CDDWT Paciora- regulacja zaworów, wymiana chłodnicy, uszczelka gaźnika


  • Moderator

    zakup na złomie za 50zł gaźnika i kompletnego zestawu do elektrycznych szyb,
    jutro podejmę próbę regulacji zaworów czego jeszcze nigdy nie robiłem

    Przy każdym hamowaniu ruszeniu skrzypiały mi zawiasy lewych drzwi, ustąpiło pod wpływem wd-40 ale czy to normalne że drzwi "pracują"?? bo mam mieszane uczucia, szczególnie po podróży na sylwestra do Białowieży 3L BMW

    ps na szrocie tico - zero rdzy, zero zużycia, dawno nie widziałem tico w takim stanie

    czy zakup najtańszej nowej chłodnicy z allegro będzie ok?



  • zakup na złomie za
    50zł gaźnika i kompletnego zestawu do elektrycznych szyb,
    jutro podejmę próbę
    regulacji zaworów czego jeszcze nigdy nie robiłem
    Przy każdym
    hamowaniu ruszeniu skrzypiały mi zawiasy lewych drzwi, ustąpiło pod wpływem wd-40
    ale czy to normalne że drzwi "pracują"?? bo mam mieszane uczucia, szczególnie po
    podróży na sylwestra do Białowieży 3L BMW

    Pracują, bo tico jest miękką konstrukcją

    ps na szrocie tico

    • zero rdzy, zero zużycia, dawno nie widziałem tico w takim stanie

    A niedawno wątpiłeś w możliwość dobrego zakupu Czasem zanim spotkasz na szrocie, można kupić od kogoś do jazdy dobry egzemplarz

    czy zakup
    najtańszej nowej chłodnicy z allegro będzie ok?

    Daj link, zobaczymy, ale te najtańsze to pewnie chińskie jakieś


  • Moderator

    A niedawno wątpiłeś
    w możliwość dobrego zakupu Czasem zanim spotkasz na szrocie, można kupić od kogoś
    do jazdy dobry egzemplarz

    Naprawdę nie wiem jak takie tico na szrocie mogło skończyć,
    ja z kolei części wymontowałem u znajomego złomiarza z takiej dziwnej wersji, fotele i boczki z DX a reszta wnętrza + katalizator z wersji późniejszych, odpaliłem i sprawdziłem sprawność gaźnika

    chłodnica taka http://allegro.pl/chlodnica-wody-z-korkiem-daewoo-tico-nowa-i2878869392.html wiem że chińskie nie zawsze pasują do auta do którego powinny na szrocie za używkę 50zł krzykneli i nie wiem co bardziej się opłaca



  • Naprawdę nie wiem
    jak takie tico na szrocie mogło skończyć,

    Zdarza się, że ktoś pozbywa się kłopotu, czyli niepotrzebnego już auta w taki właśnie sposób

    ja z kolei części
    wymontowałem u znajomego złomiarza z takiej dziwnej wersji, fotele i boczki z DX a
    reszta wnętrza + katalizator z wersji późniejszych, odpaliłem i sprawdziłem
    sprawność gaźnika

    Też myślałem o fotelach z DX-a, bo są wygodniejsze, ale zastanawiam się też nad swapem foteli z innego auta

    chłodnica taka
    http://allegro.pl/chlodnica-wody-z-korkiem-daewoo-tico-nowa-i2878869392.html wiem że
    chińskie nie zawsze pasują do auta do którego powinny na szrocie za używkę 50zł
    krzykneli i nie wiem co bardziej się opłaca

    To na bank jakiś chińczyk, cena rzeczywiście powala Ja bym tego nie brał, chyba już lepiej kupić koreański zamiennik, który będzie niewiele więcej kosztował


  • Moderator

    mam luzem cały komplet siedzeń z dx poza fotelem kierowcy i gdyby ten z złomu był w lepszym stanie to bym go wzioł ale dałem sobie spokój,
    nad chłodnicą jeszcze pomyślę

    zastanawiam się czy dobrze w tej temperaturze ustawię zawory, niby to nie mróz ale jednak trochę jest chłodno


  • Użytkownik archiwalny

    Ja myślę że z chłodnicą jest luzik. Co do zaworów to prosta robota ale ubezpiecz się przyjacielu w nową uszczelkę pokrywy chyba że jesteś pewny że owa jest cała, ewentualnie ubezpiecz się w silikon wysokotemperaturowy, można kupić w sklepach moto i dobrych marketach w małych tubkach. Wiesz w razie jak nie ubezpieczysz się w uszczelkę to awaryjnie możesz uszczelnić tym silikonem. Przy ustawianiu odkręć świece będzie luźniej obracał się rozrząd. Pokrywę dokręcaj na przemian i kluczem dynamometrycznym albowiem pokrywy są kruche.
    Miecho tak wydaje, że o tym wie. ;-]

    Chyba trzeba rozgrzać z resztą księga podaje dane przy zimnym jak i ciepłym.



  • Ja myślę że z
    chłodnicą jest luzik. Co do zaworów to prosta robota ale ubezpiecz się przyjacielu w
    nową uszczelkę pokrywy chyba że jesteś pewny że owa jest cała, ewentualnie ubezpiecz
    się w silikon wysokotemperaturowy, można kupić w sklepach moto i dobrych marketach w
    małych tubkach. Wiesz w razie jak nie ubezpieczysz się w uszczelkę to awaryjnie
    możesz uszczelnić tym silikonem. Przy ustawianiu odkręć świece będzie luźniej
    obracał się rozrząd. Pokrywę dokręcaj na przemian i kluczem dynamometrycznym
    albowiem pokrywy są kruche.
    Miecho tak wydaje,
    że o tym wie. ;-]

    Tak, ale moja pokrywa pękła pomimo dokręcania we właściwy sposób (no może poza użyciem klucza dynamometrycznego) Pod pokrywę wystarczy sama nowa uszczelka, bez silikonu

    Chyba trzeba
    rozgrzać z resztą księga podaje dane przy zimnym jak i ciepłym.

    Książka napraw dopuszcza regulację na zimnym lub ciepłym silniku - niska temperatura raczej nie przeszkadza, byle chyba nie za niska (czyli jakiś mróz).


  • Moderator

    uszczelkę wsześniej już dorwałem na allegro za 8zeta z wysyłką
    jestem po regulacji ale chyba coś spiepszyłem bo słyszę teraz to dopiero klekot, chyba trzeba będzie jeszczeraz tam zajrzeć



  • koło pasowe w pozycji "0" jest w położeniu co dwa obroty,zamiast ZS otwiera się ZW u Ciebie i na odwrót.
    Nic strasznego jak tylko na chwile odpaliłeś silnik,pokrywa do góry 30 min i będzie git.

    Zawsze mogło być gorzej,ja kiedyś tak rozrząd złożyłem :D:D.


  • Moderator

    koło pasowe w
    pozycji "0" jest w położeniu co dwa obroty,zamiast ZS otwiera się ZW i na przemian.

    ja ustawiałem według sposobu Stacha znalezionego na forum, czyli rozprężona sprężyna zaworu ssącego danego cylindra i regulacji ssącego i wydechowego jednocześnie,
    idę go jeszcze posłuchać a jak trzeba to zrobię właśnie tak jak piszesz



  • jak potrzebujesz szybkiej wiedzy to na gg zapraszam,rozrysuje łopatologicznie.


  • Moderator

    potrzebuję ale nie mam gg na linuksie usawiłem koło pasowe w pozycji 0, w tej chwili mam luz na 2 cylindrze na obu zaworach i w 3 na zaworze ssącym, czy to właśnie te zawory powinieniem teraz ustawić? a po następnym obrocie pozostałe?

    znalazłem pdf trzeciaka tam trochę jaśniej napisane niż u Ossowskiego


  • Moderator

    no i Tomasz wszystko mi ładnie i przejrzyście rozpisał za co jestem mu ogromnie wdzięczny regulacja ze względu na pogodę musi poczekać do jutra



  • Nie ma problemu,po to właśnie ktoś mądrzejszy stworzył ten kącik aby pomagać i dzielić się wiedzą odnośnie tego autka.Dla nas to czysta przyjemność że można pomóc.
    pozdro


  • Moderator

    wymiana chłodnicy

    ustawienie zaworów - miał być foto manual ale przy tej pogodzie kompletnie zapomniałem o aparacie raz deszcz raz grad itp

    wymiana gaźnika - trzeba było ustawiać na nowo bo miał za wysokie obroty, później gasł po lekkim dodaniu gazu, jest już ok ale muszę ponownie to sprawdzić na zimnym silniku

    zostaje wymiana łożyska i końcówki drążka kierowniczego a potem w polske



  • a zbieżność???


  • Moderator

    a zbieżność???

    będę cudował żeby obyło się bez jeżeli nowa końcówka będzie miała identyczną długość to powinno się udać..



  • będę cudował żeby
    obyło się bez jeżeli nowa końcówka będzie miała identyczną długość to powinno się
    udać..

    A przekonasz się czy jest dobrze po widoku zjechanych opon


  • Moderator

    A przekonasz się
    czy jest dobrze po widoku zjechanych opon

    nie kracz

    nie pochwaliłem się ale uszczelkę pod gaźnik wycinałem sam z kartonu



  • Oby z czasem nie zaczęła przemakać... Swoją droga zbieżność zawsze robić trzeba, bo wymianie części układu kierowniczego...


Log in to reply