odpalanie silnika na LPG
-
Za każdym razem jak się
zatrzymam to mam gasić na paliwie?ja zmieniam na benzynę tylko jak już kończę jazdę danego dnia.
-
Widze ze jestes "Świerzy" w
temacie LPG
Poczytaj te dwa watki
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showthreaded&Number=725803
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showthreaded&Number=617704To stare tematy o jakichś starych instalacjach ze starymi przełącznikami
-
To stare tematy o jakichś
starych instalacjach ze starymi przełącznikamiChcesz nam przekazać, że posiadasz nówkę auto z najnowszym typem instalacji (IV gen. może?) oraz nowym przełącznikiem? I w związku z tym zasady dotyczące zasilania LPG oraz prawa fizyki przestają działać w przypadku Twojego silnika?
Zapewniam Cię, że tamte wątki dotyczą Twojego tico o wiele bardziej, niż przypuszczasz. Kształt przełącznika nie ma tu znaczenia.Przy okazji, bo jeszcze nikt tego nie napisał: normalną granicą temperatury, poniżej której nie zaleca się uruchamiania silnika na LPG, jest 7 st. C. Oczywiście nie znaczy to, że się nie da... ale odbija się to niekorzystnie na parowniku (przede wszystkim).
-
To stare tematy o jakichś
starych instalacjach ze starymi przełącznikamiWybacz jutro napisze temat o nowych typach przelacznika
Przyczepiles sie tego przelacznika zajrzyj pod maske bo moze masz silnik z F1 skoro inny przelacznik
Czy my czasem nie na sile próbujemy ci pomoc
-
Przy okazji, bo jeszcze nikt
tego nie napisał: normalną granicą temperatury, poniżej której nie zaleca się uruchamiania
silnika na LPG, jest 7 st. C. Oczywiście nie znaczy to, że się nie da... ale odbija się to
niekorzystnie na parowniku (przede wszystkim).Jest to temperatura przy ktorej zarowno instalacja gazowa jak i silnik zasilany LPG pracuje prawidlowo i niezawodnie wg. konstruktorow , ale co oni tam wiedza
A ze sie da nagiac troche te zasady zgadza sie zawsze jest jakis margines , tylko trzeba wyczuc gdzie konczy sie oszczędność a zaczyna skąpstwo -
Wróciłem dopiero co z Lublina i zdążyłem zrobić tylko zdjęcie przełącznika jaki ja mam
1 - paliwo
0 - czyszczenie "gażnika"
2 - LPG -
Wróciłem dopiero co z Lublina
i zdążyłem zrobić tylko zdjęcie przełącznika jaki ja mamŁo matko toż to staroć rodem z polonezów
I nie ma czerwonego guziczka , przykro mi to mówić :okazuje sie ze twoja wersja pstryczka jest gorsza
I mniej przydatna jesli chodzi o odpalanie przy ujemnych temp . -
Wróciłem dopiero co z Lublina
i zdążyłem zrobić tylko zdjęcie przełącznika jaki ja mam
1 - paliwo
0 - czyszczenie "gażnika"
2 - LPGKrótki opis "zassania" LPG przed rozruchem w przypadku Twojego przełącznika:
- włącznik w pozycji 2;
- włączasz zapłon (zapalają się kontrolki);
- czekasz kilka sekund, aż usłyszysz kliknięcie elektrozaworu pod maską (zamknie się przerywając wypływ gazu, gdyż silnik nie pracuje);
- naciskasz do oporu pedał gazu i przytrzymujesz go przez 3-4 sekundy;
- puszczasz pedał;
- uruchamiasz silnik.
-
Ło matko toż to staroć rodem
z polonezów
I nie ma czerwonego guziczka
, przykro mi to mówić :okazuje sie ze twoja wersja pstryczka jest gorsza
I mniej przydatna jesli
chodzi o odpalanie przy ujemnych temp .Hmmm. to jeśli mam tak stary przałącznik , to ciekawe jaką mam instalacje?
Potem jak nie zapomne to porobie fotki. -
, przykro mi to mówić :okazuje sie ze twoja wersja pstryczka jest gorsza
Przykro mi to stwierdzać, ale nie masz racji
Ten przełącznik ma wbudowany "czerwony guziczek" i go sobie sam wciska... -
Ten przełącznik ma wbudowany
"czerwony guziczek" i go sobie sam wciska...Przełącznik rodzaju zasilania(z czerwonym guziczkiem czy bez)nic nie daje , jeżeli instalacja nie jest odpowiednio skonfigurowana. Wszystko jest uzależnione od budowy reduktora. Jeżeli reduktor nie jest wyposażony w specjalny elektrozawór, to mu nie pomoże żaden przełącznik "z guziczkiem".Ten wbudowany w reduktor elektrozawór pozwala po jego włączeniu podać LPG(omijając membrany reduktora)bezpośrednio do instalacji(gaźnika), spełniając w tym momencie rolę pompki przyspieszającej w gaźniku(czyli nic innego jak wciskanie pedału gazu przed uruchomieniem zimnego silnika).Tak zbudowane reduktory mają też możliwość sterowania tym zaworem bezposrednio z reduktora(wciśnięcie elektrozaworu palcem-nie mylić z elektrozaworami Pb i LPG).Mogą być też podobne konstrukcje, lecz ich rola i zasada działania jest podobna.Czyli to że w przełączniku jest "czerwony guziczek" jeszcze o niczym nie świadczy.
-
O widzisz.. o tym nie wiedziałem... Myślałem, że to po prostu odcina całkowicie główny elektrozawór po puszczeniu dawki wstępnej dopóki nie zacznie się kręcić silnik.
Człowiek całe życie się uczy... Dzięki Lars -
Co myślicie o takim pstryczku ? Instalacja LANDI. Reduktor Landi les 98
-
Dzień dobryyyyyyyyy... Lub wieczórrrrrrrrrrrrr...
Co tak bez pukania?
Wątki na górze przejrzane?Co myślicie o takim pstryczku
? Instalacja LANDINic nie myślę. Po prostu taki mam (tyle, że nie tak chamsko zamontowany ). Instalacja Lovato.
-
Hehe ja nie montowałem. Jak rozpoznać której genreacji jest LPG w moim tico ? Gdzie coś powinno pisać ogólnie o instalacji ? Butle mam całkiem innej firmy bo Stako
-
Hehe ja nie montowałem.
Czy ja gdzieś napisałem, że to Twoja robota?
Jak rozpoznać której genreacji jest LPG w moim tico ?
Po tym, jakie elementy ma instalacja. Poszukaj w necie opisów różnych generacji.
Na 99% masz jednak I-wszą.Gdzie coś powinno pisać ogólnie o
instalacji ?W papierach - jestem pewny.
W karcie gwarancyjnej, homologacjach itd. Czyli w dokumentach, które dostaje się tuż po montażu instalki.Butle mam całkiem innej firmy bo Stako
Założę się, że wszystko masz innych firm. Butla inna, parownik inny, elektrozawory inne, przełącznik też, o rurkach i wężach nie wspomnę.
Ogólnie: mówiąc o instalacji danej firmy mamy na myśli producenta reduktora (parownika znaczy).To co, nie skorzystasz z dobrej rady, aby poczytać wątki podwieszone (szczególnie ten dla Nowych)?
Delikatnie zwrócę Ci uwagę, że troszkę zbaczasz z tematu tego wątku. -
Ok już zabieram się za czytanie, ale dzięki i tak za odpowiedź.
Żeby nie zbaczyć z wątku powiem że mi TICO odpalilo na gazie na pierwszy strzał przy -10 pochodziło na wolnych i samo zgasło. Później przelaczylem na benzynke odpalilem chwile pochodziło nagrzało sie i na gazie już później ładnie. To nie wiem czy reduktor wtedy zamarzł czy co że samo zgasło.