Czujniki od płynu chłodniczego w silniku 1.0
-
Witam serdecznie.
Bawię się przy silniku od Suzuki Swift 1.0 bodajże mk 2, 53 KM.Szykuję go do startu aby sprawdzić jak działa itp. Będę chciał po podłączać wszelkie tam zegary itp.
Mam sprawę do kolegów z tego pokoiku gdyż od wczoraj nie uzyskałem odpowiedzi na swifciku.
MOże Wy mi podpowiecie gdyż niema książki napraw dla suzuki swifta z tym silnikiem.
A więc pod aparatem zapłonowym jest taki króciec i za nim mamy chyba termostat. Z boku zaś są dwa czujniki, jeden z nich ma dwa kabelki a drugi ma jeden.
Prosze mi odpowiedzieć od czego są te dwa czujniki, na pewno od temperatury ale dlaczego dwa?Gdzie one powinły być podłączone mając silnik na zewnątrz albo w innej maszynie??
-
Witam serdecznie.
Bawię się przy
silniku od Suzuki Swift 1.0 bodajże mk 2, 53 KM.Jahur, jak na swiftowym nie odpowiedzieli, to wątpię, żeby tutaj ktoś znał odpowiedź
Nie zakładaj tutaj wątków dot. swifta Ten wątek będzie do przeniesienia...
Może warto zrobić zdjęcia tych czujników i pokazać?
-
A kogo mam prosić o pomoc jak nie kolegów he?
-
Przy okazji śmiecąc... jahur, jesteś tu na tyle długo, żeby znać tutejsze zasady obowiązujące
-
szkoda że wcześniej nie zapytałeś bo miałem małego spota z kolegą z kącika swifta z 1.0
-
A więc pod aparatem
zapłonowym jest taki króciec i za nim mamy chyba termostat. Z boku zaś są dwa
czujniki, jeden z nich ma dwa kabelki a drugi ma jeden.
Prosze mi
odpowiedzieć od czego są te dwa czujniki, na pewno od temperatury ale dlaczego dwa?Złamię się i zasugeruję: może obydwa pełnią taką samą rolę? Jeden obsługuje wskaźnik temperaury, a drugi ewentualną klimatyzację?
Tak jest w tico, więc ponieważ rodowód obu silników jest ten sam, może ta sama zasada działa. Nie wiem tylko, czemu jest różna ilość przewodów.
Poczekaj na odpowiedź z kącika obok, to w końcu najlepsze źródło jest. -
czujnik z jednym wyjściem podaje sygnał na zegary, z podwójnym- na wentylator
Coś źle pytałeś
-
Hihihihi.
Ale za to bardzo mocno chętnym kolegom dziękuję.W pokoiku obok 35 wejść a odpowiedzi 0 aż dziw że nikt nie chciał odpowiedzieć.
No trudno, jeszcze będę miał kilka pytań.
Macq Ty masz swifta??? -
Macq Ty masz swifta???
Nie widzisz jego podpisu pod każdym postem?
-
Aaa tak tak. No to nic będę go męczył co jakiś czas i myślę że pomoże co???
-
Macq to przyjazna dusza, więc...
-
Jahur powiedz co do czego przekladzasz.
Ja mialem stare suzuki alto z 1985 roku z calym zespolem napedowym z Tico, ale chyba z tych pierwszych serii, bo na pokrywie zaworow nie bylo charakterystycznego odlewu daewoo, tylko nadruk suzuki mocno juz przytarty z "s"-ka. Wiem , ze do alto/maruti inaczej nie mozna, bo skrzynia nie pasuje- musi isc skrzynia i silnik i do tego linka sprzegla od matiza, no i jeszcze mechanizm zmiany biegow skracany/przedluzany- albo zwyczajnie u mnie przecieli i zespawali... pol z tego i pol z tego.
Kiedys ktos pakowal silnik G13B- do Tico. Z jakim skutkiem nie wiem.
G10A nie rozni sie dlugoscia od silnika tico (prawie).
Ja tez pytalem o swap G10 do Maruti i.... odpowiedzi zero.
Pewnie nie jezdza w rajdach....
A moim zdaniem alto/maruti lepiej sobie radzi na kretych drogach i ostrych zakretach niz swift. -
NWitam Nic nie przekładam. Adoptuję silnik swifta do łodzi.
A włąśnie czy będę w stmanie podłączyć czujnik od teperatury od swifta pod wskaźnik od zegarów Tico?
-
NWitam Nic nie przekładam. Adoptuję silnik swifta do łodzi.
O! A kiedyś pisałeś, że to będzie poduszkowiec.
A włąśnie czy będę
w stmanie podłączyć czujnik od teperatury od swifta pod wskaźnik od zegarów Tico?Jeśli będziesz w trzeźwym stanie, to pewnie podłączyć też będziesz w stanie...
Moim zdaniem będzie działać. Spróbuj, nic się nie powinno złego stać.
Jednak ja kombinowałbym z zegarami Suzuki - z powodu obrotomierza, który pewnie by się przydał... -
No dokładnie, ma to byc poduszkowiec. Jak narazie idzie mi to jak krew z nosa ale pewnie za jakis czas cos będzie widac.