Pasek rozrządu


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Mam takie pytanie.Co ile kilometrów, lub co jaki czas należy wymienić pasek rozrządu? Pytam bo śmigam tikaczem już ponad rok i nie wiem kiedy się za to zabrać żeby nie było za późno.
    Pozdrawiam.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Mam takie
    pytanie.Co ile kilometrów, lub co jaki czas należy wymienić pasek rozrządu? Pytam bo
    śmigam tikaczem już ponad rok i nie wiem kiedy się za to zabrać żeby nie było za
    późno.
    Pozdrawiam.

    60kkm lub 4 lata.


  • Użytkownik archiwalny

    A ja uwazam ze w dobie częsci zamiennych zalosnej jakosci , warto to robić częsciej.... Dla przykladu : dostępne na rynku oslony przegubów , zamaist po 8latach , parcieją i zaczynają pekac po roku , pół ..... Czy paski są duzo lepszej jakosci? Wątpie


  • Użytkownik archiwalny

    A ja uwazam ze w
    dobie częsci zamiennych zalosnej jakosci , warto to robić częsciej.... Dla przykladu
    : dostępne na rynku oslony przegubów , zamaist po 8latach , parcieją i zaczynają
    pekac po roku , pół ..... Czy paski są duzo lepszej jakosci? Wątpie

    Ja nie narzekam na osłony



  • Ja nie narzekam na
    osłony

    A ja na paski

    Na osłony niestety narzekam Ostatnio zakupiłem 3 osłony hart, co by mieć w zapasie. Ciekawe ile wytrzyma taka osłona za ~8,50 zł


  • Użytkownik archiwalny

    a ja się podepnę trochę do tematu, auto od wymiany rozrządu przejechało 5 tys i teraz na zimnym silniku dochodzi bardzo brzydki dźwięk, dzwonienie, chrobotanie które dochodzi właśnie z obudowy rozrządu (przynajmniej mam taką nadzieję) bo rozrząd już kupiony, wystarczy wymienić ale tak się zastanawiam co to może być, rolka? pompa?
    dodam jeszcze że jak się rozgrzeje to dźwięk prawie ucicha ale jednak się się wyczuli słych to jest słyszalny.


  • Użytkownik archiwalny

    Może już pompę wody trzeba wymienić. Najlepiej zrobić to razem z rozrządem chociaż warto wcześniej sprawdzić czy trzeba bo spokojnie powinna wytrzymywać co drugą zmianę rozrządu



  • a ja się podepnę trochę do tematu, auto od wymiany rozrządu przejechało 5 tys i teraz na zimnym silniku dochodzi bardzo brzydki dźwięk, dzwonienie, chrobotanie które dochodzi właśnie z obudowy rozrządu ....

    Zrób test, tzn. zdejmij pasek alternatora i w podobnych warunkach uruchom silnik. Jeżeli te dźwięki ustaną, to by oznaczało, że jednak alternator dopomina się regeneracji.
    Jeżeli dźwięki nadal będą, to najprawdopodobniej do wymiany jest cały kompletny rozrząd z pompą i rolką napinacza. Ponieważ te części nie są drogie i wszystko śmiało można samodzielnie wymienić, więc nie warto bawić się np. tylko w wymianę paska i rolki, bo może się okazać, że pompa nawaliła.
    Możesz ewentualnie po zdjęciu obudowy rozrządu zsunąć pasek i zdemontować rolkę. Jeżeli rolka ewidentnie będzie obracała się luźno z wyczuwalnym luzem i szuraniem, to można spróbować wymienić tylko samą rolkę.


  • Użytkownik archiwalny

    rozrząd kompletny już kupiłem (pasek gates, pompa niby made in korea i rolka) za 100zł.
    ale dzięki za sugestie z alternatorem bo rzeczywiście może mi się tylko wydawać że to z rozrzadu.


  • Użytkownik archiwalny

    rozrząd kompletny
    już kupiłem (pasek gates, pompa niby made in korea i rolka) za 100zł.
    ale dzięki za
    sugestie z alternatorem bo rzeczywiście może mi się tylko wydawać że to z rozrzadu.

    Powiem ci tylko jedną rzecz...oryginalna pompa wody GMB to koszt ok. 80 zł
    Więc nie wiem co to masz za pompę w tym zestawie.


  • Użytkownik archiwalny

    Właśnie mnie też to dziwi, że na allegro zestaw kosztuje ok 100zł. A ja kupiłem pasek rozrządu continental za 45zł bo podobno w sklepie gościu twierdził, że one są najlepsze. Do tego kupiłem na allegro rolkę ale oryginalną isuzu a nie jakiś zamiennik za 35zł. A gdzie jeszcze pompa wodna. Zamiast kupować jakiś badziewny zamiennik zostawię oryginał jak nie będzie miała luzu.



  • Właśnie mnie też to
    dziwi, że na allegro zestaw kosztuje ok 100zł. A ja kupiłem pasek rozrządu
    continental za 45zł bo podobno w sklepie gościu twierdził, że one są najlepsze.

    Tak twierdził, bo pewnie tylko taki miał

    Do
    tego kupiłem na allegro rolkę ale oryginalną isuzu a nie jakiś zamiennik za 35zł. A
    gdzie jeszcze pompa wodna. Zamiast kupować jakiś badziewny zamiennik zostawię
    oryginał jak nie będzie miała luzu.

    Jeśli oryginał ma zostać na dłużej niż 2 wymiany rozrządu, będzie to ryzykowne posunięcie. Na wymianę należy szukać pompy GMB.

    Nie jestem pewien, ale w oryginale montowano chyba napinacz SKF?


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki o to waśnie mi chodziło, 60000km lub 4 lata jeśli dobrze rozumiem.



  • Podepnę się pod temat i spytam z ciekawości:
    Ile przebiegu wytrzymała wam oryginalna pompa wody?



  • Ile przebiegu wytrzymała wam oryginalna pompa wody?

    Mi wytrzymała 112kkm i mimo, że była jeszcze sprawna, nie ciekła i nie miała luzów postanowiłem ją wymienić - przyjmuję zasadę, że pompę wymieniam co drugą zmianę paska rozrządu.


  • Użytkownik archiwalny

    Podepnę się pod
    temat i spytam z ciekawości:
    Ile przebiegu
    wytrzymała wam oryginalna pompa wody?

    Lekko ponad 200kkm.


  • Użytkownik archiwalny

    Podepnę się pod
    temat i spytam z ciekawości:
    Ile przebiegu
    wytrzymała wam oryginalna pompa wody?

    175kkm
    Wymieniona tylko z powodu przeciekania spod obudowy
    Poza tym innych uszkodzeń brak
    Oryginalna GMB



  • Pytam z ciekawości bo moja druga wymiana rozrządu przypadnie pewnie w granicach 80kkm wiec chyba ją zostawię jeszcze. Okaże się po zdemontowaniu paska rozrządu ale laikowi ciężko będzie stwierdzić stan pompy:)


  • Użytkownik archiwalny

    Pytam z ciekawości
    bo moja druga wymiana rozrządu przypadnie pewnie w granicach 80kkm wiec chyba ją
    zostawię jeszcze. Okaże się po zdemontowaniu paska rozrządu ale laikowi ciężko
    będzie stwierdzić stan pompy:)

    Jeśli sam robisz rozrząd to zostaw.
    Co do sprawdzenia to powinna się swobodnie obracać bez zacięć.Nie powinna mieć luzów i żadnych przecieków



  • Jeśli sam robisz
    rozrząd to zostaw.

    Będę chciał zrobić to sam z pomocą tego forum, choć jeszcze trochę czasu mam zanim się wezmę za rozrząd. Lektury jest tutaj dość. Pierwszą zmianę robili mi w ASO. Teraz po jego zlikwidowaniu zabrałem się za samodzielne serwisowanie


Log in to reply