Tajemnicza rurka zasysajaca powietrze do kata
-
Albo rurka recyrkulacji spalin, albo rurka powietrza dodatkowego. Są to dwie różne rzeczy.
-
Moim zdaniem masz całkowitą rację.
-
Albo rurka recyrkulacji spalin, albo rurka powietrza dodatkowego. Są to dwie różne rzeczy.
Myślałem, że to to samo
Jak kupowałem swoją to oparłem się w sklepie na terminie "Rurka powietrza dodatkowego".
-
ta rurka zasysa powietrze do dopalania w katalizatorze dlatego nazywa się przewodem powietrza dodatkowego.
Moim zdaniem nic nie zmienia(jeżeli nie mamy katalizatora) ewentualnie może zmniejszyć ciśnienie w wężykach podciśnień bo steruje zaworem czyli zawsze jakieś marnotrastwo:p i dochodzi dodatkowe zasysanie z obudowy filtra powietrza.
-
Tak prawdę powiedziawszy, to nie wiem czy istnieje coś takiego jak "rurka recyrkulacji spalin" w Tico
-
niewiem czy to nie jest przypadkiem system dopalania spalin ? kiedyś w skuterze miałem podobną rurkę która wychodziła z kolektora wydechowego
-
Jeśli ta rurka zasysa coraz więcej powietrza z dolotu w miarę wzrostu obrotów to wzbogaca mieszankę na wysokich obrotach.
Przejechałem 500km (lpg) bez rurki i świece są za mocno wypalone.
Chyba można ją wywalić ale trzeba będzie przeregulować gaz.
Ciekawe jak jej brak wpływa na skład mieszanki przy jeździe na benzynie. Czy trzeba wtedy zmienić dyszki w gaźniku? -
Ta sklepowa nazwa jest całkowicie prawidłowa i rurka ta nie ma nic wspólnego z recyrkulacją spalin.Generalnie chodzi tu o ekologię(a przy okazji ochronę katalizatora).
-
Podwaliny mojej wiedzy o tej rurce legly w gruzach- wiec co to u licha jest ?????
-
Owszem,część spalin wraca, ale poprzwz zwór EGR
Jeżeli pozwolisz, to można dodac do zaworu EGR jeszcze zawór PCV.
-
wiec co to u licha jest ?????
Rurka powietrza dodatkowego , do czego służy - Lars wyżej wyjaśnił
-
Jeżeli pozwolisz,
Spolegliwy jestem
-
Moim zdanim z tą rurką(dokładniej) to jest tak. Konieczność zamontowania tego układu powietrza dodatkowego została wymuszona przez zarządzenie zobowiązujące producentów samochodów(w trosce o środowisko naturalne)wyposarzenie samochodów(sprzedawanych w Polsce od roku 94/95)w katalizator.Tico nie odpowiadało tym warunkom,więc dorobiono do niego katalizator(co pociągnęło za sobą zmianę kolektora wydechowego i przedniej rury wydechowej).Konieczność zabezpieczenia katalizatora (jak wiemy dopalanie paliwa w katalizatorze szybko go niszczy)wymusiło dopalanie resztek paliwa przed katalizatorem. Aby to osiągnąć i jednocześnie ułatwić spalanie (czyli dopalenie resztek paliwa w spalinach)doprowadzono przed katalizator a za kolektorem układ powietrza dodatkowego.W skład tego układu wchodzą : zbiornik powietrza dodatkowego,zawór powietrza dodatkowego(sterowany podciśnieniem), oraz rura powietrza dodatkowego. W ten sposób zostały osiągnięte cele wymagane nowymi przepisami a tym samym możliwość dalszej sprzedaży Tico w Polsce. No i uzyskano też
bardzo ważną, istotną dla wszystkich dbałość o środowisko.
Koledzy, którzy mają już "wydłubany" katalizator(i nie mają zamiaru do niego wrócić) mogą z czystym sumieniem zlikwidować w całości układ powietrza dodatkowego, nie zapominając o dokładnym zaślepieniu otworów w obudowie filtra powietrza oraz zaślepienia po przewodzie podciśnienia.
Na konieć istotna uwaga. Wiadomo że w czasie badań technicznych
Tico nie zwraca sie tak bardzo uwagi na spaliny i przechodzą bez problemu nawet silniki bez katalizatora.Ciekawe jak to długo będzie trwało.