Liczniki - Nietypowa modyfikacja


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Mam taki o to problem otóż jeszcze na wakacjach postanowiłem zmodyfikować liczniki założyłem obrotomierz w miejsce wkaźnika paliwa. Wczoraj postanowiłem rozwiazać ten problem i w miejsce wkaźnika temperatury załozyłem wskaźnik paliwa od punto I i podlutowałem pod złącza wskaźnika paliwa. Dzisiaj podłaczyłem i niestety po przekręceniu wskaźnika wskazuje mi full. Co z tym zrobić?


  • Użytkownik archiwalny

    Ja też wstawiłem podobni obrotomierz zamiast wskaźnika paliwa. le już jego nie montowałem bo za dużo zabawy a jeżdżę tylko na gazie więc wskaźnik mi nie jest potrzebny.
    Jeśli wskazówka idzie na maksa to chyba odwrotnie podłączony jest. A nie lepiej było wstawić ten fabryczny bo może od punto nie jest dobry?


  • Użytkownik archiwalny

    Ja też wstawiłem
    podobni obrotomierz zamiast wskaźnika paliwa. le już jego nie montowałem bo za dużo
    zabawy a jeżdżę tylko na gazie więc wskaźnik mi nie jest potrzebny.

    A ja mam benzyne i dotychczas jeździłem na wyczucie

    Jeśli wskazówka
    idzie na maksa to chyba odwrotnie podłączony jest.
    raczej dobrze podłączyłem ale moze to to że on ma jakis kondensator między pinami a ticol moze mieć na tej foli
    A nie lepiej było wstawić ten
    fabryczny bo może od punto nie jest dobry?
    mój od tico już dawno nie istnieje a chcę od punto bo dokładnie jest wyskalowany i sie w miare szybko podnosi


  • Admin

    mój od tico już
    dawno nie istnieje a chcę od punto bo dokładnie jest wyskalowany i sie w miare
    szybko podnosi

    Co z tego, że wskaźnik wyskalowany, skoro najwięcej zależy tu od czujnika...


  • Użytkownik archiwalny

    mój od tico już dawno nie istnieje zielony a chcę od punto bo dokładnie jest wyskalowany i sie w miare szybko podnosi

    Niestety, przed robieniem takich usprawnień trzeba przeprowadzić próby "na sucho".
    Po prostu jest trochę inna zasada działania obu wskaźników, ten od Punto działa na zasadzie miernika elektromagnetycznego, gdy miernik w Tico działa na zasadzie termicznej, tzn. nagrzewająca się spirala odpowiednio wychyla wskazówkę.
    Można pobawić się poprzez dołożenie szeregowej rezystancji, ale obawiam się, że będą problemy z wyskalowaniem.



  • gdy miernik w Tico działa na zasadzie termicznej,
    tzn. nagrzewająca się spirala odpowiednio wychyla wskazówkę.
    Chodzi Ci o wskaźnik, tak?

    Można pobawić się
    poprzez dołożenie szeregowej rezystancji, ale obawiam się, że będą problemy z
    wyskalowaniem.
    Trzeba zobaczyć, jakie są rezystancje czujnika w punto i w tico. Wtedy można się zastanawiać jak to dopasować.


  • Użytkownik archiwalny

    więc dzisiaj zrobiłem eksperyment. Zatankowałem do pełna swoje tico i pożyczyłem od wójka punto i też zatankowałem do pełna. otóż w ticu kiedy wskaźnik pokazuje max pobiera około 12V a w puncie 4V w takim wypadku potrzebuję jakiegos opornika który obniży napięcie trzy krotnie. Jakieś porady?


  • Użytkownik archiwalny

    Chodzi Ci o wskaźnik, tak?

    Tak.

    Trzeba zobaczyć, jakie są rezystancje czujnika w punto i w tico. Wtedy można się zastanawiać jak to dopasować.

    To na pewno jest ważne, ale ważna jest jeszcze charakterystyka samego baku, tzn. jeden może być bardziej płaski od drugiego i wyniki wskazań już będą zafałszowane.


  • Użytkownik archiwalny

    zatankowałem do pełna. otóż w ticu kiedy wskaźnik pokazuje max pobiera około 12V a w puncie 4V

    Napisz, w jaki sposób i gdzie (w którym miejscu instalacji) robiłeś te pomiary.


  • Użytkownik archiwalny

    +,- w licznikach punto mam do wtorku


  • Użytkownik archiwalny

    znaczy +,- wskaźników paliwa