Dokuczliwe usterki w miom autku.


  • Użytkownik archiwalny

    Siemka .Tak jak kiedyś wspominałem , że napiszę co mnie męczy w moim aucie tak zrobię to teraz. Hm od dawna męczy mnie zachowanie silnika podczas przyspieszania, podgazowywania itp.
    Chodzi o to , że silnik łapię jakby to powiedzieć dziurę tzn jak wcisnę gaz ale tak delikatnie to nie przyspiesza od razu tylko z taki zadławieniem to samo jest kiedy jadę potem redukcja ichcę przyspieszyć to tak właśnie się zadławia i jedzie dalej. Jak mu wcisnę mocno to tej dziury niema. Następna usterka to od kilku tygodni mozna by tak powiedzieć zaczał mi przerywać. Ten objaw występuje tylko podczas przyspieszania przy wolnych obrotach czyli np jak go zamulam, przy tym przerywaniu towarzyszy jeszcze czasami objaw pracy na dwóch garach, przynajmniej tak mi się wydaje bo jest taki efekt przebierania i spadku mocy na moment.Auto jak nabierze szybkości zachowuje się ok. Stawiałem na uszkodzony moduł zapłonowy przy tkz dziurze jak i przy tym przerywaniu lecz moduł został wykluczony gdyż założyłem mu drugi aparat zapłonowy na 100% sprawny i zachowanie było to samo. Dziś grzebiąc w aucie zauważyłem jeszcze jeden mankament. Otóż po krótkiej pracy silnika czy jeździe, dotykając karoseri wyczuwa się impul elektryczny tzn jest tak jakby auto się naelektryzowało. Hm zabardzo niewiem czgo tu się czepić?
    Jedyne co sprawdziłem to:

    Stan kopułki---ok
    Kable sentech ----długo nie pracowały
    Świece iskra--- elektroda w kolorze takim brunatnym, zmniejszyłem troszkę szczelinę bo wydawała mi się za duża ale od razu mówię nie sprawdzałem szczelinomierzem. Obudowa świecy ta ceramiczna w dolnej części zaczerniona. Nie wiem o czym to świadczy ale pragnę je wymienić. Po tym działaniu jak na razie objaw tego przerywania zniknął , być może powodem tego była za małą szczelina na świecach co powodowało małą iskrę. To było sprawdzane na odcinku miejskim ok 3 km, jutro jadę dalej także zobaczymy. Jakby co pozostały tylko jeszcze ta dziura i ten impuls elektryczny.

    Jak zawsze proszę o podpowiedzi.

    Miłego weckendu, pozdro.



  • Jak zawsze proszę o
    podpowiedzi.
    Miłego weckendu,
    pozdro.

    Kiedy była robiona regulacja luzów zaworowych?


  • Użytkownik archiwalny

    Witaj ja miałem takie objawy jak padł mi zawór PCV masakra po wymianie nie to auto, jak sprawdzic czy zawór sprawny było juz opisywane.


  • Użytkownik archiwalny

    Jak zwykle dzięki za chęć pomocy.
    Luz zaworów był robiony hm jakieś rok do półtora.

    Zamierzam jednak to sprawdzić.
    Elektroniku, zawór był sprawdzany i jest ok.
    Na dzień dzisiejszy mam zamiar wymienić wydech gdyż w wielu miejscach jest nieszczelny, szczerze nawet nie wiem jak wygląda kat ale myślę że kiepsko tylko nie wiem w którym kierunku kiepsko, bo albo jest wypalony albo zatkany o ile może takowy być. Poza tym tłumik dziurawy itp. Zamienię również gaźnik dla sprawdzenia, gdyż do obecnego nie jestem pewny a do drugiego tak choć oba rozbierałem, czyściłem sam. W obecnym gaźniku może być coś nie tak.
    Stwierdzam to po tym, ze reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest dziwna. Poprze pedał nie mogę sobie ustawić różnych(hm stałych) obrotów. Wystarczy że delikatnie wcisnę to pojawia się te opisane wyżej zawachanie(dziura) i potem od razu wchodzi na wyższe obroty. Nie mogę na przykład utrzymać 1300, 1500 itd itd.



  • Stwierdzam to po
    tym, ze reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest dziwna. Poprze pedał nie mogę sobie
    ustawić różnych(hm stałych) obrotów. Wystarczy że delikatnie wcisnę to pojawia się
    te opisane wyżej zawachanie(dziura) i potem od razu wchodzi na wyższe obroty. Nie
    mogę na przykład utrzymać 1300, 1500 itd itd.

    Może coś nie tak z pompką przyspieszającą w gaźniku? Zanim się za niego weźmiesz, sprawdź inne rzeczy, m .in luzy zaworowe.



  • co do naelektryzowania to masę karoserii sprawdź.


  • Użytkownik archiwalny

    Pompka przyspieszająca podaje paliwo, co innego może z nia być nie tak?
    Zawory sprawdzę. Z tą masą też popatrzę.





  • Według mnie zacząć od kabli i świec, wygląda to na niedomaganie zapłonu/elektryki.

    Osobiście miałem dziś podobny problem, najpierw przy dodawaniu gazu tak jak u ciebie jakby na chwile przerywał, a później słychać prace na 2 cylindry, po 2 km jak już go zgasiłem to nie chciał odpalić, wyjmowałem po kolei kable WN, (próbowałem na 2 cylindry odpalić) i po wyjęciu kabla z środkowej świecy odpalił ,na 2 garach wróciłem do domu.
    Dziwne ale okazało się że padła świeca (NGK miała z 1,5 miecha). Przed wczoraj na tym samym cylindrze padł przewód WN przy wyciąganiu się urwał ale to takie tam...



  • Na elektryzowanie
    się:
    http://allegro.pl/pasek-antystatyczny-na-kopanie-samochodu-i2456258861.html

    To jeszcze istnieje?

    Dawno nie widziałem auta z takim paskiem



  • Teraz świece i przewody to loteria, szczególnie przewody



  • To jeszcze
    istnieje?
    Dawno nie widziałem
    auta z takim paskiem

    U mnie kiedyś kilka razy był założony, zawsze po jakimś czasie odpadał


  • Admin

    U mnie jest i jeździ ponad 10 lat. Już się wytarł sporo... ale czasem coś tam odprowadzi.



  • U mnie jest i
    jeździ ponad 10 lat. Już się wytarł sporo... ale czasem coś tam odprowadzi.

    Ja zawsze musiałem odkręcić poprzednie mocowanie tego paska - zawsze zostawało, podczas gdy pasek dawno już odpadł - i przykręcić nowy pasek


  • Użytkownik archiwalny

    A jaki konkretny numer do tico bo szczerze nie pamiętam.


Log in to reply