Pytanko techniczne co do skrzyni biegów i sprzęgła.


  • Użytkownik archiwalny

    Pytanko mam takie do ludzi którzy grzebali w skrzynkach naprawiali, demontowali itp. Mnie akurat interesuje skrzynia od swifta ale skrzynia tico podejrzewam jest podobna także myślę że nie ma sensu odsyłać mnie do swiftowców.
    Chodzi mi o oddzielenie skrzynki od sprzęgła tzn czy jeśli odłączę skrzynie od sprzęgła to czy będę mógł użyć samo sprzęgło do wysprzęglania napędu???



  • Pytanko mam takie
    do ludzi którzy grzebali w skrzynkach naprawiali, demontowali itp. Mnie akurat
    interesuje skrzynia od swifta ale skrzynia tico podejrzewam jest podobna także myślę
    że nie ma sensu odsyłać mnie do swiftowców.
    Chodzi mi o
    oddzielenie skrzynki od sprzęgła tzn czy jeśli odłączę skrzynie od sprzęgła to czy
    będę mógł użyć samo sprzęgło do wysprzęglania napędu???

    O ile dobrze zrozumiałem, to nie. Od strony skrzyni jest wałek sprzęgłowy, na którym to osadzona jest tarcza sprzęgła. Po demontażu skrzyni połowa sprzęgła pozostaje przykręcona do koła zamachowego, a tarcza sprzęgła pozostaje luźna.


  • Użytkownik archiwalny

    Malutka pomyłka, tarcza nie jest luźna gdyż trzymana jest przez docisk.
    Z tego co mi wiadomo i się przyglądałem to cała ta skrzynka składa się chyba zdwóch części i mi chodzi o wywalenie tej ostatniej z przekładnią zębatą.



  • Malutka pomyłka,
    tarcza nie jest luźna gdyż trzymana jest przez docisk.
    Z tego co mi
    wiadomo i się przyglądałem to cała ta skrzynka składa się chyba zdwóch części i mi
    chodzi o wywalenie tej ostatniej z przekładnią zębatą.

    No tak, ale jak zdejmiesz skrzynię, to i tarczę wraz z nią, więc nie będzie kompletu sprzęgła przy silniku


  • Użytkownik archiwalny

    Niema takowej opcji bo docisk z tarczą jest przykręcony do silnika, ściągasz skrzynkę z wałkiem, łożyskiem oporowym i łapką do wysprzęglania.



  • Niema takowej opcji
    bo docisk z tarczą jest przykręcony do silnika, ściągasz skrzynkę z wałkiem,
    łożyskiem oporowym i łapką do wysprzęglania.

    A możliwe, zbyt dawno nie rozbierałem Sorry za wprowadzenie w błąd


  • Użytkownik archiwalny

    spoko luzik, każdy ma prawo do pomyłki. No więc nawet szukałbym skrzynki uszkodzonej do swifta 1.0 jakby ktoś miał.


  • Użytkownik archiwalny

    Masz rację.Wiem o co Ci chodzi ale nie ma takiej
    możliwości.Koło zamachowe, tarcza sprzęgła i docisk
    zostają przy silniku a cały mechanizm wysprzęglający
    (łożysko z wałkiem wysprzęglającym)zostają na wałku sprzęgłowym ze skrzynią biegów.


  • Użytkownik archiwalny

    No w porządku czyli, wałek ten z frezem jest wspólny z eskrzynią biegów.
    Można by było wywalić ten cały wałek, kupić dłuższy, ewentualnie dać do wyfrezowania, przetoczenia i gitara.


  • Użytkownik archiwalny

    A próbowałeś oddzielić obudowę sprzęgła od obudowy
    skrzyni biegów i potem połączyć ją z silnikiem ?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie tego jeszcze nie próbowałem bo nawet nie mam skrzyni od swifta ale z tego co mi wiadomo można właśnie oddzielić te dwie obudowy. Koleś który robił podobny pojazd tak właśnie zrobił. Nie mówię że nie trzeba będzie czegoś przerobić. Uważam że może warto aby mieć większą kontrolę nad tym pojazdem.


  • Użytkownik archiwalny

    Chyba na szrocie coś znajdziesz.


  • Użytkownik archiwalny

    Przydałaby się nawet za jakiś grosz uszkodzona.



  • Przydałaby się
    nawet za jakiś grosz uszkodzona.

    A Manuel nie ma skrzynki z litrówki? Może Dajmos jeszcze ma?


  • Użytkownik archiwalny

    A nie wiem. Dałem ogłoszenie i nic. Wiesz też zależy ile sianka kto będzie chciał. Będę szukał jak najtaniej.


  • Admin

    Sam do nich napisz / zadzwoń... Przepatrz ogłoszenia o sprzedaży i pierwszy zacznij się kontaktować. Chyba, że Ci nie zależy...


Log in to reply