Duze spalanie, wysokie obroty


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, ponownie wracam z problemem wysokich obrotów...Wyje jak cholera. Po regulacji jest ok, ale po ok. 2 tyg znowu jest to samo...Już dobrych kilka razy reguluje, ładnie chodzi ale po ok. 2 tyg znowu wyje i tak w kółko...Dodam, że ostatnio wymieniałem zawór PCV. Pali też strasznie dużo, bo prawie 8,5l przy spokojnej jeździe i na trasie! Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam!


  • Użytkownik archiwalny

    Tylko tyle


  • Użytkownik archiwalny

    Nie rozumiem?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie rozumiem?

    Zacznij od zapoznania się z tym wątkiem KLIK , a potem poszukaj w archiwum czy podobny problem już nie był opisywany.
    Jeśli dalej nie będzie odpowiedzi na twój problem wtedy pytaj w nowym poście.


  • Użytkownik archiwalny

    Szukałem już jakiś czas temu, znalazłem regulację gaźnika tylko, że jak pisałem w 1 poście, gaźnik reguluje ładnie chodzi, a mniej więcej co 2 tyg coś się znowu pierniczy. Dodam, że na ssaniu dobrze chodzi, a jak się ssanie wyłączy to wyje...

    edit
    przed chwila patrzyłem, samochód pochodził kilka min zaczął wyć i pogazowałem nim troche i o dziwo przestał wyć :|


  • Admin

    Witam, ponownie
    wracam z problemem wysokich obrotów...

    Jak to "wracasz", skoro dziś się dopiero zarejestrowałeś?
    Znamy się? Bo ja nic nie wiem o Twoim poprzednim problemie, o którym piszesz, że ponownie wracasz.


  • Użytkownik archiwalny

    A linka gazu Ci się przypadkiem nie blokuje?


  • Użytkownik archiwalny

    a może ślizgające się sprzęgło? co prawda regulacja gaźnika ma się nijak do tego, ale skoro w trasie spalił 8.5 litra kiedy auto praktycznie w ogóle nie jedzie na biegu jałowym to nie może być wina podwyższonych obrotów


  • Użytkownik archiwalny

    Ze sprzęgłem wszystko w porządku i z linka od gazu, więc niestety to nie to.


  • Użytkownik archiwalny

    Proponuję zacząć od sprawdzenia ustawień silnika :

    • ustawić luzy zaworowe
    • ustawienie zapłonu
      -regulacja składu mieszanki
      Dopiero po prawidłowych ustawieniach będzie można poszukać innych przyczyn.

  • Użytkownik archiwalny

    Cytat:

    Proponuję zacząć od sprawdzenia ustawień silnika :

    • ustawić luzy zaworowe
    • ustawienie zapłonu
      -regulacja składu mieszanki
      Dopiero po prawidłowych ustawieniach będzie można poszukać innych przyczyn.

    Kurcze jakos ostatnio nie mialem czasu zeby to zrobic...

    Ale zauwazylem, ze przepustnica caly czas jest do polowy otwarta, przy cieplym i zimnym silniku. A powinna byc chyba na cieplym silniku otwarta calkowicie. Chodzi mi o ta przepustnice pod filtrem powietrza.

    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Ale zauwazylem, ze
    przepustnica caly czas jest do polowy otwarta, przy cieplym i zimnym silniku. A
    powinna byc chyba na cieplym silniku otwarta calkowicie. Chodzi mi o ta przepustnice
    pod filtrem powietrza.
    Pozdrawiam

    Wygląda na to, że albo masz źle wyregulowany mechanizm urządzenia rozruchowego, albo uszkodzony termoelement i silnik pracuje cały czas na ssaniu. Warto byłoby się temy przyjrzeć.
    Jak powinny być ustawione zębatki i krzywki w mechaniźmie ssania, było wielokrotnie opisywane i poparte odpowiednimi zdjęciami. Poszperaj w archiwum, a znajdziesz interesujące cię opisy.


  • Użytkownik archiwalny

    przepustnica caly czas jest do polowy otwarta, przy cieplym i zimnym silniku. A
    powinna byc chyba na cieplym silniku otwarta calkowicie. Chodzi mi o ta przepustnice
    pod filtrem powietrza.

    Masz rację,jest jakiś błąd,nie wiem jednak co robiłeś przy gaźniku(na czym polegała robiona przez Ciebie regulacja.


  • Użytkownik archiwalny

    Masz rację,jest
    jakiś błąd,nie wiem jednak co robiłeś przy gaźniku(na czym polegała robiona przez
    Ciebie regulacja.

    Tykałem się tylko śrubek od regulacji ssania i biegu jałowego i na słuch robiłem to


  • Użytkownik archiwalny

    Tykałem się tylko
    śrubek od regulacji ssania i biegu jałowego i na słuch robiłem to

    Regulacje "na słuch ",lub "na oko" mijają się z celem. Najgorsze jest jednak to, że w ten sposób rozregulowałeś gaźnik i bez lampy stroboskopowej oraz analizatora spalin (w warsztacie)poprawnej regulacji nie wykonasz.
    Czy sprawdzałeś położenie przepustnicy na zimnym i rozgrzanym silniku? Czy porusza się ona bez zacięć w całym swoim zakresie.


  • Użytkownik archiwalny

    Regulacje "na słuch
    ",lub "na oko" mijają się z celem. Najgorsze jest jednak to, że w ten sposób
    rozregulowałeś gaźnik i bez lampy stroboskopowej oraz analizatora spalin (w
    warsztacie)poprawnej regulacji nie wykonasz.
    Czy sprawdzałeś
    położenie przepustnicy na zimnym i rozgrzanym silniku? Czy porusza się ona bez
    zacięć w całym swoim zakresie.

    Od razu po odpaleniu jest do połowy otwarta i się nie zmienia, a porusza się właśnie dobrze...


  • Użytkownik archiwalny

    Od razu po
    odpaleniu jest do połowy otwarta i się nie zmienia, a porusza się właśnie dobrze...

    Warto sprawdzić czy działa termoelement woskowy.Jeżeli możesz to podłącz do prądu jakąś suszarkę do włosów i podgrzewaj kapsułę termoelementu woskowego, obserwując jednocześnie, czy porusza się to plastikowe kółko zębate, współpracujące z metalową zębatką.Jeżeli tak,to powinno zmieniać się też położenie przepustnicy.
    Jednak niepokoi mnie sprawa położenia przepustnicy (otwarcie do połowy rano,przy zimnym silniku).Przepustnica powinna być zamknięta do oporu.


  • Użytkownik archiwalny

    Warto sprawdzić czy
    działa termoelement woskowy.Jeżeli możesz to podłącz do prądu jakąś suszarkę do
    włosów i podgrzewaj kapsułę termoelementu woskowego, obserwując jednocześnie, czy
    porusza się to plastikowe kółko zębate, współpracujące z metalową zębatką.Jeżeli
    tak,to powinno zmieniać się też położenie przepustnicy.
    Jednak niepokoi
    mnie sprawa położenia przepustnicy (otwarcie do połowy rano,przy zimnym
    silniku).Przepustnica powinna być zamknięta do oporu.

    Ogrzewałem suszarką na początku otworzyła się do połowy a po kilku minutach o dziwo cała otworzyła sie :|


  • Użytkownik archiwalny

    Ogrzewałem suszarką
    na początku otworzyła się do połowy a po kilku minutach o dziwo cała otworzyła sie
    :|

    Jaki masz stan płynu chłodniczego?
    Nie masz czasem zapowietrzonego układu chłodzenia?


  • Użytkownik archiwalny

    Jaki masz stan
    płynu chłodniczego?
    Nie masz czasem
    zapowietrzonego układu chłodzenia?

    Wydaje mi się, że wszystko ok, bo chłodnica włącza się czasami.


Log in to reply