Tajemnicza rurka zasysajaca powietrze do kata


  • Użytkownik archiwalny

    Nigdzie nie mogę znaleźć opisu tego wynalazku. Rurka wychodzi z katalizatora i przez zaworek z regulatorem podciśnienia kradnie powietrze spod filtru. Chciałbym ja wywalić bo otworek po niej pasuje pod sondę lambda do komputerka gazu. Czy ktoś wie do czego ona służy? Próbowałem jazdy z zaślepioną rurką i silnik ma małą dziurę w mocy w granicach 80-90km/h ale Vmax się nie zmieniła. Tico do 1995 nie ma rurki.


  • Użytkownik archiwalny

    Jest to Drogi Kolego rurka recyrkulacji spalin- powodujaca, iz niespalone weglowodory obecne w spalinach ( a przynajmniej ich czesc ) wracaja z powrotem do silnika. Podales zla kolejnosc pracy tego wynalazku- rurka polaczona z kolektorem wydechowym "kradnie" czec spalin i doprowadza je do komor spalania. Co do dziury w gazie- z pewnoscia usuniecie rurki jej nie powoduje- wrecz przeciwnie- po jej usunieciu powinienes zaobserwowac wzrost mocy, gdyz silnik otrzymuje czysta mieszanke powietrze+ paliwo, a nie powietrze+ paliwo+ resztki spalin. Aby sie jej skutecznie pozbyc nalezy zaslepic oba pozostale otwory.


  • Użytkownik archiwalny

    Jest to Drogi Kolego rurka recyrkulacji spalin

    W niektórych sklepach nazywana również "Rurką powietrza dodatkowego"


  • Użytkownik archiwalny

    Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem i rurka zasysa powietrze a nie dmucha spalinami W instrukcji jest schemat recyrkulacji spalin z zaworkiem EGR ale to nie to. Rurka od strony pokrywy filtru łączy się z pudełkiem rezonansowym i jest sterowana podciśnieniem tym samym co regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. Może do kata potrzebne jest jakieś "dodatkowe powietrze" w celu dopalenia spalin?


  • Użytkownik archiwalny

    Jest to Drogi Kolego rurka recyrkulacji spalin- powodujaca,

    Moim skromnym zdaniem, kolega się myli. To jest rurka powietrza dodatkowego.

    iz niespalone weglowodory obecne w spalinach ( a przynajmniej ich czesc ) wracaja z powrotem do silnika.

    Owszem, część spalin wraca, ale poprzez zawór EGR.


  • Użytkownik archiwalny

    Albo rurka recyrkulacji spalin, albo rurka powietrza dodatkowego. Są to dwie różne rzeczy.


  • Użytkownik archiwalny

    Moim zdaniem masz całkowitą rację.


  • Użytkownik archiwalny

    Albo rurka recyrkulacji spalin, albo rurka powietrza dodatkowego. Są to dwie różne rzeczy.

    Myślałem, że to to samo

    Jak kupowałem swoją to oparłem się w sklepie na terminie "Rurka powietrza dodatkowego".


  • Użytkownik archiwalny

    ta rurka zasysa powietrze do dopalania w katalizatorze dlatego nazywa się przewodem powietrza dodatkowego.

    Moim zdaniem nic nie zmienia(jeżeli nie mamy katalizatora) ewentualnie może zmniejszyć ciśnienie w wężykach podciśnień bo steruje zaworem czyli zawsze jakieś marnotrastwo:p i dochodzi dodatkowe zasysanie z obudowy filtra powietrza.


  • Użytkownik archiwalny

    Tak prawdę powiedziawszy, to nie wiem czy istnieje coś takiego jak "rurka recyrkulacji spalin" w Tico


  • Użytkownik archiwalny

    niewiem czy to nie jest przypadkiem system dopalania spalin ? kiedyś w skuterze miałem podobną rurkę która wychodziła z kolektora wydechowego


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli ta rurka zasysa coraz więcej powietrza z dolotu w miarę wzrostu obrotów to wzbogaca mieszankę na wysokich obrotach.
    Przejechałem 500km (lpg) bez rurki i świece są za mocno wypalone.
    Chyba można ją wywalić ale trzeba będzie przeregulować gaz.
    Ciekawe jak jej brak wpływa na skład mieszanki przy jeździe na benzynie. Czy trzeba wtedy zmienić dyszki w gaźniku?


  • Użytkownik archiwalny

    Ta sklepowa nazwa jest całkowicie prawidłowa i rurka ta nie ma nic wspólnego z recyrkulacją spalin.Generalnie chodzi tu o ekologię(a przy okazji ochronę katalizatora).


  • Użytkownik archiwalny

    Podwaliny mojej wiedzy o tej rurce legly w gruzach- wiec co to u licha jest ?????


  • Użytkownik archiwalny

    Owszem,część spalin wraca, ale poprzwz zwór EGR

    Jeżeli pozwolisz, to można dodac do zaworu EGR jeszcze zawór PCV.


  • Użytkownik archiwalny

    wiec co to u licha jest ?????

    Rurka powietrza dodatkowego , do czego służy - Lars wyżej wyjaśnił


  • Użytkownik archiwalny

    Jeżeli pozwolisz,

    Spolegliwy jestem


  • Użytkownik archiwalny

    Moim zdanim z tą rurką(dokładniej) to jest tak. Konieczność zamontowania tego układu powietrza dodatkowego została wymuszona przez zarządzenie zobowiązujące producentów samochodów(w trosce o środowisko naturalne)wyposarzenie samochodów(sprzedawanych w Polsce od roku 94/95)w katalizator.Tico nie odpowiadało tym warunkom,więc dorobiono do niego katalizator(co pociągnęło za sobą zmianę kolektora wydechowego i przedniej rury wydechowej).Konieczność zabezpieczenia katalizatora (jak wiemy dopalanie paliwa w katalizatorze szybko go niszczy)wymusiło dopalanie resztek paliwa przed katalizatorem. Aby to osiągnąć i jednocześnie ułatwić spalanie (czyli dopalenie resztek paliwa w spalinach)doprowadzono przed katalizator a za kolektorem układ powietrza dodatkowego.W skład tego układu wchodzą : zbiornik powietrza dodatkowego,zawór powietrza dodatkowego(sterowany podciśnieniem), oraz rura powietrza dodatkowego. W ten sposób zostały osiągnięte cele wymagane nowymi przepisami a tym samym możliwość dalszej sprzedaży Tico w Polsce. No i uzyskano też
    bardzo ważną, istotną dla wszystkich dbałość o środowisko.
    Koledzy, którzy mają już "wydłubany" katalizator(i nie mają zamiaru do niego wrócić) mogą z czystym sumieniem zlikwidować w całości układ powietrza dodatkowego, nie zapominając o dokładnym zaślepieniu otworów w obudowie filtra powietrza oraz zaślepienia po przewodzie podciśnienia.
    Na konieć istotna uwaga. Wiadomo że w czasie badań technicznych
    Tico nie zwraca sie tak bardzo uwagi na spaliny i przechodzą bez problemu nawet silniki bez katalizatora.Ciekawe jak to długo będzie trwało.


Log in to reply