problemy z łożyskami tylnych kolach w tico


  • Użytkownik archiwalny

    witam mam mały problem z tikusiem ostatnio wymieniłem 5 kąpletów łozysk w tylnych kolach nie wiem co już mam robić czy to takiej słabej jakośći łożyska czy nie wiem za mocno dociskam a może bebny??? wracałem do domu i nagle tylne kolo sie urwalo łozyska były zmielone. wstawiałem różnych firm ostatnio CX i po przejechaniu jakieś 300 kilomertów w przeciągu tygodnia zaczeły chuczeć. jest ktoś w stanie mi pomóc???


  • Użytkownik archiwalny

    A może nie włożyłeś tej tulejki dystansowej między łożyskami. A może wyrobił się ten trzpień i łożyska kręcą się. Ja sam mam założone łożyska CX i naprawdę są bardzo mocne mimo taniej ceny. Sam wbijam młotkiem a nie prasą. Najlepiej nabić nowe łożyska i sprawdzić czemu to się dzieje bo coś jest na pewno nie tak i coś albo źle założone lub wyrobione coś.


  • Użytkownik archiwalny

    ale o to chodzi ze kupiłem nowe bębny nie mają miesiąca w tych bębnach nie idą tuleje bo mają wytoczone frezy i tuleje są nie potrzebne. a to może zalerzec od docisku śruby? juz ta wymiana łożysk mnie dobija



  • tuleja musi być, chodzi o tą tuleję między łożyskami...
    łożyska padają tylko w jednym kole czy w oby dwóch?


  • Użytkownik archiwalny

    ale mechanik mówił ze nie są potrzebne tuleje miedzy łożyskami bo w tych nowych bębnach są zamiast tulei ograniczenia wytoczone żeby dalej łożyska nie poszły a to sie dzieje we dwóch kołach


  • Moderator

    w tych nowych bębnach są zamiast
    tulei ograniczenia wytoczone żeby dalej łożyska nie poszły

    Czy to na pewno są oryginalne bębny?


  • Użytkownik archiwalny

    ale mechanik mówił
    ze nie są potrzebne tuleje miedzy łożyskami bo w tych nowych bębnach są zamiast
    tulei ograniczenia wytoczone żeby dalej łożyska nie poszły a to sie dzieje we dwóch
    kołach

    Myli się
    Między łożyskami w bębnie ma być tuleja.Trzeba pamiętać o jej prawidłowym zamontowaniu(dobra stroną).


  • Użytkownik archiwalny

    Mechanik niech zrozumie, że jeśli łożyska padają to coś jest nie tak i coś spaprał.Skoro fabrycznie jest tulejka i z fabrycznymi bębnami to tak ma być. Teraz są tylko zamienniki i nie ma co liczyć że są tak samo wykonane jak oryginały, skoro już tu pisano że nawet otwory na szpilki nieraz były za duże.
    Sam zmieniałem bębny i parę razy łożyska i jakoś długo wytrzymują. ale tulejki zawsze wkładałem.


  • Użytkownik archiwalny

    Tuleja dystansowa musi być obowiązkowo!!!
    Jak jej niema lub jej rozmiar się zmienił niszczysz łożyska już w momencie ich dokręcania...
    Najlepiej kup cały zestaw łożysk z nowa tuleja i nakrętką.

    PS. Zmień mechanika...


  • Użytkownik archiwalny

    Ja założyłemn najtańsze łożyska jakie były w sklepie. 12 zł za komplet na koło. Założyłem je z tuleją. Przejechałem na nich ponad 30 tyś km i wszystko OK.

    Bez tulei to nie ma szans działać bo to nie są stożkowe łożyska.


Log in to reply