Tico stuki z tyłu
-
Hej,
kolejny problem mam niestety. Otóż na niewielkich nierównościach, podczas jazdy po kamieniach i itp coś mi stuka z tyłu po prawej stronie. W dodatku gdy jeżdżę koło domu po nierównościach, słychac tak jakby obcieranie gumy o metal takie "skrzypienie", tez z tyłu po prawej stronie. Mam podejrzenia że to może któryś silentblock w wahaczu. Amortyzatory są nowe, tzn maja przejechane może 4kkm. Sprawdzałem je na mocowaniach i jest ok. Powyciagałem wszystko z bagażnika, bo wożę troche gratów i tez to nie jest to. Butla lpg jest przykrecona, wiec tez odpada. Tłumik tez odpada. Łożyska Optimala maja 5kkm przejechane, dziwne bo po opuszczeniu auta na koła łozyska mają niewielki luz. Też tak macie? przy łożyskach stozkowych to było normalne. Orientuje się ktoś jakie są wymiary śrub do tylnich wahaczy?
-
Hej,
kolejny problem mam
niestety. Otóż na niewielkich nierównościach, podczas jazdy po kamieniach i itp coś
mi stuka z tyłu po prawej stronie. W dodatku gdy jeżdżę koło domu po nierównościach,
słychac tak jakby obcieranie gumy o metal takie "skrzypienie", tez z tyłu po prawej
stronie. Mam podejrzenia że to może któryś silentblock w wahaczu. Amortyzatory są
nowe, tzn maja przejechane może 4kkm. Sprawdzałem je na mocowaniach i jest ok.
Powyciagałem wszystko z bagażnika, bo wożę troche gratów i tez to nie jest to. Butla
lpg jest przykrecona, wiec tez odpada. Tłumik tez odpada. Łożyska Optimala maja 5kkm
przejechane, dziwne bo po opuszczeniu auta na koła łozyska mają niewielki luz. Też
tak macie? przy łożyskach stozkowych to było normalne. Orientuje się ktoś jakie są
wymiary śrub do tylnich wahaczy?Sprawdź wahacze, może faktycznie coś jest nie tak z tulejami. Koła nie powinny mieć żadnego luzu. Może zbyt słabo dokręciłeś nakrętkę piasty?
-
Kiedyś słyszałem, że czasami w nowych łożyskach tuleje dystansowe bywają za krótkie i wcześnie pojawia się luz. Zdejmij koło i sprawdź czy bęben dobrze siedzi. Później sprawdź łożyska i wahacze. Na razie nic innego nie przychodzi mi do głowy.
-
Kiedyś słyszałem,
że czasami w nowych łożyskach tuleje dystansowe bywają za krótkie i wcześnie pojawia
się luz. Zdejmij koło i sprawdź czy bęben dobrze siedzi. Później sprawdź łożyska i
wahacze. Na razie nic innego nie przychodzi mi do głowy.Też o tym słyszałem, a może być też tak, że tuleja jest zużyta i między łożyskami jest luz.
-
Orientuje się ktoś jakie są
wymiary śrub do tylnich wahaczy?M12x1,25 długość 84 mm
-
Na postoju zacznij bujać autem, po naciskaj tył, może będzie coś skrzypiało. Jak nie, to podnieś auto, i sprawdź czy nie masz luzów na wahaczu. Spróbuj popsikać WD40 wszelkie gumy i miejsca ruchome zawieszenia.
-
naciskajac auto na postoju z tyłu skrzypi, ale nie moge zlokalizowac skąd. Co do łozysk, jesli koło jest podniesione koło nie ma wogóle luzu. Przy wymianie łożysk zamontowałem stare tulejki, nowych w komplecie nie było. Koło po podniesieniu auta kreci sie bez problemu, bez oporów. Ruszanie na postoju przy zaciagnietym ręcznym tez nie wywołuje żadnych stuków. Próbowałem dokrecic wczoraj nakretke od łożyska, już nawet tak że stałem na kluczu i luz dalej był po opuszczeniu koła.
-
Co do tych stuków i skrzypienia to miałem podobny problem okazało się że nowe amorki były felerne:/ Odrzucałem amortyzatory od początku, ponieważ były całkowicie nowe (kayaba) ale jednak się okazało ze jeden był do bani po 5 kkm. Także niekoniecznie oznacza sprawne;]