kołysze autem


  • Użytkownik archiwalny

    Mam taki problem że autem ciepie na lewo i prawo, wymieniłem tylny wahacz bo jedna z gum była rozerwana, ale problem nadal jest. Niedawno wymieniłem też z przodu wahacze z wszystkimi gumami i nie mam zielonego pojęcia dlaczego autem nadal tak telepie na prawo i lewo. Proszę was o pomoc


  • Użytkownik archiwalny

    Mam taki problem że autem
    ciepie na lewo i prawo, wymieniłem tylny wahacz bo jedna z gum była rozerwana, ale problem
    nadal jest. Niedawno wymieniłem też z przodu wahacze z wszystkimi gumami i nie mam zielonego
    pojęcia dlaczego autem nadal tak telepie na prawo i lewo. Proszę was o pomoc

    Amortyzatory tył ?

    Zbieżność ustawiona po wymianie wahaczy z przodu ?


  • Użytkownik archiwalny

    Byłem na stacji diagnostycznej tydzień temu, powiedział że zbieżności nie trzeba ustawiać bo nie jest źle no chyba że mam dużo pieniędzy, sprawdził amortyzatory z przodu, powiedział że są dobre. A czy tylne amortyzatory mogą mieć wpływ na takie zachowanie autka?


  • Użytkownik archiwalny

    Byłem na stacji
    diagnostycznej tydzień temu, powiedział że zbieżności nie trzeba ustawiać bo nie jest źle no
    chyba że mam dużo pieniędzy,

    Jeśli długość starych wahaczy nie różniła się z nowymi, to zbieżność jest zbędna.

    sprawdził amortyzatory z przodu, powiedział że są dobre. A czy
    tylne amortyzatory mogą mieć wpływ na takie zachowanie autka?

    To tyłem czy przodem telepie ?


  • Użytkownik archiwalny

    ciężko stwierdzić czy przodem czy tyłem


  • Użytkownik archiwalny

    ciężko stwierdzić czy przodem
    czy tyłem

    Mnie tym bardziej.
    Podjechać jeszcze raz na stację diagnostyczną i sprawdzić amorki z tyłu.
    Warto też przyjrzeć się tylnym sprężynom, czy któraś nie pękła oraz czy nie chodzi luźno w gniazdach (dzieje się tak nawet przy całej sprężynie).


  • Użytkownik archiwalny

    żadna sprężyna nie pękła, wiem że sprężyny mam bardzo miękkie z tyłu, bo widzę jak auto się ugina jak usiądę z tyłu. Podjadę na stacje i dam znać czy to wina amortyzatorów albo sprężyn.



  • żadna sprężyna nie pękła,
    wiem że sprężyny mam bardzo miękkie z tyłu, bo widzę jak auto się ugina jak usiądę z tyłu.
    Podjadę na stacje i dam znać czy to wina amortyzatorów albo sprężyn.

    Edytuj tytuł wątku Na np "kołysze autem" lub "auto pływa", przecież znasz istotę problemu...


  • Użytkownik archiwalny

    wiem że sprężyny mam bardzo miękkie z tyłu, bo widzę jak auto się ugina jak usiądę z tyłu.

    Jak by się nie uginała byłoby źle . Bardzo miękkie sprężyny mogą świadczyć o tym, że amorki nie trzymają. Hmm, no nie wiem może wybite końcówki drążka kierownicy, zbyt niskie ciśnienie w kołach ( auto pływa na drodze ), mocowanie wahaczy, piast, kół, wszystkie śruby sprawdź dokładnie.


  • Użytkownik archiwalny

    Podjadę na stacje

    To jak będziesz na stacji to niech Ci sprawdzą tuleje gomowe drążka reakcyjnego Panharda.


  • Użytkownik archiwalny

    w sobotę wybiorę się dopiero na stacje, bo nie mam czasu wcześniej. Sprawdziłem wszystko co mogłem w własnym zakresie wszystko dokręcone, napompowałem powietrze w kołach do 3 atmosfer i to nic nie zmieniło, a gdzie znajdują się tuleje gumowe drążka reakcyjnego Panharda?


  • Użytkownik archiwalny

    w sobotę wybiorę się dopiero
    na stacje, bo nie mam czasu wcześniej. Sprawdziłem wszystko co mogłem w własnym zakresie
    wszystko dokręcone, napompowałem powietrze w kołach do 3 atmosfer i to nic nie zmieniło,

    Spuść powietrze do 2 atmosfer jeśli nie chcesz, żeby zawieszenie dostało "po tyłku".


  • Użytkownik archiwalny

    spuściłem powietrze do 2,2 atmosfer, napompowałem 3 atmosfery żeby sprawdzić czy to wina zbyt małego ciśnienia


  • Użytkownik archiwalny

    CIŚNIENIE W KOŁACH W TICO TO OKOŁO 2 BARY !!! Nie dawaj aż tyle bo jak ci opona strzeli na dziurze to ci zawieszenie w mak rozwali!!!


  • Użytkownik archiwalny

    gdzie znajdują się tuleje gumowe drążka reakcyjnego Panharda?

    Można by powiedzieć, drążek stabilizacyjny, tak żebyś zrozumiał do czego on służy
    Znajduje się on z tyłu auta, ostatni drążek od koła do koła, nie sposób nie zauważyć.
    Tam znajdują owe tuleje gumowe

    Ps. clavish Cię prosił o edycję tytułu wątku.


  • Użytkownik archiwalny

    Mam taki problem że autem
    ciepie na lewo i prawo, wymieniłem tylny wahacz bo jedna z gum była rozerwana, ale problem
    nadal jest. Niedawno wymieniłem też z przodu wahacze z wszystkimi gumami i nie mam zielonego
    pojęcia dlaczego autem nadal tak telepie na prawo i lewo. Proszę was o pomoc

    Nie masz czasem luzu (przód-tył) na mocowaniu wahacza przedniego do podwozia?
    Podnieś auto i spróbuj szarpnąć wahaczem przód-tył.Jak się rusza to zapewne on jest winowajcą tego zamieszania.
    U Mnie był właśnie taki luz jak opisałem wyżej.Auto jechało od lewej do prawej.Strasznie nim bujało.
    Sprawdź ten trop.Może to wina trefnego wahacza?Gdzie kupowałeś te wahacze i po ile?Co to za wahacze(chodzi mi o przednie).


  • Użytkownik archiwalny

    Byłem dzisiaj u diagnosty, powiedział że amortyzatory są ok. ale tak jak slavo88 napisał wina wahacza prawego, diagnosta pokazał mi jak chodzi wahacz przód tył. tylko nie wiem czy to będzie wina gum czy trefnego wahacza. wahacze nie dawno wymieniłem więc jestem zdziwiony tym faktem


  • Admin

    wahacze nie dawno wymieniłem więc jestem zdziwiony tym faktem

    Szukałeś na forum informacji o wahaczach? Nie? To poszukaj i poczytaj - dowiesz się, że badziewie też się trafia...

    Zmienisz w końcu ten tytuł wątku? Dwa razy Ci to wytykano, ja robię to po raz trzeci...


  • Użytkownik archiwalny

    Byłem dzisiaj u diagnosty,
    powiedział że amortyzatory są ok. ale tak jak slavo88 napisał wina wahacza prawego, diagnosta
    pokazał mi jak chodzi wahacz przód tył. tylko nie wiem czy to będzie wina gum czy trefnego
    wahacza. wahacze nie dawno wymieniłem więc jestem zdziwiony tym faktem

    Ponowie pytanie co to za wahacze?
    Powiem Ci że jak robiłem przedwczoraj i wczoraj wahacze z przodu to zaobserwowałem że wahacz z lewej strony wchodzi na styk(z lekkim oporem) do mocowania przy podwoziu.Natomiast z prawej strony było ze 4 może 5mm luzu jak zakładałem wahacz w mocowanie do podwozia.Nie wiem czy tak już było i czy to normalne,ale trochę Mnie to zaniepokoiło.Wyglądałoby że wcześniejszy wahacz był słabo dokręcony i "chodził" przez co rozgiął mocowanie.Nic innego mi nie przychodzi na myśl.
    Jeśli tuleja metalowa w wahaczu nie "chodzi" to spróbuj mocniej dokręcić mocowanie przy podwoziu.U Mnie po mocnym dokręceniu luz znikł.


Log in to reply