Tico ciężko odpala na zimnym silniku
-
TO dziwne, że w Twoim były łożyska. W każdym rozruszniku, który miałem w rękach albo o którym czytałem, pracował na tulejach. Nie spotkałem się z ułożyskowaniem igiełkowym.
-
felix1909 Użytkownik archiwalnynapisał 3 sie 2012, 09:26 ostatnio edytowany przez felix1909 11 sie 2016, 21:34
W swoim jak dotąd jeszcze krótkim życziu rozbierałem już pare rozruszników i jak do tej pory wszystkie pracowały na tulejkach podobnie jak leo pisał. Bardzo cieżko jest dostać łożyska igiełkowe, zresztą tak jak tulejki do rozruszników dlatego zawsze pod reka warto mieć dobrego tokarza i nam dorobi tulejki.
-
Sharkynapisał 3 sie 2012, 20:41 ostatnio edytowany przez Sharky 11 sie 2016, 21:34
W swoim jak dotąd
jeszcze krótkim życziu rozbierałem już pare rozruszników i jak do tej pory wszystkie
pracowały na tulejkach podobnie jak leo pisał.Mam pytanie - rozbierałeś sam rozrusznik w Tico i dokładnie sprawdzałeś jego budowę, w tym owe tulejki
Bardzo cieżko jest dostać łożyska igiełkowe, zresztą tak jak tulejki do rozruszników dlatego zawsze pod reka warto mieć dobrego tokarza i nam dorobi tulejki.
Dostępność łożysk nie ma tu nic do rzeczy, po prostu są one montowane lub też tulejki.
Ja nadal podtrzymuję zdanie, że Tico w rozruszniku ma po obu stronach wirnika łożyska. -
Sharkynapisał 3 sie 2012, 20:42 ostatnio edytowany przez Sharky 11 sie 2016, 21:34
-
felix1909 Użytkownik archiwalnynapisał 4 sie 2012, 00:07 ostatnio edytowany przez felix1909 11 sie 2016, 21:34
Zerknij na poniższą
fotkę - to jest łożysko wirnika rozrusznika w TicoWiem jak wyglada lozysko igielkowe.
Tak sam demontowałem rozrusznik na czesci pierwsze i dokładnie przyjzałem sie jego budowie.
Mój rozrusznik jest zbudowany na tulejkach.
Prosty przykład:
http://allegro.pl/szczotki-tulejki-rozrusznika-skoda-favorit-felicja-i2471728625.htmlJak bede kiedyś tam demontował rozrusznik (odpukać w niemalowane kolejne godziny meki ; D) to porobie foty tych tulejek.
W moim tico rozrusznik miał na wirniku:
-kolo zebate łączące się ze sprzegielkiem,
-pierścień,
-pod pierścieniem zabezpieczenie,
-i owa tulejka,która mocowana jest w obudowe rozrusznikaJedna jest mocowana gdzie widać głowke wirnika
a druga pod ta czarna zaślepka od szczotek:
-
xTOMASZxnapisał 4 sie 2012, 01:22 ostatnio edytowany przez xTOMASZx 11 sie 2016, 21:34
Dobrze że jednak niektóre rozruszniki mają w miarę normalne łożyska.ja zajechałem 3.wszystkie zimą,wszystkie rozebrałem,i miałem tylko łożyska ślizgowe.
Zachodziłem w głowę czego aż tyle padło...
W jakiejś książce do tico wyczytałem że konserwuje się te łożyska ślizgowe co kilkaset tys.km.Ale nie pamiętam dokładnej liczby. -
Zerknij na poniższą
fotkę - to jest łożysko wirnika rozrusznika w TicoKlasyczne łożysko...
Moim zdaniem to całkiem dobrze. Jeśli łożysko nie ma jakiejś ukrytej wady fabrycznej / materiałowej, dużo dłużej posłuży od zwykłej tulei. -
felix1909 Użytkownik archiwalnynapisał 4 sie 2012, 12:24 ostatnio edytowany przez felix1909 11 sie 2016, 21:34
Zgodzę się z tobą kolego.
-
-
Sharkynapisał 17 sie 2012, 21:53 ostatnio edytowany przez Sharky 11 sie 2016, 21:34
W moim były tulejki
Coś dziwnego jest z rozrusznikami w Tico, bo nawet Trzeciak na stronie 251 pisze, cyt."Okresowo, co 40000km przebiegu, należy nasmarować łożyska ślizgowe i wielowypust oraz sprawdzić i ewentualnie wymienić szczotki"
Jak widać mowa jest o łożyskach.
Na następnej jednak stronie pisze, cyt. "Jeżeli rozrusznik pracuje głośno podczas obracania wału korbowego, może być to spowodowane nadmiernym zużyciem tulejek ślizgowych ....".
Tym razem mowa jest o tulejkach
W dziale 8.3 ROZRUSZNIK ten sam autor podaje, że były dwa typy rozruszników i nie są one zamienne między sobą.
Być może w tym tkwi nasza rozbieżność między tulejkami i łożyskami wirnika.Ja przynajmniej mam wersję z łożyskami.
-
Coś dziwnego jest z
rozrusznikami w Tico, bo nawet Trzeciak na stronie 251 pisze, cyt."Okresowo, co
40000km przebiegu, należy nasmarować łożyska ślizgowe i wielowypust oraz sprawdzić i
ewentualnie wymienić szczotki"
Jak widać mowa jest o łożyskach.
Na następnej jednak
stronie pisze, cyt. "Jeżeli rozrusznik pracuje głośno podczas obracania wału
korbowego, może być to spowodowane nadmiernym zużyciem tulejek ślizgowych ....".
Tym razem mowa jest o tulejkachNie, Trzeciak ma na myśli tulejki w obu przypadkach. "Łożysko ślizgowe" to własnie tulejka albo panewka (gdzie ruch odbywa się na zasadzie "ślizgu"). Łożysko kulkowe lub rolkowe to "łożyska toczne" - i nie są ślizgowe.
Ot, łatwo się pomylić - tulejka i panewka są także nazywane mianem łożysk (tyle, że ślizgowych, nie tocznych, bo toczne są dopiero łożyskami szeroko rozumianymi i pojmowanymi).Edit: coś z Wiki: łożysko ślizgowe