Tico głośna praca silnika
-
Witam, od niedawna stałem się posiadaczem tica. Od zakupu irytuje mnie pewna sprawa, chodzi o silnik, a konkretnie o głośną jego pracę. Im więcej damy gazu, tym chodzi głośniej, na wolnych obrotach i przygazówce chodzi jak V8. Poprzedni właściciel mówił że zmieniał cały tłumik, i coś wspominał, że to jest wina uszczelki pod kolektorem. Silnik tak jak by pierdział, mi to przypomina dźwięk palącego się drewna w piecu. Tylko jak to sprawdzić? Bo z tego co tam patrzyłem to, nie wiem czy jest szansa odkręcić wydech od kolektora bo śruby to są tam przerdzewiałe na amen.
-
Miałem podobny przypadek. Też silnik tak jakby mi pierdział. Okazało się że przegniła mi ta rurka powietrza dodatkowego co idzie od kolektora. Sprawdź tą rurkę a potem ewentualnie bierz się za wydech. A tymi śrubami się nie przejmuj to tak wygląda tylko że się nie da odkręcić. W moim przypadku było podobnie zardzewiałe i myślałem że nie dam rady odkręcić ale puściło elegancko:)
-
Obejrzałem tą rurkę wizualnie, fakt że jest na niej rdza, ale nie zauważyłem żadnych dziur itp. Ewentualnie może być zjedzona na mocowaniu.
-
Miałem podobny
przypadek. Też silnik tak jakby mi pierdział. Okazało się że przegniła mi ta rurka
powietrza dodatkowego co idzie od kolektora. Sprawdź tą rurkę a potem ewentualnie
bierz się za wydech. A tymi śrubami się nie przejmuj to tak wygląda tylko że się nie
da odkręcić. W moim przypadku było podobnie zardzewiałe i myślałem że nie dam rady
odkręcić ale puściło elegancko:)a nie recyrkulacji spalin ?
jak nie będzie chciało pójść to zawsze jest palnik. -
To jest rurka powietrza dodatkowego. Jeśli jest cała to sprawdzźczy dobrze siedzi na swoim powietrzu ta czarna plastikowa puszeczka po lewej stronie komory powietrza, ta która jest podłączona zaworu dodatkowego powietrza od tej rurki. Fajnie by było się wsłuchać z jakiej okolicy dokładniej wydobywa się ten dźwięk.
Jak już będziesz chciał odkręcać kolektor to musisz ubezpieczyć się w kilka rzeczy.
Niewiem czy przy wymianie uszczelki kolektora wystarczy tylko odkręcić kolektor, czy może trzeba odkręcić rure wydechową. Jeśli to drugie to musisz ubezpieczyć się w uszczelkę pomiędzy katalizatorem a rurą bo chyba włąśnie tam trzeba by było odkręcać.
Na bank i to bez żądnej dyskusji musisz posiadać dobre klucze, żadne marketówki. Chyba że w markecie ale te lepsze np Neo , Modeco, Stanley itp. Yato są dobre i nie drogie. Muszą to być nasadki,klucze takie fajkowe hm w zasadzie ciężko powiedzieć bo do niektórych śrub idzie dojść a tam dwie są ukryte. Na pewno muszą to być klucze które są idealnie spasowane ze śrubą (TAK JAK ŚRuba wygląda tak ma wyglądać nasadka bądź klucz. Niektóre ze śrub mogą być słabe, chodzi mi konkretnie o główkę. W moim przypadku np uszkodziłem główkę śruby tzn chociaż że miałem spasowane to nasadka mi zaczęła przeskakiwać. W takim przypadku musiałem wziąć nasadkę o mniejszym numerze w tym przypadku 11 i staranie ją nabić na uszkodzoną śrubę i wtedy poszło. Co do sprzętu to zalecam wszystko odkręcać dużą grzechotką a wtedy trzeba kupić te nasadki długie.
No i widzicie Tico jest takim autem, że jak robi się jedno to należy zrobić od razu więcej.
Chodzi o to że przez głowice przechodzi kanał do recyrkulacji spalin. Jak odkrecimy i ściągniemy kolektor to należałoby przeciścic kanał w kolektorze, kanał w głowicy, potem idąc dalej zdemontować kolektor ssący, wyczyścić kanał w kolektorze ssącym i oczywiście zawór EGR -
Niewiem czy przy
wymianie uszczelki kolektora wystarczy tylko odkręcić kolektor, czy może trzeba
odkręcić rure wydechową. Jeśli to drugie to musisz ubezpieczyć się w uszczelkę
pomiędzy katalizatorem a rurą bo chyba włąśnie tam trzeba by było odkręcać.Żeby zdjąć kolektor wydechowy, trzeba zdemontować tłumik.
No i widzicie Tico
jest takim autem, że jak robi się jedno to należy zrobić od razu więcej.
Chodzi o to że
przez głowice przechodzi kanał do recyrkulacji spalin. Jak odkrecimy i ściągniemy
kolektor to należałoby przeciścic kanał w kolektorze, kanał w głowicy, potem idąc
dalej zdemontować kolektor ssący, wyczyścić kanał w kolektorze ssącym i oczywiście
zawór EGRJa odkręcanie i demontaż kolektora zostawiłbym na sam koniec - upewniwszy się wcześniej, że:
1. Rurka powietrza dodatkowego jest szczelna
2. Uszczelka pomiędzy kolektorem (katalizatorem) a tłumikiem środkowym nie jest wyrobiona
3. Sam tłumik środkowy i końcowy nie jest dziurawy.Kolektor naprawdę polecam demontować w ostateczności - może się okazać, że będą komplikacje w postaci zerwanych szpilek.
-
Witam, od niedawna
stałem się posiadaczem tica. Od zakupu irytuje mnie pewna sprawa, chodzi o silnik, a
konkretnie o głośną jego pracę. Im więcej damy gazu, tym chodzi głośniej, na wolnych
obrotach i przygazówce chodzi jak V8. Poprzedni właściciel mówił że zmieniał cały
tłumik, i coś wspominał, że to jest wina uszczelki pod kolektorem. Silnik tak jak by
pierdział, mi to przypomina dźwięk palącego się drewna w piecu. Tylko jak to
sprawdzić? Bo z tego co tam patrzyłem to, nie wiem czy jest szansa odkręcić wydech
od kolektora bo śruby to są tam przerdzewiałe na amen.Takie pierdzenie i prztykanie jakby trzask podczas przyspieszania to zużyty pierścień uszczelniający między kolektorem wydechowym a katalizatorem, ale ja obstawiam pomiędzy katalizatorem a rurą środkowego tłumika
-
Tłumik na pewno był wymieniany, nawet widać, że rura nie jest pordzewiała, więc albo coś źle tam założyli lub spasowali, albo coś się zużyło.
-
Tłumik na pewno był
wymieniany, nawet widać, że rura nie jest pordzewiała, więc albo coś źle tam
założyli lub spasowali, albo coś się zużyło.Wystarczy, że założyli zużyty pierścień uszczelniający (taki z drucianej plecionki - koszt do Tico ok. 5 zł) i przepuszcza
-
Wystarczy, że
założyli zużyty pierścień uszczelniający (taki z drucianej plecionki - koszt do Tico
ok. 5 zł) i przepuszczaNie wiem, gdzie kolega zmieniał tłumik - ale wątpię, żeby ktokolwiek założył zużyty pierścień. Z doświadczenia wiem, że trudno jest go zdemontować nie uszkadzając go.
Mi na myśl przychodzi jeszcze jedna rzecz - nowy tłumik środkowy mógł być krzywy. Ja taki problem miałem u siebie - musiałem prostować nowo zakupiony tłumik, bo był źle dopasowany do kolektora - połączenie było nieszczelne i tłumik obijał się o podłogę.
-
Dokładnie.
Ja swój pleciony pierścień demontowałem przecinakiem. -
Dokładnie.
Ja swój pleciony
pierścień demontowałem przecinakiem.Podobny jest w Swifcie (troszkę większa średnica) i rzeczywiście stary pierścień mi się w rękach pokruszył, kupiłem nowy i było ok, ale jak po roku odkręciłem rurę, to dał się ładnie zdjąć i założyć jeszcze raz.
Może być też taki kwiatek u kolegi, że wcale tego pierścienia nie ma i zmontowano wszystko na pastę
Nie rozbierze, nie sprawdzi
-
Ja musiałem użyć pasty gdyż coś nie tak miałem z tym pierścieniem. Z resztą opisywałem już.
Zastanawiam się jednak nie byłoby dobre dorwać jakiś sznurek mineralny i tym uszczelnić. Sznurkiem mineralnym jak się dowiedziałem uszczelniają przy produkcji rury elastyczne wydechowe. Także nie wiem czy nie wrócić do czasów prlu a może i wcześniej i spróbować tym. -
Jak się dostać do tej plecionki? Zapewne potrzebny będzie kanał?
-
Jak się dostać do tej plecionki? Zapewne potrzebny będzie kanał?
Możesz zrobić to korzystając z podnośnika (lewarka), jednak na kanale będzie sporo łatwiej
-
Ja robiąc przód wydechu czyli kat i kolektor. Ułatwiłem sobie sprawę tak , że zdemontowałem zderzak i przeszkadzające listwy.