sprężyny z matiza w tico ?



  • Wątek wydzielony z "Co dziś "dłubałem" w Tico edycja 3".

    Miechomiecho zdziwił się:
    BTW - zauwazylem ciekawa rzecz w tico mojej kolezanki, ktore naprawialem - sprezyny macphersonow byly duzo dluzsze niz moje :Hmm: Nie za bardzo mi sie to podoba, cale auto stoi duzo wyzej, przeswit jest sporo wieszy niz w standardowej wersji, nawet gumy stabilizatora sa przez to zdeformowane, bo caly wahacz jest nizej. Ktos chyba zmienil te sprezyny (nie sa zbyt stare), ale zmiana ta chyba ma niekorzystny wplyw na bezpieczenstwo. Tym samochodem jedzie sie jakby mniej pewnie w zakretach. Zastanawia mnie tylko to, skad ktos wzial takie sprezyny

    Zaś Volcan zareagował błyskawicznie:

    Zastanawia mnie tylko to, skad ktos wzial takie sprezyny

    Przypuszczam, że mogą być z Matiza. Mi kiedyś sprzedali (co prawda tylne...) do Tico - twierdząc, że są do Matiza. Auto niesamowicie siadło tyłem i była dość długa batalia o zamianę (według sklepu) "używanych" sprężyn na właściwe.

    Na pewno amortyzatory do Tico są krótsze, niż do Matiza - choć mocowania są identyczne. To chyba potwierdza to, o czym pisałem wyżej.[i][/i]


  • Moderator

    Przypuszczam, że
    mogą być z Matiza. Mi kiedyś sprzedali (co prawda tylne...) do Tico - twierdząc, że
    są do Matiza. Auto niesamowicie siadło tyłem i była dość długa batalia o zamianę
    (według sklepu) "używanych" sprężyn na właściwe.
    Na pewno
    amortyzatory do Tico są krótsze, niż do Matiza - choć mocowania są identyczne. To
    chyba potwierdza to, o czym pisałem wyżej.

    Dzieki za szybka i konkretna odpowiedz byc moze wlasciciel wymienil te sprezyny na takie od matiza wlasnie. Byc moze sprzedawca wprowadzil w blad W kazdym razie nie byl to dobry pomysl, moim zdaniem



  • Dzieki za szybka i
    konkretna odpowiedz byc moze wlasciciel wymienil te sprezyny na takie od
    matiza wlasnie. Byc moze sprzedawca wprowadzil w blad W kazdym razie nie
    byl to dobry pomysl, moim zdaniem

    Szczerze mówiąc - mogę postawić na sprzedawcę części. Dla 99% z nich Tico i Matiz to identyczne samochody, zbudowane z identycznych części i wszystko zamiennie pasuje


  • Użytkownik archiwalny

    Szczerze mówiąc -
    mogę postawić na sprzedawcę części. Dla 99% z nich Tico i Matiz to identyczne
    samochody, zbudowane z identycznych części i wszystko zamiennie pasuje

    Trafne spostrzeżenie....


  • Użytkownik archiwalny

    A z tyłu też były wymieniane?


  • Moderator

    A z tyłu też były
    wymieniane?

    Nie wiem, mialem tylko zrobic to, co wypisalem. Zdziwily mnie tylko te przednie sprezyny. Tyl wyglada OK (wysokosc zawieszenia). Auto jakby z przodu jest wyzsze niz z tylu


  • Użytkownik archiwalny

    Nie wiem, mialem
    tylko zrobic to, co wypisalem. Zdziwily mnie tylko te przednie sprezyny. Tyl wyglada
    OK (wysokosc zawieszenia). Auto jakby z przodu jest wyzsze niz z tylu

    Nie zagłębiałem się w temat sprężyn(jest różnica między przodnimi a tylnymi?),ale może ktoś założył tylnie do przodu?



  • Nie zagłębiałem się
    w temat sprężyn(jest różnica między przodnimi a tylnymi?),ale może ktoś założył
    tylnie do przodu?

    Raczej nierealne - nie wejdą na amortyzator, do tego są krótsze, niż przednie.


  • Moderator

    Raczej nierealne -
    nie wejdą na amortyzator, do tego są krótsze, niż przednie.

    Wlasnie. Sprezyny przednie w tico sa dosc "specyficzne". W niewielu samochodach sie chyba je stosuje ze wzgledu na ich niewielka srednice.