Stuki w układzie kierowniczym


  • Użytkownik archiwalny

    Niepokoją mnie ostatnio stuki w moim układzie kierowniczym. Nie umie dojść co może być temu winne.

    Samo zawieszenie wygląda w porządku, na największych dziurach nic nie stuka.
    Podczas jazdy nie mam także żadnych wyczuwalnych luzów.
    Stuki są podczas skręcania, czasami też coś potrafi skrzypieć.
    Końcówki drążków mają dopiero 10k km przejechane, ale na nich nie wyczuwam luzów.
    Luz za to jest wyczuwalny na kole gdy jedna osoba trzyma koło, a druga szarpie kierownicą.
    Wydaje mi się także że podczas przyspieszania muszę lekko kontrować w jedną (z 1-2 stopnie), a podczas hamowania w drugą. Stuki są cichutkie, przy wyłączonym radiu tylko słychać. Nie towarzysza temu żadne uderzenia, wyczuwalne np. na kierownicy.

    Czy może to oznaczać uszkodzoną maglownice? Gdzie szukać przyczyny?



  • Stuki są podczas
    skręcania, czasami też coś potrafi skrzypieć.

    Może skrzypi sprężyna podczas skręcania? U mnie przy skręcaniu sprężyna potrafi zaskrzypieć - pewnie trzeba wymienić gumowe podkładki u podstawy amortyzatora.

    Końcówki drążków
    mają dopiero 10k km przejechane, ale na nich nie wyczuwam luzów.
    Luz za to jest
    wyczuwalny na kole gdy jedna osoba trzyma koło, a druga szarpie kierownicą.

    Podnieś samochód, żeby mieć dostęp do kół przednich i poruszaj nimi. Jeśli są luzy - winne mogą być piasty lub łożyska.

    Wydaje mi się także
    że podczas przyspieszania muszę lekko kontrować w jedną (z 1-2 stopnie), a podczas
    hamowania w drugą. Stuki są cichutkie, przy wyłączonym radiu tylko słychać. Nie
    towarzysza temu żadne uderzenia, wyczuwalne np. na kierownicy.
    Czy może to
    oznaczać uszkodzoną maglownice? Gdzie szukać przyczyny?

    Sprawdź czy nie ma wyczuwalnych luzów na samych drążkach kierowniczych, od strony maglownicy.


  • Użytkownik archiwalny

    No ja miałem podobnie podczas skręcania coś tam przeskakiwało, stukało po czym musiałem lekko kontrowac kierownicę przy przyspieszaniu. Winne były łożyska mcpersona te plastikowe czy teflonowe, myślę że tu tkwi problem



  • No ja miałem
    podobnie podczas skręcania coś tam przeskakiwało, stukało po czym musiałem lekko
    kontrowac kierownicę przy przyspieszaniu. Winne były łożyska mcpersona te plastikowe
    czy teflonowe, myślę że tu tkwi problem

    Te plastikowe łożyska nie mają wpływu na ściąganie samochodu. Jeśli między nimi nie ma smaru - kierownica może nieco ciężej pracować, może być też pewnie jakieś piszczenie. Nie powodują one luzów w układzie kierowniczym


  • Użytkownik archiwalny

    Poduszki pod Macphersonami też mam prawdopodobnie uszkodzone.
    Wydaje mi się że najprościej będzie to wszystko rozebrać i pooglądać, co chyba uczynię w niedługim czasie

    Mam kolejne pytanie odnoście odkręcania amortyzatora: kiedy go odkręcać? Przed wyciągnięciem Macphersona, po wyciągnięciu? Amortyzator będzie mi się kręcił, gdy będę próbował go odkręcać? Widziałem tam miejsce do założenia jakiejś kontry, używa ktoś czegoś takiego? Nigdy tego jeszcze nie rozbierałem, więc nie mam pojęcia czego się spodziewać


  • Admin

    Luz za to jest
    wyczuwalny na kole gdy jedna osoba trzyma koło, a druga szarpie kierownicą.
    Wydaje mi się także
    że podczas przyspieszania muszę lekko kontrować w jedną (z 1-2 stopnie), a podczas
    hamowania w drugą.

    Nie miałem takiego przypadku, ale przy tych objawach przypatrzyłbym się jeszcze wahaczom.



  • Całe zawieszenie do przejrzenia bo można wymienić tutaj praktycznie każdy jego element.
    Jak faktycznie korygujesz tor jazdy o tą usterek to luz na gumach wahacz>stabilizator.
    Końcówka wahacza.Śruba ściskająca mcperson niedokręcona,śruba ściskająca przegub zewnętrzny za lekko wkręcona...


  • Użytkownik archiwalny

    w moim przypadku winne były zatarte łożyska oporowe w kolumnach i wtedy guma przylegająca do nich przeskakuje. Wystarczy wymiana łożysk na nowe( 35 pln za sztuke w intercars) i to powinno rozwiązać problem. dobry rysunek jest u Trzeciaka, strona 180


Log in to reply