Włączający się niepotrzebie wentylator co padło?
-
Witam.
Dziś patrze a tu na postoju wiatrak od chłodnicy działa i wcale nie ma zamiaru się wyłączyć. Dopiero wyjęcie przekaźnika wyłączyło go. Jednak po zapaleniu silnika znów się załancza, lub też na zgaszonym silniku się włącza.
Nie wiem jak sprawdzić czy to ten przekaźnik wentylatora czy też ten wyłacznik termiczby wentylatora zamontowany w obudowie termostatu.
Było by prościej gdyby wcale sie nie załanczał a nie chce znów kupowac niepotrzebnie obu , bo przekaźnik to koszt 28 zł GM a zamiennik wyłącznika termicznego to już 58zł....
Pozdrawiam -
Przepraszam, mógłbyś przeedytować tytuł?
-
Ja bym spróbował to zrobić tak. Wyjął bym przekaźnik i na stykach zasilających jego cewke sprawdził napięcie. Jeśli tam będzie napięcie to uszkodzony jest włącznik termiczny, a jeśli nie ma tam napięcia znaczy że przekaźnik ma zwarcie. Sam przekaźnik bym otworzył i zobaczył jak wygląda w środku, może tylko się skleił i da się go naprawić, ale czy warto to już twoja decyzja.
-
Witam.
Dziś patrze a tu na postoju
wiatrak od chłodnicy działa i wcale nie ma zamiaru się wyłączyć. Dopiero wyjęcie przekaźnika
wyłączyło go. Jednak po zapaleniu silnika znów się załancza, lub też na zgaszonym silniku się
włącza.
Nie wiem jak sprawdzić czy to
ten przekaźnik wentylatora czy też ten wyłacznik termiczby wentylatora zamontowany w obudowie
termostatu.
Było by prościej gdyby wcale
sie nie załanczał a nie chce znów kupowac niepotrzebnie obu , bo przekaźnik to koszt 28 zł GM
a zamiennik wyłącznika termicznego to już 58zł....
PozdrawiamKiedyś kolega miał bardzo podobne objawy - problemem okazał się być alarm.
Co do szczegółów to nie wiem - wiem tylko, że odpięcie alarmu załatwiło problem. -
Jeżeli wentylator włącza się sam, nawet przy zimnym silniku to stawiałbym na włącznik termiczny. Uszkodzony przekaźnik czegoś takiego nie zrobiłby. Zwarcie do masy cewki przekaźnika tak aby spowodowałoby załączenie jest praktycznie niemożliwe - przekażnik wisi w gumowym kapturku. Ciągła praca wentylatora mogłaby być spowodowana uszkodzeniem przekaźnika (zespawaniem styków przekaźnika).
Miałem kiedyś takie objawy tylko nie miałem tyle szczęścia i nie zauważyłem "samotnej" pracy wentylatora. Skończyło się tym, że pewnej nocy wentylator rozładował mi akumulator.