrubami co są przykręcone te uchwyty oparcia kanapy żeby się nie składała.


  • Użytkownik archiwalny

    A jak wyglądają
    Fondmetale?
    Takie to są
    klik
    ?

    Tak dokładnie - to są oryginalne alu z GTi - ja moje przemalowałem na czarny mat i używam na zimę


  • Użytkownik archiwalny

    nie, jest mocowana do tylnych kielichów, pod śruby amorków

    EDIT:
    O MKV był pierwszy


  • Użytkownik archiwalny

    a to nie jest
    czasem rozpórka na góre? tam gdzie sa pasy?

    nie nie to jest rozpórka na tylne kielichy, na pasy tylne zakładasz C-pillara, ale to raczej na zamówienie trzeba by robić.

    edit:
    ale się rzucili z odpowiedzią



  • Wydaje mi się, ze
    kompromis między wyglądem a komfortem to felgi z oponami o rozmiarze 195/45R15

    A tam komfort to jest w mercedesie, swift i komfort to dwa sprzeczne pojęcia, zawsze będzie trzęsło i skrzypiało.
    Nie ma prawie żadnej róznicy jak dla mnie między 205/40R16 a 185/55R14. Tak samo jakoś bardzo nie zamula z tego powodu.

    Dlatego zachęcam do 16''


  • Użytkownik archiwalny

    Nie ma prawie
    żadnej róznicy jak dla mnie między 205/40R16 a 185/55R14. Tak samo jakoś bardzo nie
    zamula z tego powodu.
    Dlatego zachęcam do
    16''

    Ja tam np między 175/65R14 a 195/50R15 czuję bardzo wyraźną różnice zwłaszcza podczas przejeżdżania przez poprzeczne wyboje czyli np łączenia dziwne na trasie katowickiej które są co 100m


  • Użytkownik archiwalny

    Ja tam np między
    175/65R14 a 195/50R15 czuję bardzo wyraźną różnice zwłaszcza podczas przejeżdżania
    przez poprzeczne wyboje czyli np łączenia dziwne na trasie katowickiej które są co
    100m

    przecież to normalne że czuć, chyba że ktoś jeździ na seryjnym zawiasie, to co innego
    Ostatnio mierzyłem u siebie 195/45 R15 i powiem, że jak 185/55 R14 z felgą ma trochę miejsca, to przy 15" już jest go mniej, zobaczymy co z tego wyjdzie A niby średnica koła mniejsza.
    Co do Fondmetali w 15" - wiem kto ma w dobrej cenie jak coś


  • Użytkownik archiwalny

    a w jakim stanie masz mocowania wahaczy?
    Ogólnie za te pieniądze to spoko wygląda ten swifcik:)
    Powodzenie w robocie


  • Użytkownik archiwalny

    No no no, ze zdjęć muszę przyznać, że nawet mało rudej ma ten GTi, a jedna dziurka w tych autach po opukaniu nadwozia to naprawdę rzadkość . Cieszę się, że Suzuka trafiła do kogoś, kto o nią zadba i pozwoli by cieszyła oko jeszcze przez parę ładnych lat . Ciekaw jestem natomiast, jak w Twoim egzemplarzu wyglądają mocowania wahaczy? Co do felg, to proponuję, jakieś ładne 15", rozmiar optymalny do samochodu wielkości Swifta . A poza tym do 16" opony są zauważalnie droższe . Cóż rzec, witam kolejnego użytkownika GTi na forum .


Log in to reply