Jakie narzędzia do wymiany wachacza?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam

    Jak w temacie, potrzebuje informacji jakich narzędzi potrzebuje do wymiany wahaczy przednich. Dokładniej, jakie rozmiary kluczy. Czy jakoś muszę podnieść tarcze lewarkiem, żeby wahacze zeszły? Czy kupić od razu też łączniki, jak ew. sprawdzić czy są w porządku. Byłem w norauto na sprawdzeniu zawieszenia, ale powiedzieli, że wahacze tylko są do wymiany, więc wydaje mi się, że łączniki sprawdzili, ale nie jestem pewien. Z góry bardzo dziękuje za odpowiedź.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.Klucz 14 do nakrętki do śruby zabezpieczającej połączenie zwrotnicy i sworznia kulistego dolnego wachacza .Klucz 17 d odkręcenia nakrętki drązka stabilizatora.Samochód ustawiasz na podstawce lub podnośniku.Zdejmujesz koło nsstępnie wyjmujesz zawleczki z nakreteki.Odkręcasz śruby mocujące wsporniki drążka stabilizatora z obydwu stron klucz 10.Odkręczasz nakrętkę śruby zabezpieczającej sworzeń dolnego wachącza.Wybijasz ją .Odkręcasz nakrętkę śruby łączącej wachacz dolny z wspornikiem nadwozia.Podpierasz podnośnikiem tarcz i skręczasz zwrotncę tak by mieć swobodny dostęp do sworznia wachacza dolnego.Uderzając przez pręt wybijasz sworzen dolnego wachacza.Przy okazji wymiana gum na połączeniu wachacz dolnego i drążka stabilizatora.Co do łączników nie radzę brać sie za nie samemu.Myślę że chodzi ci o łączniki drążków kierowniczych.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Jak w temacie,
    potrzebuje informacji jakich narzędzi potrzebuje do wymiany wahaczy przednich.
    Dokładniej, jakie rozmiary kluczy. Czy jakoś muszę podnieść tarcze lewarkiem, żeby
    wahacze zeszły? Czy kupić od razu też łączniki, jak ew. sprawdzić czy są w porządku.
    Byłem w norauto na sprawdzeniu zawieszenia, ale powiedzieli, że wahacze tylko są do
    wymiany, więc wydaje mi się, że łączniki sprawdzili, ale nie jestem pewien. Z góry
    bardzo dziękuje za odpowiedź.
    Witam.
    Jakich narzędzi?
    kątówka, przecinak, dobry młotek to tak pół żartem ale niestety też trochę serio bo może się tak zdarzyć że bez obcięcia śruby się nie obejdzie czego Ci nie życzę. Klucze podstawowe najlepiej jakaś dobra nasadka ja pomogłem sobie rurką przedłużającą ramię klucza. Jeśli chodzi o gumy stabilizatora(bo chyba to masz na myśli pisząc łączniki) to polecam kupić, koszt niewielki a i tak wszystko będziesz miał rozłożone przy okazji odkręcania wahacza. życzę powodzenia i polecam kilka dni wcześniej spsikać śruby WD40, płynem hamulcowym albo innymi wynalazkami.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Nie wiem czy wymieniłeś już czy nie ale co mogę powiedzieć.
    Jest to banalna sprawa, kolega wspomniał o jednym kluczu o rozmiarze 10, hm generalnie ja w swoim ticusiu potrzebowałem tylko 14 i 17.
    17 do odkręcenia stabilizatora od wahacza a 14 do reszty.
    Zauważyłem że stabilizator pełni bardzo ważną role w zawieszeniu tico i nie można tego lekceważyć , mamy tu wahacz jedno ramienny i jak to wahacz waha się tylko w dół i górę a żeby koło nie latały we wszystkie strony odpowiedzialny jest właśnie stabilizator, w innych autach są wahacze dwu ramienne i tam stabilizator powoduje tylko to żeby auto nie bujało się na boki co oczywiście też jest ważne.
    Jeśli podejrzanie wyglądają gumy od stabilizatora to naprawdę i musowo trzeba wymienić bo można też stracić bardzo szybko oponki.

    Ogólnie niema czego się bać.
    Pzdr


  • Użytkownik archiwalny

    Już się udało wymienić, tylko nie miałem dostępu do komputera ( awaria ) i nie miałem jak odpowiedzieć

    Dziękuje bardzo za pomoc, udało się dzięki wam Okazało się to łatwiejsze niż myślałem. Śruby nie były zapieczone, a nawet wyglądało jakby były niedokręcone, bo wszystko jakoś łatwo się odkręciło

    Jedyny problem jaki miałem, to okazało się, że nowe wahacze są dłuższe ( a może te stare były krótsze ) i kółka się trochę rozjechały, ale ustawienie zbieżności pomogło.


  • Użytkownik archiwalny

    Jedyny problem jaki
    miałem, to okazało się, że nowe wahacze są dłuższe ( a może te stare były krótsze
    ) i kółka się trochę rozjechały, ale ustawienie zbieżności pomogło.

    Długo na takich wahaczach nie pojeździsz...


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, skoro mowa o wahaczach to jakiej firmy kupić?aby trochę posłużyły. Macie jakieś sprawdzone.


  • Admin

    Witam, skoro mowa o
    wahaczach to jakiej firmy kupić?aby trochę posłużyły. Macie jakieś sprawdzone.

    KLIK
    Informacji w starych postach jest na pół dnia czytania, na pewno rozszerzysz wiedzę w tym temacie.



  • Witam, skoro mowa o wahaczach to jakiej firmy kupić?aby trochę posłużyły. Macie jakieś sprawdzone.

    Moim zdaniem oryginalny wahacz jest dobry.


Log in to reply