Wymiana tylnych szczęk hamulcowych
-
Odpowietrzasz sam,
czy przy pomocy kogoś...???Przy pomocy drugiej osoby naturalnie.
Nie mam pojecia co moze byc nie tak, gdzie moze byc nieszczelnosc, a moze wszystko jest ok? Moze srubke za bardzo luzuje, ale to jest zaledwie 1/4 obrotu to chyba ok.
Mam juz tego dosc. -
Przy pomocy drugiej
osoby naturalnie.
Nie mam pojecia co
moze byc nie tak, gdzie moze byc nieszczelnosc, a moze wszystko jest ok? Moze srubke
za bardzo luzuje, ale to jest zaledwie 1/4 obrotu to chyba ok.
Mam juz tego dosc.Osoba w kabinie pompuje kilka razy pedał hamulca i przestaje trzymając go w pozycji wciśnięty , ty natomiast w momencie przytrzymania luzujesz śrubkę odpowietrznika na chwilkę, po czym zakręcasz. Powtarzasz tę operacje wielokrotnie czyż tak???
-
No tak, tylko ja juz to ohohoho z 25 razy powtarzalem?
-
No tak, tylko ja
juz to ohohoho z 25 razy powtarzalem?Przechodzilem to samo kilka razy i tak samo sie wkurzalem. Jesli uklad jest szczelny, to nie ma bata, musi sie dac odpowietrzyc. Czasem trwa to bardzo dlugo. Trzeba niestety sporo cierpliwosci do tego, ale sukces na pewno odniesiesz.
Na spokojnie posprawdzaj jeszcze raz, czy nie ma zadnych wyciekow - miejsca mokre (np po montazu) wytrzyj dobrze i obserwuj, czy nie robia sie mokre podczas odpowietrzania. Jesli spuszczales caly plyn z ukladu (przy wymianie), to odpowietrzanie moze potrwac dluzej. W koncu plyn do tylnego kola musi przebyc dluga droge.
-
A ten plyn co wylalem z odpowietrznika po ustaniu mozna z powrotem wlac? Bo nie mam zamiaru kupowac 10sieciu butelek DAC3.
Czyli Ty tez tak dlugo odpowietrzales?
Dla mnie to cos jest nie tak ... -
A ten plyn co
wylalem z odpowietrznika po ustaniu mozna z powrotem wlac? Bo nie mam zamiaru
kupowac 10sieciu butelek DAC3.Jesli jest swiezy, to raczej tak. Ja kiedys kupilem butelke 1l i przy wymianie na nowy nie poszla nawet polowa chyba (przy odpowietrzaniu nie uzywalem wezyka i naczynia z plynem).
Czyli Ty tez tak
dlugo odpowietrzales?
Dla mnie to cos
jest nie tak ...Tez I tez myslalem, ze jest cos nie tak. Wrocilem jednak do garazu i kontynuowalem, az do skutku. Po pewnym czaie pedal hamulca jest wyzej i robi sie twardszy. Oczywiscie, jesli uklad jest szczelny i pompa tez nie przepuszcza
-
miechomiecho a o co konkretnie chodzi z ta pompa? trzeba popatrzec czy tam wszedzie sucho? Jak pamietam bylo sucho, ale troche nachlapalem i nie jest. To jutro wracam i bede probowal, zobaczymy co to bedzie
-
miechomiecho
a o co konkretnie chodzi z ta pompa? trzeba popatrzec czy tam wszedzie sucho?
Jak pamietam bylo sucho, ale troche nachlapalem i nie jest. To jutro wracam i
bede probowal, zobaczymy co to bedzieMasz dostep do ksiazki Trzeciaka? Tam sa opisane objawy niesprawnosci pompy hamulcowej. Czy hamulce (kwestia pompy) byly dobre, zanim zaczales wszelkie prace?
-
Mam dostep, w sumie nic tam konkretnego nie pisze, najlepiej wymienic pompe, ale sprawdze na tyle jej sprawnosc na ile trzeciak podaje.
-
Przelalem juz prawie pol litra dac3 i dalej nie odpowietrzone?
Jakby np. mi powietrze zassalo w zbiorniczku to moglo by przez to tyle to trwac? Mysle ze wykonalem juz ponad 30 powtorzen -
Przelalem juz
prawie pol litra dac3 i dalej nie odpowietrzone?
Jakby np. mi
powietrze zassalo w zbiorniczku to moglo by przez to tyle to trwac? Mysle ze
wykonalem juz ponad 30 powtorzenChyba masz coś nie tak z tą pompą hamulcową. A płyn lepiej DOT4 sobie kup. Sporo lepszy a podobnie kosztuje.
-
Przelalem juz prawie pol litra dac3 i dalej nie odpowietrzone?
Płyny hamulcowe mają kasę oznaczaną jako DOT.
Do Tico zalecane jest DOT 3, choć ze względu na zbliżoną cenę można kupić płyn klasy DOT 4.Jakby np. mi powietrze zassalo w zbiorniczku to moglo by przez to tyle to trwac? Mysle ze wykonalem juz ponad 30 powtorzen
Przy odpowietrzaniu bardzo ważne jest, aby płyn hamulcowy stale był w zbiorniczku i należy go na bieżąco uzupełniać.