Problem z fabrycznym zamkiem centralnym
-
Witam wszystkich,
jako że od
krótkiego czasu próbuję coś przy Tico porobić samemu, to pomyślałem że może z pomocą
użytkowników uda mi się wyleczyć centralny zamek.My też witamy, zapraszam z wizytą do odpowiedniego wątku
Dodam jeszcze, że
raz już się tak stało, to znajomy poprawił łączenia kabli w drzwiach i zaczęło
działać znów (z tym że nie działał CZ za pierwszym przekręceniem, tylko za 3-4). Za
drugim razem poprawa kabli nic nie dała. Tak więc mam centralny tylko od strony
kierwcyProponuję zacząć od sprawdzenia połączeń elektrycznych oraz siłowników. To jest fabryczny centralny zamek? Piszesz, że jest również alarm - jest on razem z CZ czy oddzielnie?
-
Proponuję zacząć od
sprawdzenia połączeń elektrycznych oraz siłowników. To jest fabryczny centralny
zamek? Piszesz, że jest również alarm - jest on razem z CZ czy oddzielnie?Centralny zamek jest na pewno fabryczny. Alarm chyba nie. Kiedyś był pilot do alarmu i otwierał zamek, ale coś się zepsuło i w ogóle z pilota nic nie działało. Centralny działał cały czas z kluczyka po tym jak alarm przestał.
Zamierzam się do tego zabrać w sobotę, dlatego proszę o wskazówki już dziś.
Jeśli chodzi o połączenia, to są to kostki? Znajdę je w drzwiach? Czy połączenia w innych drzwiach także sprawdzić? Czego szukać? -
Czy połączenia w innych drzwiach
także sprawdzić? Czego szukać?Obstawiam na uszkodzony siłownik w drzwiach kierowcy tzw. master, albo przetarły się przewody przy zawiasach drzwi
-
Tylko do wymiany czy jest jakiś sposób postawienia tego siłownika na nogi?
-
Tylko do wymiany
czy jest jakiś sposób postawienia tego siłownika na nogi?Najpierw sprawdź przewody przy zawiasach drzwi - jeśli będą ok, to wtedy zajmiesz się siłownikiem.
Siłownika raczej nie zreanimujesz, to część która się po prostu zużywa, ale nie jest droga -
Po pierwsze w zamku oryginalnym są tylko 3 siłowniki. W dziwach kierowcy nie ma siłownika a jedynie przełącznik. który daje sygnał do centralki umieszczonej pod nogami pasażera.
Ja miałem taki problem ze raz stykało raz nie, to wykręciłem ten przełącznik w drzwiach kierowy (wyglądający jak siłownik). Rozciąłem go na łączeniu, Wyczyściłem cały środku, podoginałem blaszki i skleiłem z powrotem na kropelkę. O tej pory wszyto chodzi bezproblemowo.
Ps: żeby wyciągnąć przewody z tego przełącznika trzeba chwycić za taki plastikowy język znajdujący się pod tym przełącznikiem. -
Po pierwsze w zamku
oryginalnym są tylko 3 siłowniki. W dziwach kierowcy nie ma siłownika a jedynie
przełącznik. który daje sygnał do centralki umieszczonej pod nogami pasażera.
Ja miałem taki
problem ze raz stykało raz nie, to wykręciłem ten przełącznik w drzwiach kierowy
(wyglądający jak siłownik). Rozciąłem go na łączeniu, Wyczyściłem cały środku,
podoginałem blaszki i skleiłem z powrotem na kropelkę. O tej pory wszyto chodzi
bezproblemowo.
Ps: żeby wyciągnąć
przewody z tego przełącznika trzeba chwycić za taki plastikowy język znajdujący się
pod tym przełącznikiem.a jak byś sterował pilotem to co otworzy drzwi kierowcy?
-
Aby sterować pilotem trzeba założyć w drzwiach kierowcy dodatkowy pojedynczy siłownik podpięty do centralki obsługującej pilota, który będzie pociągał ten przełącznik. Co będzie za sobą pociągało zamknięcie wszystkich drzwi.
W fabrycznym zamku nie było możliwości sterowania pilotem. Tylko i wyłącznie z kluczyka dało się otwierać, dlatego nie był potrzeby siłownik w drzwiach kierowcy.
-
W fabrycznym zamku
nie było możliwości sterowania pilotem. Tylko i wyłącznie z kluczyka dało się
otwierać, dlatego nie był potrzeby siłownik w drzwiach kierowcy.Jako że jak działał alarm, to otwierał z pilota wszystkie drzwi, mogę się domyślać, że taki siłowik został także dodany do drzwi kierowcy...
W sobotę rozbiorę tapicerkę i tam zerknę. Na pewno zacznę od namierzenia tego przełącznika i jego wyczyszczenia. Tak jak napisał to @dargi. Jak to nic nie da, to pokombinuję z kablami na zgięciach. Jak to też nic nie da... to się zastanowię co dalej i będę drążył temat dalejDzięki
-
Jak to też nic nie da... to się zastanowię co dalej i będę
I wtedy kup sobie na Allegro kompletny CZ sterowany z pilota (alarm zbędny) za 70zł + wysyłka, który samodzielnie sobie zamontujesz w aucie.
-
Jak pech to pech. Niestety, ale czyszczenie siłownika w drzwiach nic nie dało. Wygląda na to, że uszkodzony jest przekaźnik, znajdujący się pod schowkiem. Czy ktoś ma może jakiś namiar na to cudo? Da rade to gdzieś kupić?
-
Jak pech to pech.
Niestety, ale czyszczenie siłownika w drzwiach nic nie dało. Wygląda na to, że
uszkodzony jest przekaźnik, znajdujący się pod schowkiem. Czy ktoś ma może jakiś
namiar na to cudo? Da rade to gdzieś kupić?Nie obraź się, ale to pytanie trzeba zadać: Sprawdzałeś bezpiecznik od centralnego?
Po drugie znajdź centralkę alarmu, bo być może będzie się dało podłączyć siłowniki bez dodatkowej centralki w razie czego.
-
Sprawdzałeś bezpiecznik od centralnego?
Przekręcając klucz w zamku przekaźnik "pstryka". Jakby próbował otworzyć/zamknąć resztę drzwi, jednak nic się nie dzieje. Bezpiecznika nie sprawdziłem, uznając że jest dobry. Sprawdzę przy najbliższej okazji.
Po drugie znajdź
centralkę alarmu, bo być może będzie się dało podłączyć siłowniki bez dodatkowej
centralki w razie czego.Znając życie, może być wszędzie... przyznam, że nie mam pojęcia czego w ogóle szukać...
-
Wygląda na to, że
uszkodzony jest przekaźnik, znajdujący się pod schowkiem. Czy ktoś ma może jakiś
namiar na to cudo? Da rade to gdzieś kupić?Sprawdź numer części na http://www.wolff.zabrze.stk.net.pl/TicoCzesci/index.htm i zadzwoń do sklepu Fox Rzeszów. Mają mnóstwo nietypowych części do Tico.
-
Przekręcając klucz
w zamku przekaźnik "pstryka". Jakby próbował otworzyć/zamknąć resztę drzwi, jednak
nic się nie dzieje.Naprawdę jest mało prawdopodobne żeby padł ten sterownik z przekaźnikiem, zwłaszcza, że "pstryka". To jest bardzo trwała część. Zwykle problem jest w samych podłączeniach (przewodach) lub w tym przełączniku w drzwiach- słaby kontakt powoduje wtedy szybkie pstrykanie przekaźnika. Poza samym przełącznikiem najbardziej podejrzana jest masa do niego podłączona.
Ale jeśli chcesz próbować wymieniać to nie ma problemu- numer fabryczny to 38810A78B01-000. A zamówić możesz np. TUTAJ
Bo np. FOX-Rzeszów liczy sobie za to ok. 50zł... -
Przepatrz lepiej te przewody w drzwiach przy zawiasach
-
Przepatrz lepiej te
przewody w drzwiach przy zawiasachJutro trochę znów tam zerknę. Będę miał trochę więcej czasu. Sprawdzać tylko drzwi kierowcy czy wszystkie?;) Może się wydawać głupie moje pytanie, ale nie mam pojęcia, czy każde drzwi są podłączone do przekaźnika osobnym kablem, czy też może szeregowo... i jeśli obwód jest w jednym miejscu przerwany, to reszta zamków nie jest zamykana.
-
Jutro trochę znów
tam zerknę. Będę miał trochę więcej czasu. Sprawdzać tylko drzwi kierowcy czy
wszystkie?;) Może się wydawać głupie moje pytanie, ale nie mam pojęcia, czy każde
drzwi są podłączone do przekaźnika osobnym kablem, czy też może szeregowo... i jeśli
obwód jest w jednym miejscu przerwany, to reszta zamków nie jest zamykana.Jak żadne drzwi się nie zamykają po zamknięciu drzwi kierowcy to sprawdź najpierw przewody właśnie w drzwiach kierowcy - tylko solidnie, zdejmij boczek, wysuń delikatnie przewody z peszla (guma lub plastik, w którym idą przewody od drzwi do wnętrza auta)
-
polecam www.apcar.com.pl mam dokładnie ten sam problem a dopiero odkopałem ten temat...