Wężyki a niestabilna praca silnika


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, ponieważ jestem początkującym i nie bardzo się znam na silnikach samochodowych szukam odpowiedzi na to czym są elementy oznaczone numerami 1, 2 i 3, oraz co przepływa przez wężyk oznaczony Nr 4 u którego widac peknięcia na zgięciach.


  • Moderator

    Również witamy Cię serdecznie.
    1 - wyłącznik podciśnieniowy 18570A78B00-000
    2 - zawór zwrotny 95569A78B00-000
    3 - zawór elektromagnetyczny trójdrożny 95552A80C00-000
    4 - podciśnienie


  • Użytkownik archiwalny

    4 - podciśnienie, ale co przez ten wężyk przechodzi? Jak widaź na zdjęciu na załamaniach jego są pęknięcia najprawdopodobniej ze starości, wygląda jakby coś się wydostawało na zewnątrz na tych zgięciach i czy jak zdejmie się go i założy nowy wężyk to czy oprócz tej operacji trzeba będzie jeszcze coś wykonać skoro tam jest podciśnienie, i czy to nie ma wpływu na to że jak sie czasem dodaje gazu to silnik ma tendencje do tego jakby chciał zgasnąć. Podczas jazdy to czasami szarpie samochód jak się dodaje gazu. Czasami jak się z jedynki rusza i dodaje się gazu to obroty silnika spadają i potrafi silnik zgasnąć. Czy ten wężyk może być powodem tego co opisałem wyżej?


  • Moderator

    Podciśnienie, czyli wewnątrz jest mniejsze ciśnienie niż na zewnątrz. Przez szczeliny jest zasysane z zewnątrz "lewe" powietrze. Może to mieć wpływ na nierówną pracę silnika. Sprawdź także pozostałe wężyki czy nie są sparciałe i popękane.



  • Witam,

    Również witam

    ponieważ jestem początkującym i nie bardzo się znam na silnikach samochodowych ...

    Jesteś też początkującym na tym forum.
    Dlatego też proszę o nadanie odpowiedniego tytułu w temacie wątku, bo Daewoo Tico kompletnie nie wskazuje na poruszany przez Ciebie problem

    szukam odpowiedzi na to czym są elementy oznaczone numerami 1, 2 i 3,

    Już jeden kolega to dokładnie opisał

    oraz co przepływa przez wężyk oznaczony Nr 4 u którego widac peknięcia na zgięciach.

    Tam płynie benzyna.
    Oczywiście nie jest to przewód paliwowy, lecz benzyna odzyskana z par paliwa



  • Czy ten wężyk może być powodem tego co opisałem wyżej?

    Odpowiedź jest krótka - NIE


  • Moderator

    Tam płynie benzyna.

    Dzięki za korektę. Oczywiście masz rację, mój błąd, spojrzałem nie na ten wężyk o który było pytanie.



  • Dzięki za korektę.
    Oczywiście masz rację, mój błąd, spojrzałem nie na ten wężyk o który było pytanie.

    No problem, na forum staramy się dzielić wiedzą i czasami można się przez przypadek pomylić


  • Użytkownik archiwalny

    Wężyk wymieniłem, ale z tego co się tutaj doczytałem to nie będzie przyczyna tego gaśnięcia silnika czasami przy dodawaniu gazu. Doczytałem się że może to być zanieczyszczony gaźnik, co sądzicie o tym ?



  • Wężyk wymieniłem,
    ale z tego co się tutaj doczytałem to nie będzie przyczyna tego gaśnięcia silnika
    czasami przy dodawaniu gazu. Doczytałem się że może to być zanieczyszczony gaźnik,
    co sądzicie o tym ?

    Może ale nie koniecznie. Sprawdź wszystkie wężyki jak i samo paliwo. Może jest ze stacji która nie cieszy się dobrą opinią.


  • Użytkownik archiwalny

    Wszystkie wężyki są dobre. Auto ma objaw taki - potrafi się przejechać nim z 50km i wszystko jest ok. Później jak się odpali to czasami są objawy że jak się rusza i dodaje gazu to silnik jakby chciał zgasnąć - trzeba przygazować, albo jak się zwalnia to w czasie jazdy silnik gaśnie. Czy objawem tego może być pompka paliwowa, bo na gaźnik mi to nie wygląda bo jak byłby on zanieczyszczony to objaw co opisałem powinien wg mnie cały czas wystepować.



  • polecam przeźroczysty filtr paliwa,jak masz inny to pewno to.
    Miałem 3 różne i tylko przy przeźroczystym nie odcinało mnie od wachy.
    Intensywność odcinania zależny od ilości Pb w baku,auto zdycha non stop na pierwszej kresce za czerwonym,czyli na 1/4 zbiornika,a na drugiej połowie zbiornika delikatnie jest podduszane.


Log in to reply