Stuki przedniego zawieszenia - prowadnice zaciskow ham.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam

    Ostatnio podczas jazdy na nierównościach (kostka brukowa) coś stuka w przednim zawieszeniu. Wahacze, końcówki drążków to nie będą (były wymieniane) ponieważ po delikatnym naciśnięciu pedału hamulca stuki ustają. Wyczytałem, iż mogą to być sworznie zacisków hamulców przednich. I tutaj mam pytanie: czy sama wymiana prowadnic (sworzni) zacisków wystarczy czy trzeba wymieniać cały zacisk? Czy luz ten tworzy się na sworzniu czy na zacisku? Czy na pewno usterka ustąpi po zamontowaniu np. takiego zestawu naprawczego:

    http://moto.allegro.pl/zestaw-naprawczy-zaciskow-hamulcowych-tico-oryg-i1209218216.html

    Czy ktoś już to robił? Czy może wymienić całe zaciski np. jakieś używane?



  • Czy luz ten tworzy się na sworzniu czy
    na zacisku? Czy na pewno usterka ustąpi po zamontowaniu np. takiego zestawu
    naprawczego:

    Usterka powinna ustapic. Najbardziej chyba zuzywaja sie te prowadniki

    Czy ktoś już to
    robił? Czy może wymienić całe zaciski np. jakieś używane?

    Ja kiedys to robilem i pomoglo. Nie warto kupowac calych zaciskow uzywanych, lepiej zainwestowac w swoje


  • Użytkownik archiwalny

    A może klocki luźno latają, ja kupiłem blaszki bo miałem wcześniej po jednej na klocek i przestało stukać.



  • Powiedz gdzie kupiłeś te blaszki?:)


  • Admin

    Ja też kiedyś kupowałem, w zwykłym sklepie ogólnomotoryzacyjnym. Zamówiłem, na drugi dzień "przyszły". Były zapakowane w folię z nalepką charakterystyczną dla tych oryginalnych produktów Daewoo.



  • A może klocki luźno
    latają, ja kupiłem blaszki bo miałem wcześniej po jednej na klocek i przestało
    stukać.

    Mozna to sprawdzic. Ale jesli zaciski maja luzy - warto zainwestowac w nowe prowadniki. Wystarczy reka "pomacac" i stwierdzic czy jest luz


  • Admin

    Ale jesli zaciski maja luzy - warto zainwestowac w nowe prowadniki. Wystarczy reka
    "pomacac" i stwierdzic czy jest luz

    Dodam coś mniej optymistycznego: słyszałem, że nie tylko same prowadniki mogą się wytrzeć i mieć luzy. To samo może się stać z otworami (na te prowadniki) w samych zaciskach... Wtedy albo trzeba się przyzwyczaić do stuków na nierównościach, albo wymieniać całe zaciski.



  • Dodam coś mniej
    optymistycznego: słyszałem, że nie tylko same prowadniki mogą się wytrzeć i mieć
    luzy. To samo może się stać z otworami (na te prowadniki) w samych zaciskach...
    Wtedy albo trzeba się przyzwyczaić do stuków na nierównościach, albo wymieniać całe
    zaciski.

    Biorac pod uwage, ze zaciski sa fabryczne (czyli maja kilkanascie lat) - jest taka ewentualnosc W tej sytuacji lepiej poszukac uzywki lub kupowac nowe. Tylko, ze nowe kosztuja majatek i do tego niewiadomo czy kupimy oryginal


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.Ja miałem ten sam problem i zastosowałem ten zestaw naprawczy i problem z głowy.Gdy nie ma luzów tłoka w zacisku i nie wycieków ,to jest zbędny wydatek.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam ponownie

    Chciałem tylko poinformować, iż wymiana w/w zestawu naprawczego zacisków hamulców przednich (wym. sworzni zacisków + gumowe oslonki) rozwiązała problem. Nic już nie stuka i jest wszystko OK. Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    wymieniałem kiedyś teściowi nie pomogło bo szyny w których siędzą klocki się wyrabiaja i tam jest luz i dzwoni wszystko całe jarzma by trzeba wymienić


Log in to reply