koło zapasowe na tylnej klapie


  • Użytkownik archiwalny

    Witojcie Widziałem ostanio ciekawy patent w Tico w Lublinie - być może znany na forum. Otóż śmiga chyba w pizzerii srebrny Tikacz z kołem na tylnej klapie jak w terenówce


  • Użytkownik archiwalny

    Witojcie
    Widziałem ostanio ciekawy patent w Tico w Lublinie - być może znany na forum. Otóż
    śmiga chyba w pizzerii srebrny Tikacz z kołem na tylnej klapie jak w terenówce

    Było o tym już na kąciku DU.

    Tylko nie pamiętam czy odnosiło się akurat konkretnie do tego auta.

    Foto też było.


  • Użytkownik archiwalny

    Było o tym już na
    kąciku DU.
    Tylko nie pamiętam
    czy odnosiło się akurat konkretnie do tego auta.
    Foto też było.

    Tak myślałem, ale mimo wszystko budzi uśmiech, tj w pełni pozytywne wrażenie


  • Użytkownik archiwalny

    Tak myślałem, ale
    mimo wszystko budzi uśmiech, tj w pełni pozytywne wrażenie



  • Tak myślałem, ale
    mimo wszystko budzi uśmiech, tj w pełni pozytywne wrażenie

    No i jest to funkcjonalne przynajmniej z 2 względów:

    1. Jeśli autko ma LPG, to pozostawia bagażnik jak w serii
    2. Zwiększa strefę zgniotu - napompowane koło działa jak odbój



  • Witojcie
    Widziałem ostanio ciekawy patent w Tico w Lublinie - być może znany na forum. Otóż
    śmiga chyba w pizzerii srebrny Tikacz z kołem na tylnej klapie jak w terenówce

    LINKA


  • Użytkownik archiwalny

    No i jest to
    funkcjonalne przynajmniej z 2 względów:
    1. Jeśli autko ma
    LPG, to pozostawia bagażnik jak w serii
    2. Zwiększa strefę
    zgniotu - napompowane koło działa jak odbój

    O taki właśnie



  • No i jest to
    funkcjonalne przynajmniej z 2 względów:
    1. Jeśli autko ma
    LPG, to pozostawia bagażnik jak w serii
    2. Zwiększa strefę
    zgniotu - napompowane koło działa jak odbój

    Ale nawet klamka jest, jak w terenówce Ciekawe jak zamontował zawiasy z lewej strony



  • Ale nawet klamka
    jest, jak w terenówce Ciekawe jak zamontował zawiasy z lewej strony

    zawiasów nie ma, klamka chyba jest zamontowana, bo koło zasłania dziurkę na kluczyk



  • Ale nawet klamka
    jest, jak w terenówce Ciekawe jak zamontował zawiasy z lewej strony

    Ale drabinki na dach nie ma


  • Użytkownik archiwalny

    A nie lepiej przyciemnić na maksa tylną szybe i postawić zapas przywizany do to tylnej kanapy kilkoma pasami ?? Praktyczne i bezpieczne, zresztą maluch miał mniejszy bagażnik i bywało że był autem dostawczym , terenowym itp....


  • Admin

    zawiasów nie ma,
    klamka chyba jest zamontowana, bo koło zasłania dziurkę na kluczyk

    Eee, niewykluczone, że nie zasłania... Gdyby zrobić koto pod innym kątem, wiedzielibyśmy na pewno.


  • Admin

    Ale nawet klamka
    jest, jak w terenówce Ciekawe jak zamontował zawiasy z lewej strony

    Tak na poważnie: myślę, że pomysł zamontowania klamki (z odpowiednio doprowadzonym cięgłem do odryglowania zamka) nie jest taki zły... tylko jak wtedy załatwić kwestię blokowania zamka klapy po zamknięciu samochodu?


  • Admin

    No i jest to funkcjonalne przynajmniej z 2 względów:
    1. Jeśli autko ma LPG, to pozostawia bagażnik jak w serii
    2. Zwiększa strefę zgniotu - napompowane koło działa jak odbój

    Ten egzemplarz gości tu pierwszy raz, choć widzieliśmy już próby umieszczania koła na klapie. Wydaje mi się, że ta "lubelska przeróbka" została wykonana niedawno - jakoś nigdy nie widziałem tego autka w Lublinie ani w okolicach, nikt ze znajomych jeżdżących codziennie po mieście tez nie donosił...

    Adamo, skąd masz tę fotkę?



  • Adamo, skąd masz tę
    fotkę?

    Dokładnie nie kojarzę, ale wkleję kilka linków do Tikaczy z kółkami na klapie

    Tico drift Olsztyn

    Tico SUV

    Tico z blachą LLU



  • Tak na poważnie:
    myślę, że pomysł zamontowania klamki (z odpowiednio doprowadzonym cięgłem do
    odryglowania zamka) nie jest taki zły... tylko jak wtedy załatwić kwestię blokowania
    zamka klapy po zamknięciu samochodu?

    Np. odpowiednio zamontowany siłownik - zamykanie samochodu powoduje "wydłużenie" cięgna tak, że klamka go nie pociągnie.

    Albo full wypas klamka "elektroniczna", czyli siłownik w klapie otwiera zamek, jeśli centralny zamek nie jest zamknięty - tak się to robi w nowszych autkach fabrycznie.


  • Admin

    Np. odpowiednio
    zamontowany siłownik - zamykanie samochodu powoduje "wydłużenie" cięgna tak, że
    klamka go nie pociągnie.

    Aha... znaczy siłownik musiałby wisieć na lince, w powietrzu... Sporo rzeźbienia i IMHO może być zawodne.

    Albo full wypas
    klamka "elektroniczna", czyli siłownik w klapie otwiera zamek, jeśli centralny zamek
    nie jest zamknięty - tak się to robi w nowszych autkach fabrycznie.

    Problem w tym, że takie nowe auta mają dostosowany do tego zamek. W Tico nie - nie ma możliwości "zablokowany-odblokowany" zamek (przy stanie "ADAC" ). Można jedynie otworzyć i zamknąć przy pomocy kluczyka lub wajchy przy siedzeniu kierowcy, a wszystko to jest możliwe niezależnie od stanu zablokowania pozostałych drzwi.

    W zasadzie jest jeszcze jedna możliwość, chyba najprostsza, jeśli mamy CZ: po prostu takie wkomponowanie siłownika w pobliże zamka, żeby po wysunięciu się tego sztyfta na listwie zębatej, po prostu mechanicznie blokował odsunięcie rygla (klamką). Albo to samo, ale przy klamce - takie umieszczenie siłownika, żeby sztyft uniemożliwiał podniesienie klamki.

    Oczywiście nadal pozostaje pytanie:

    • jak wystarczająco pewnie umocować koło na klapie
    • jak będzie się zachowywała klapa podczas pracy (ruchów) nadwozia
    • co z utrzymaniem klapy po jej otwarciu...

    To już bardziej przemawia do mnie rozwiązanie z trzeciego linka Adamo (dzięki ;} ), gdzie widać specjalną konstrukcję odchylaną na zawiasach. Ale to dopiero roboty jest...



  • Aha... znaczy
    siłownik musiałby wisieć na lince, w powietrzu... Sporo rzeźbienia i IMHO może być
    zawodne.
    W żadnym wypadku w powietrzu Ale rzeźbienia na pewno sporo...

    Problem w tym,
    że takie nowe auta mają dostosowany do tego zamek. W Tico nie - nie ma możliwości

    Jeszcze pamiętam

    W zasadzie jest
    jeszcze jedna możliwość, chyba najprostsza, jeśli mamy CZ: po prostu takie
    wkomponowanie siłownika w pobliże zamka, żeby po wysunięciu się tego sztyfta na
    listwie zębatej, po prostu mechanicznie blokował odsunięcie rygla (klamką). Albo to
    samo, ale przy klamce -takie umieszczenie siłownika,
    żeby sztyft uniemożliwiał podniesienie klamki.

    Urwiesz momentalnie klamkę w obu rozwiązaniach.
    Przy czym w tym pierwszym możesz przypadkiem odblokować bagażnik przy zamkniętych drzwiach a potem jeździć z otwartym (niedomkniętym) bagażnikiem.
    To musi być coś takiego jak w drzwiach - w jednej pozycji klamka ciągnie cięgno docelowe, a w drugiej ... nie ciągnie


  • Admin

    W żadnym wypadku w powietrzu

    No, może nie dosłownie - ale cały siłownik musi się przesuwać.

    Urwiesz momentalnie klamkę w obu rozwiązaniach.

    Fakt, nie każdy jest delikatny.

    To musi być coś
    takiego jak w drzwiach - w jednej pozycji klamka ciągnie cięgno docelowe, a w
    drugiej ... nie ciągnie

    Racja.


  • Użytkownik archiwalny

    Obrazek
    Znalezione w necie


Zaloguj się, aby odpowiedzieć