Stuki podczas hamowania


  • Użytkownik archiwalny

    Wymieniłem tarcze i klocki i od tego momentu jak hamuje mam takie stuki jakby ABS i pedał hamulca skacze..nie zawsze tak jest, często normalnie nie słychać nic.



  • Wymieniłem tarcze i klocki i
    od tego momentu jak hamuje mam takie stuki jakby ABS i pedał hamulca skacze..nie zawsze tak
    jest, często normalnie nie słychać nic.

    Jakie tarcze i klocki? Po ile kupowales i gdzie? Pamietaj, ze zaraz po wymianie elementy te musza sie dotrzec i dopasowac. Jesli bedzie sie to utrzymywac, a nawet nasilac, znaczy ze tarcze moga byc zwichrowane (wada fabryczna) lub lozyska kol do wymiany.


  • Użytkownik archiwalny

    W sklepie..no nie wiem majątek nie kosztowały, nie pamiętam za bardzo. klocki 20 zl tarcze 40-60 zl może cos takiego..bardziej z początku tak stukało teraz już mniej ale się zdarza. Ostatnio wgl nie było stuków aż sobie nie za driftowałem na żwirze i zaczęło stukać po jakimś czasie przestało. Różnie to bywa. Raz stuka raz nie.



  • W sklepie..no nie wiem
    majątek nie kosztowały, nie pamiętam za bardzo. klocki 20 zl tarcze 40-60 zl może cos
    takiego..bardziej z początku tak stukało teraz już mniej ale się zdarza. Ostatnio wgl nie było
    stuków aż sobie nie za driftowałem na żwirze i zaczęło stukać po jakimś czasie przestało.
    Różnie to bywa. Raz stuka raz nie.

    A te tarcze nie sa przypadkiem frezowane?


  • Użytkownik archiwalny

    co to znaczy?



  • co to znaczy?

    google nie boli Troche checi


  • Użytkownik archiwalny

    są to ewidentne stuki w kole..więc jak sie pozbyć tego problemu ?


  • Użytkownik archiwalny

    według mnie to jest wina sworznia od wahacza:P miałem podobny problem:)



  • są to ewidentne stuki w
    kole..więc jak sie pozbyć tego problemu ?

    Podlewaruj przednie kolo i poruszaj wahaczami, drazkiem kierowniczym, zaciskiem hamulcowym, sprawdz czy wszystko dobrze dokrecone. Przydal by sie kanal najlepiej (wtedy bys nie sciagal kola i ruszal kolem), ale jak nie masz dostepu do kanalu - zdejmij kolo.


  • Użytkownik archiwalny

    Wymieniłem tarcze i klocki i
    od tego momentu jak hamuje mam takie stuki jakby ABS i pedał hamulca skacze..nie zawsze tak
    jest, często normalnie nie słychać nic.

    Czy po wymianie tarcz i klocków wszystko zostało prawidłowo zmontowane i skręcone?



  • to leci tak:
    Jak wymieniłeś na nowe:
    tarcze+klocki hamulcowe

    z początku właśnie będziesz miał tak jak napisałeś ten ABS.
    Ale ukształtowanie klocków do tarczy trwa,30 min max do godziny jazdy po mieście i to bicie zanika.

    Ponadto można się spotkać z podobnym biciem jak wymienisz 2 śruby na normalne nieoryginalne co trzymają szczękę hamulcową,a dlaczego tak jest?
    oryginał ma szerszą średnice przy główce niż przy końcu gwintu


  • Użytkownik archiwalny

    Ponadto można się spotkać z
    podobnym biciem jak wymienisz 2 śruby na normalne nieoryginalne co trzymają szczękę
    hamulcową,a dlaczego tak jest?
    oryginał ma szerszą średnice
    przy główce niż przy końcu gwintu

    Czy możesz dokładniej wyjaśnić co masz na myśli ?



  • wyjaśnienie:
    Aby wymienić klocki hamulcowe trzeba odkręcić 2 śruby i ta śruba ma gwint na większej jej połowie a średnica śruby od razu za gwintem jest mniejsza niż przy główce,już prościej nie potrafię.


  • Użytkownik archiwalny

    wyjaśnienie:
    Aby wymienić klocki hamulcowe
    trzeba odkręcić 2 śruby i ta śruba ma gwint na większej jej połowie a średnica śruby od razu
    za gwintem jest mniejsza niż przy główce,już prościej nie potrafię.

    Tylko co mają z tym wspólnego szczęki hamulcowe ? I o jakich śrubach trzymających szczęki
    piszesz(myślę że masz na myśli śruby prowadnika w zacisku hamulcowym)),bo żadne śruby nie trzymają szczęk ? Piszesz prosto tylko nie o tym co trzeba, bo najprościej by było napisać że chodzi Ci o prowadniki.No i z tą większą połową też coś nie tak.



  • Ty się ze mnie zbijasz czy naprawdę nie rozumiesz i nie wiesz dlaczego to napisałem?to napiszę szczegółowo jak to się ma do tego wątku.

    Ale z tego co piszesz słabo się znasz...rozmawiamy w tym wątku o biciach podczas hamowania a co za tym idzie rozmawiamy o przednim zawieszeniu a tam nie ma szczęk tylko klocki hamulcowe w zacisku hamulcowym który jest trzymany przez 2 śruby bodajże trzynastki osadzanym na prowadnikach z osłonami sprężystymi gumowymi.


  • Użytkownik archiwalny

    Ty się ze mnie zbijasz czy
    naprawdę nie rozumiesz i nie wiesz dlaczego to napisałem?to napiszę szczegółowo jak to się ma
    do tego wątku.
    Ale z tego co piszesz słabo
    się znasz...rozmawiamy w tym wątku o biciach podczas hamowania a co za tym idzie rozmawiamy o
    przednim zawieszeniu a tam nie ma szczęk tylko klocki hamulcowe w zacisku hamulcowym który
    jest trzymany przez 2 śruby bodajże trzynastki osadzanym na prowadnikach z osłonami
    sprężystymi gumowymi.

    Lars prosił o wyjaśnienie, ponieważ napisałeś:

    Cytat:

    Ponadto można się spotkać z podobnym biciem jak wymienisz 2 śruby na normalne nieoryginalne co trzymają szczękę hamulcową,a dlaczego tak jest?
    oryginał ma szerszą średnice przy główce niż przy końcu gwintu

    Ja wiem, że miałeś na myśli klocki hamulcowe a nie szczęki ale nie wszyscy muszą nagle rozumieć Twoje posty pisane z błędem....
    Wyluzuj więc, popraw swojego posta i proszę bez żadnych wycieczek osobistych


  • Moderator

    żeby rozwiać wątpliwości, śruby o których wspomina xTOMASZx



  • Chris wycieczki nie było i wyjaśniam:

    gdy wsadzisz inne śruby niż oryginalne te które pokazał na zdjęciu pacior,to owszem je wkręcisz i dociśniesz zacisk hamulcowy,ale zacisk w otworach będzie miał luz po miedzy śrubą a średnicą otworu,i co teraz.kiedy tłoczek ściśnie klocki hamulcowe to kręcąca się tarcza będzie przepychać i cofać cały zacisk hamulcowy o średnice luzu miedzy tą śrubą a otworem. I mamy bicie jak tralalalalallala.

    ot cała usterka.Nie widoczna od razu.


  • Użytkownik archiwalny

    Wczoraj przez cały dzień jak jeździłem to co hamowalem to miałem te stuki..już tak się wkurzyłem że na światłach jak stałem wcisnąłem na maxa pedał hamulca i przez to jak ruszałem auto samo hamowało..zjechałem na pobocze wyłączyłem silnik uruchomiłem ponownie i jadę..było już lepiej ale i tak auto hamuje samo..

    z tego co na pierwszy rzut oka to nie mam własnie w tym prawym kole co mi to stuka jednej ze śrub co jest pokazane na zdjęciu ;o

    Gdzie tą śrubę dostanę? Taka oryginalną


  • Moderator

    Gdzie tą śrubę dostanę? Taka
    oryginalną

    nie wiem jak z dostępnością samych śrub ale w zestawie naprawczym występuje
    Przykład:
    http://www.motoallegro.pl/item983963127_zestaw_naprawczy_zaciskow_hamulcowych_tico_oryg.html


Log in to reply