pomiar ciśnienia sprężania na wyjętym silniku


  • Użytkownik archiwalny

    Ja mam takie inne pytanie ale nie będę zakładał nowego wątka.
    Czy silnik wyjęty z auta i bez osprzętu a konkretniej bez kolektora ssącego idzie sprawdzić pod względem sprężania??


  • Admin

    Ja mam takie inne
    pytanie ale nie będę zakładał nowego wątka.

    Proszę bardzo, no to ja go Tobie założyłem.

    Czy silnik wyjęty z
    auta i bez osprzętu a konkretniej bez kolektora ssącego idzie sprawdzić pod względem
    sprężania??

    Bez osprzętu? A jak go napędzisz, skoro rozrusznika nie ma?
    Brak kolektora może zafałszować wynik pomiaru (ale pewny nie jestem). Generalnie mierzy się to w normalnej konfiguracji (silnik w aucie, podłączony, jak trzeba).


  • Użytkownik archiwalny

    No właśnie Leo dlatego pytam, też coś mi nie pasowało z brakami kolektorów itp, co do rozrusznika to to najmniejszy problem. Tylko, że z drugiej strony jaka to różnica? Przecież w czasie sprężania zawory są pozamykane a i nawet gdyby było inaczej to zawsze może coś ulecieć poprzez gaźnik hmmm. Pytam bo chciałbym się upewnić. Muszę kupić silnik od swifta i wiesz jak to jest jak silniki są poza budą, niema możliwości odpalenia to chociaż pozostaje sprężanie.

    Ps. Dzięki za założenie Wątku hehe.



  • No właśnie Leo
    dlatego pytam, też coś mi nie pasowało z brakami kolektorów itp, co do rozrusznika
    to to najmniejszy problem. Tylko, że z drugiej strony jaka to różnica? Przecież w
    czasie sprężania zawory są pozamykane a i nawet gdyby było inaczej to zawsze może
    coś ulecieć poprzez gaźnik hmmm. Pytam bo chciałbym się upewnić. Muszę kupić silnik
    od swifta i wiesz jak to jest jak silniki są poza budą, niema możliwości odpalenia
    to chociaż pozostaje sprężanie.
    Ps. Dzięki za
    założenie Wątku hehe.

    Chcesz założyć litrowy silnik Swifta do Tico?


  • Użytkownik archiwalny

    NIe nic podobnego. Ten silnik potrzebuję dobudowy poduszkowca.


  • Admin

    No właśnie Leo
    dlatego pytam, też coś mi nie pasowało z brakami kolektorów itp, co do rozrusznika
    to to najmniejszy problem. Tylko, że z drugiej strony jaka to różnica? Przecież w
    czasie sprężania zawory są pozamykane a i nawet gdyby było inaczej to zawsze może
    coś ulecieć poprzez gaźnik hmmm. Pytam bo chciałbym się upewnić. Muszę kupić silnik
    od swifta i wiesz jak to jest jak silniki są poza budą, niema możliwości odpalenia
    to chociaż pozostaje sprężanie.

    Skoro tak, to mierz.
    Ja myślałem, że zależy Ci na dokładnym pomiarze i porównaniu ciśnień między garami. Sądzę, że w przypadku silnika poza autem będą inne warunki - zupełnie "wolny" dolot i wylot, zero oporów... a w aucie jednak zawsze jakieś ograniczenia są (kolektory, wydech...). Ja wiem, że skupiłeś się na samych zaworach, ale przecież one w trakcie mierzenia ciśnienia też się otwierają i zamykają, mając dostęp (różny, jak pisałem) do powietrza). To tak w skrócie.

    Ps. Dzięki za
    założenie Wątku hehe.

    Przecież to 3 sekundy kosztuje...


  • Użytkownik archiwalny

    Hm No to generalnie nie idzie sprawdzić co się kupuje, można ewentualnie sprawdzić czy nie jest zatarty tak?

    Mam jeszcze jedno pytanko. Silnik swifta i Tico są podobne więc czy będą pasowały od Tica takie elementy jak rozrusznik i łapy??



  • Mam jeszcze jedno
    pytanko. Silnik swifta i Tico są podobne więc czy będą pasowały od Tica takie
    elementy jak rozrusznik i łapy??

    O, to Panie Dzieju, temat na nowy wątek, który to polecam założyć Swap w tico to temat dość ciężki, z racji ciasnoty pod maską. Niewielu chyba się podjęło, co nie znaczy, że jest to niewykonalne



  • nie wiem czy dobrze myślę, ale skoro kompresję sprawdza się bez zapłonu, to czy nie wystarczy sam rozrusznik? czy paliwko musi być podane do cylindra nie wiem. spróbować można, przecież do pomiaru dużo kręcić nie trzeba kilka sekund na cylinder.


  • Użytkownik archiwalny

    MIecho witaj. Nie wiem co to znaczy swap.
    Sminsky wszystko ok, ale tu się rozbija o to czy bez np kolektorów gaźnika pomiar będą ok.



  • smisny jeżeli już.
    chyba chodzi tylko o to żeby sprawdzić jakie sprężanie jest w cylindrze, czyli czy jest zachowana szczelność, pierścieni i co tam jeszcze może być.
    nie wiesz co to swap? wygogluj, najprościej mówiąc przekładka silnika raczej na większy.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie wszystko człowiek kolego musi wiedzieć i podejrzewam że również wiele znaczeń nie znasz.

    MIecho wcześniej już wyjaśniłem że nie robię przekładki ze swifta do Tica tylko , że buduję poduszkowca.



  • Nie wszystko
    człowiek kolego musi wiedzieć i podejrzewam że również wiele znaczeń nie znasz.
    MIecho wcześniej
    już wyjaśniłem że nie robię przekładki ze swifta do Tica tylko , że buduję
    poduszkowca.

    Z tym poduszkowcem, myślałem, że żartujesz


  • Użytkownik archiwalny

    NIe nie wszystko jest prawda,jak na razie kompletuje wszystko co jest potrzebne.



  • Kiedyś poruszyłem temat z pewnym znajomym co można wsadzić do tego maleństwa i się nie narobić i już pominę temat że trzeba w takie auto pchać mocniejszy układ hamulcowy to z naszych pomiarów,osprzętu silnika wychodziło nam jednoznacznie że tylko i wyłącznie silnik od skutera śnieżnego;]
    (taka ciekawostka)
    pozdro



  • Kiedyś poruszyłem
    temat z pewnym znajomym co można wsadzić do tego maleństwa i się nie narobić i już
    pominę temat że trzeba w takie auto pchać mocniejszy układ hamulcowy to z naszych
    pomiarów,osprzętu silnika wychodziło nam jednoznacznie że tylko i wyłącznie silnik
    od skutera śnieżnego;]
    (taka ciekawostka)
    pozdro

    Skuterów śnieżnych akurat dostatek, więc od jakiego?


  • Użytkownik archiwalny

    Tomasz ale o czym Ty mówisz???


Log in to reply