Pytanko techniczne co do skrzyni biegów i sprzęgła.
-
Pytanko mam takie do ludzi którzy grzebali w skrzynkach naprawiali, demontowali itp. Mnie akurat interesuje skrzynia od swifta ale skrzynia tico podejrzewam jest podobna także myślę że nie ma sensu odsyłać mnie do swiftowców.
Chodzi mi o oddzielenie skrzynki od sprzęgła tzn czy jeśli odłączę skrzynie od sprzęgła to czy będę mógł użyć samo sprzęgło do wysprzęglania napędu??? -
Pytanko mam takie
do ludzi którzy grzebali w skrzynkach naprawiali, demontowali itp. Mnie akurat
interesuje skrzynia od swifta ale skrzynia tico podejrzewam jest podobna także myślę
że nie ma sensu odsyłać mnie do swiftowców.
Chodzi mi o
oddzielenie skrzynki od sprzęgła tzn czy jeśli odłączę skrzynie od sprzęgła to czy
będę mógł użyć samo sprzęgło do wysprzęglania napędu???O ile dobrze zrozumiałem, to nie. Od strony skrzyni jest wałek sprzęgłowy, na którym to osadzona jest tarcza sprzęgła. Po demontażu skrzyni połowa sprzęgła pozostaje przykręcona do koła zamachowego, a tarcza sprzęgła pozostaje luźna.
-
Malutka pomyłka, tarcza nie jest luźna gdyż trzymana jest przez docisk.
Z tego co mi wiadomo i się przyglądałem to cała ta skrzynka składa się chyba zdwóch części i mi chodzi o wywalenie tej ostatniej z przekładnią zębatą. -
Malutka pomyłka,
tarcza nie jest luźna gdyż trzymana jest przez docisk.
Z tego co mi
wiadomo i się przyglądałem to cała ta skrzynka składa się chyba zdwóch części i mi
chodzi o wywalenie tej ostatniej z przekładnią zębatą.No tak, ale jak zdejmiesz skrzynię, to i tarczę wraz z nią, więc nie będzie kompletu sprzęgła przy silniku
-
Niema takowej opcji bo docisk z tarczą jest przykręcony do silnika, ściągasz skrzynkę z wałkiem, łożyskiem oporowym i łapką do wysprzęglania.
-
Niema takowej opcji
bo docisk z tarczą jest przykręcony do silnika, ściągasz skrzynkę z wałkiem,
łożyskiem oporowym i łapką do wysprzęglania.A możliwe, zbyt dawno nie rozbierałem Sorry za wprowadzenie w błąd
-
spoko luzik, każdy ma prawo do pomyłki. No więc nawet szukałbym skrzynki uszkodzonej do swifta 1.0 jakby ktoś miał.
-
Masz rację.Wiem o co Ci chodzi ale nie ma takiej
możliwości.Koło zamachowe, tarcza sprzęgła i docisk
zostają przy silniku a cały mechanizm wysprzęglający
(łożysko z wałkiem wysprzęglającym)zostają na wałku sprzęgłowym ze skrzynią biegów. -
No w porządku czyli, wałek ten z frezem jest wspólny z eskrzynią biegów.
Można by było wywalić ten cały wałek, kupić dłuższy, ewentualnie dać do wyfrezowania, przetoczenia i gitara. -
A próbowałeś oddzielić obudowę sprzęgła od obudowy
skrzyni biegów i potem połączyć ją z silnikiem ? -
Nie tego jeszcze nie próbowałem bo nawet nie mam skrzyni od swifta ale z tego co mi wiadomo można właśnie oddzielić te dwie obudowy. Koleś który robił podobny pojazd tak właśnie zrobił. Nie mówię że nie trzeba będzie czegoś przerobić. Uważam że może warto aby mieć większą kontrolę nad tym pojazdem.
-
Chyba na szrocie coś znajdziesz.
-
Przydałaby się nawet za jakiś grosz uszkodzona.
-
Przydałaby się
nawet za jakiś grosz uszkodzona.A Manuel nie ma skrzynki z litrówki? Może Dajmos jeszcze ma?
-
A nie wiem. Dałem ogłoszenie i nic. Wiesz też zależy ile sianka kto będzie chciał. Będę szukał jak najtaniej.
-
Sam do nich napisz / zadzwoń... Przepatrz ogłoszenia o sprzedaży i pierwszy zacznij się kontaktować. Chyba, że Ci nie zależy...