drążek kierowniczy


  • Użytkownik archiwalny

    Witam wszystkich.
    Mam pytanie takie nie typowe pytanie: czy da się wsadzić drążek ze wspomaganiem z matiza?
    Czy oprócz pompy potrzeba coś jeszcze?? Jakie ewentualnie przeróbki należałoby wykonać.
    Pozdrawiam lukaszo91


  • Użytkownik archiwalny

    Zapraszam do tematu dla nowych użytkowników:
    http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=414122&page=14

    Ładnie jest najpierw się przywitać przed użytkowaniem forum


  • Admin

    Witam wszystkich.
    Mam pytanie takie
    nie typowe pytanie: czy da się wsadzić drążek ze wspomaganiem z matiza?

    Nikt stąd nie chwalił się nigdy taką przeróbką. Trudno powiedzieć, czy jest to w ogóle możliwe.
    Jaki jest cel takiej przebudowy? Chyba nie chodzi o samo wspomaganie, przecież z Tico nie trzeba dużej siły do kręcenia kółkiem...?


  • Użytkownik archiwalny

    W moim egzemplarzu kierownicza chodzi dość opornie. Nie dawno odwiedziłem mechanika, który stwierdził, że tak w tico jest. Niestety na parkingu są problemy z jakimkolwiek poprawianiem auta. Chyba nie ma sensu wymieniać drążka na nowy dedykowany do tico skoro mechanik twierdzi, że taki już urok. Dlatego też szukam na różnych forach informacji o takiej przeróbce.
    Pozdrawiam



  • W moim egzemplarzu
    kierownicza chodzi dość opornie. Nie dawno odwiedziłem mechanika, który stwierdził,
    że tak w tico jest. Niestety na parkingu są problemy z jakimkolwiek poprawianiem
    auta. Chyba nie ma sensu wymieniać drążka na nowy dedykowany do tico skoro mechanik
    twierdzi, że taki już urok.

    A czy zbieznosc masz ustawiona? Ciesnienie w oponach wlasciwe? Stan mcphersonow? (lozyska). Wiele rzeczy ma na to wplyw. Jak masz mozliwosc porownac z innym tico, zrob to Przekonasz sie, czy na pewno to wina samochodu.

    Dlatego też szukam na różnych forach informacji o takiej

    przeróbce.
    Pozdrawiam

    Jakbys cos znalazl, napisz tutaj o tym


  • Użytkownik archiwalny

    Samochód był sprawdzany na kanale. Przejechał się nim inny posiadacz tico i stwierdził, że tak powinno być. Według mnie jest to uciążliwe i trochę siły trzeba włożyć żeby manewrować na parkingu.
    Oczywiście jak znajdę jakieś info to na pewno się podzielę
    Pozdrawiam



  • Samochód był
    sprawdzany na kanale. Przejechał się nim inny posiadacz tico i stwierdził, że tak
    powinno być. Według mnie jest to uciążliwe i trochę siły trzeba włożyć żeby
    manewrować na parkingu.

    Moze zapisz sie na silownie Kwestia przyzwyczajenia, moze wczesniej jezdziles samochodem ze wspomaganiem

    Oczywiście jak
    znajdę jakieś info to na pewno się podzielę
    Pozdrawiam

    Liczymy na to Pomysl sam w sobie niezly, jako dodatkowy bajer oczywiscie


  • Użytkownik archiwalny

    Poszperałem trochę w necie i znalazłem opis montażu wspomagania w matizie. Szukając dalej wyczytałem, że silniki w tico nie różnią się za bardzo od tych montowanych w matizie( oczywiście poj. 800ccm) Jedyną znaczącą różnicą są wtryski a nie gaźnik. Jeśli rzeczywiście różnica jest jedna to powinno spasować... Co o tym myślicie??
    Pozdrawiam



  • Poszperałem trochę
    w necie i znalazłem opis montażu wspomagania w matizie. Szukając dalej wyczytałem,
    że silniki w tico nie różnią się za bardzo od tych montowanych w matizie( oczywiście
    poj. 800ccm) Jedyną znaczącą różnicą są wtryski a nie gaźnik. Jeśli rzeczywiście
    różnica jest jedna to powinno spasować... Co o tym myślicie??
    Pozdrawiam

    Mozna probowac Ciekawe czy miejsca wystarczy. I jakie czesci trzeba zakupic/podmienic.



  • Mozna probowac
    Ciekawe czy miejsca wystarczy. I jakie czesci trzeba zakupic/podmienic.

    Ściana grodziowa też jest identyczna w matizie i tico??? Wątpię...



  • Ściana grodziowa
    też jest identyczna w matizie i tico??? Wątpię...

    Na pewno jest inna W ogole moze byc ciezko, ale to tylko teorie. Moze ktos, kto ma mozliwosc porownania sprobuje zamontowac


  • Użytkownik archiwalny

    Widzę, że temat wspomagania zainteresował posiadaczy Tico. Co do potrzebnych części to oprócz drążka ze wspomaganiem potrzebna jest pompa i zbiorniczek na płyn. Nie wiem czy coś jeszcze...
    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Widzę, że temat
    wspomagania zainteresował posiadaczy Tico. Co do potrzebnych części to oprócz drążka
    ze wspomaganiem potrzebna jest pompa i zbiorniczek na płyn. Nie wiem czy coś
    jeszcze...

    A co będzie napędzało tą pompę ? Kiedyś podobna sytuacja była z zastosowaniem w Tico
    turbosprężarki ...


  • Użytkownik archiwalny

    elektryczne wspomaganie


  • Użytkownik archiwalny

    elektryczne wspomaganie

    To jest jakaś możliwość



  • To jest jakaś
    możliwość

    Tylko skąd dawcę dorwać

    Punto II ma wspomaganie elektryczne, ale jakby części kupić, to by dwa tikacze z tego wyszły No i lubi się psuć

    Do autora wątku:
    jeżeli tico nie stoi w miejscu (nawet minimalnie się toczy), to można manewrować "na mydełko" opierając jedną dłoń o wierzch kierownicy. Więc nie wiem w czym problem


  • Użytkownik archiwalny

    Do autora wątku:
    jeżeli tico nie
    stoi w miejscu (nawet minimalnie się toczy), to można manewrować "na mydełko"
    opierając jedną dłoń o wierzch kierownicy. Więc nie wiem w czym problem

    Ja uważam że wspomaganie w Tico jest zbędne, bo opory przy prowadzeniu samochodu
    są nieistotne w czasie jazdy.


  • Użytkownik archiwalny

    Do autora wątku:
    jeżeli tico nie
    stoi w miejscu (nawet minimalnie się toczy), to można manewrować "na mydełko"
    opierając jedną dłoń o wierzch kierownicy. Więc nie wiem w czym problem

    Problem może leżeć chociażby w "złych" oponach.
    U mnie na starych Kormoranach kierownica wcale lekko nie pracowała...

    Zawieszenie też ma tu coś do rzeczy: maglownica, wahacze, drążek kierowniczy i końcówki.
    To wszystko ma wpływ na swobodę obracania się kierownicy.


  • Użytkownik archiwalny

    witam wszystkich.
    Jako, że jestem autorem tego wątku chcę jeszcze raz zaznaczyć, że chodzi mi o możliwość założenia układu wspomagania kierownicy. Cenie sobie uwagi, które zamieszczacie( ciśnienie opon, układ zawieszenia itd.). Chcę jeszcze raz podkreślić, że szukam informacji o takiej przeróbce a nie opinii czy wspomaganie jest potrzebne czy nie.
    Pozdrawiam



  • Wątpię by znalazła się osoba, która wykonała samodzielnie w/w modyfikację, wymaga to masy tzw "dłubania", a i tak nie wiadomo, czy będzie możliwość zmieszczenia tych wszystkich dodatków, których obecności konstruktorzy nie przewidzieli...


Log in to reply