Usuwanie rdzy
-
nie zgodze sie z Toba mb13, co do malowania sprayem i podkladowka cynkowa.
dobralem sp1 firmy moto k,ze odcien jest idealny z moim lakierem.idac dalej, doczyscilem ogniska
rdzy(wiele ich nie mialem) do gołej blachy i dalem dwie warstwy podkladu cynkowego. 24h sie
utwardzal, nastepnie polozylem farbe i po jego przeschnieciu, polozylem lakier bezbarwny.
zadnych oklejanek. zapylilem lekko sprayem,takie rzeczy poleruje sie pozniej pasta lekko
scierna, nadajesz wtedy polysk i pozbywasz sie rysek i ew niedociaglosci. wszystko wyglada
zadowalajaco i zostaje sporo kasy zaoszczedzonyej na lakiernikach. wiadomo,ze nie bedzie to
to samo,ale tico to nie merol i za takie pieniadze jakie mozna za nie wziac nikt nie moze
sie spodziewac lakieru idealnego. co do cynku podkladowego, a nie ocynku, bo to nie to
samo, (nawet metoda nanoszenia jest inna) zastosowalem to jakies dwa lata temu i
pomalowalem, daje slowo,ze do chwili obecnej, po polskich solnych zimach nie wylazla ani
kropka rdzy w tych miejscach.
pozdrawiamnapisz mi prosze, z jakiej firmy użyłeś podkładu cynkowego, i czy to był sam cynk, czy cynk z aluminium? Jeszcze jedno. Rozumie że odrazu po cynku kładłeś właściwy lakier, a potem bezbarwny (po jakim czasie położyłeś lakier bezbarwny?)
-
napisz mi prosze, z jakiej firmy użyłeś podkładu cynkowego, i czy to był sam cynk, czy cynk z
aluminium? Jeszcze jedno. Rozumie że odrazu po cynku kładłeś właściwy lakier, a potem
bezbarwny (po jakim czasie położyłeś lakier bezbarwny?)zabij mnie,ale nie wiem czy on mial zawartosc aluminium. firmy konkretnej Ci tez nie podam,bo najnormalniej w swiecie nie pamietam teraz. kiedys juz chyba w jakims watku pisalem nazwe,ale na chwile obecna nie jestem w stanie powiedziec. jedno nabank wiem,ze produkt byl niemiecki i byla to duza pucha.
co do kladzenia warstw to najpierw polozylem cynk i poczekalem 24h az sie utwardzi. potem lakier wlasciwy i jak podsechl kolejna warstwe (ok 3 warstw). po wyschenieciu dwie warstwy lakieru bezbarwnego(jedna po przeschnieciu drugiej) i juz. po kilku dniach wzialem sie za polerke pasta. wczesniej balem sie,ze lakier moze byc jeszcze za miekki.
mysle,ze zapytaj sie w sklepie, w ktorym kupujesz ten cynk moze oni Ci doradzą co lepsze.pozdrawiam
-
zabij mnie,ale nie wiem czy on mial zawartosc aluminium. firmy konkretnej Ci tez nie podam,bo
najnormalniej w swiecie nie pamietam teraz. kiedys juz chyba w jakims watku pisalem
nazwe,ale na chwile obecna nie jestem w stanie powiedziec. jedno nabank wiem,ze produkt byl
niemiecki i byla to duza pucha.
co do kladzenia warstw to najpierw polozylem cynk i poczekalem 24h az sie utwardzi. potem lakier
wlasciwy i jak podsechl kolejna warstwe (ok 3 warstw). po wyschenieciu dwie warstwy lakieru
bezbarwnego(jedna po przeschnieciu drugiej) i juz. po kilku dniach wzialem sie za polerke
pasta. wczesniej balem sie,ze lakier moze byc jeszcze za miekki.
mysle,ze zapytaj sie w sklepie, w ktorym kupujesz ten cynk moze oni Ci doradzą co lepsze.
pozdrawiamnie byl to czasem Nicro?
http://www.klima-sg.pl/html/dokumenty/oferta_produkty_49.pdf
albo OPN http://www.allegro.pl/item228384332_cynk_99_w_sprayu_400_ml.html ? -
zaden z tych. ostatnio koledze kupilem ten http://moto.allegro.pl/item220933482_motip_alu_cynk_w_sprayu_400_ml.html
za niecale 30 zł (28 chyba w sklepie zaplaciem), natomiast moj byl jakiejs niemieckiej firmy i mial szare opakowanie. niestety przeszukalem kilkanascie stron w googlach i nie znalazlem:/ <img src="/images/graemlins/crazy.gif" alt="" /> -
zaden z tych. ostatnio koledze kupilem ten
http://moto.allegro.pl/item220933482_motip_alu_cynk_w_sprayu_400_ml.html
za niecale 30 zł (28 chyba w sklepie zaplaciem), natomiast moj byl jakiejs niemieckiej firmy i
mial szare opakowanie. niestety przeszukalem kilkanascie stron w googlach i nie znalazlem:/kupiłem już cynk w spreyu motip, lakier bezbarwny w spreyu, (lakier metalic i podkład też juz mam)
Pogoda wkoncu ma się poprawić,więc może jeszcze w tym tygodniu zabiorę sie za poprawki lakiernicze.
No więc, poloze dwie warstwy cynku,(jedną, po 15min drugą,pelne utwardzenie uzyskuje po 24h),poczekam jeden dzien aż cynk wyschnie, następnego dnia położę podkład i znowu poczekam 24h,i na to dam lakier metalic, i teraz pytanie:
Po jakim czasie od położenia lakieru, dać lakier bezbarwny? Poczekać jeden dzień, czy nakładać bezbarwny już po 20min? -
Wg instrukcji na puszkach to czeka się pół godziny lub np godzinę z położeniem bezbarwnego. Ja nakładam prawie odrazu po jakiś 10 minutach żeby bezbarwny utwardził się z bazą i jest super <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />
-
Wg instrukcji na puszkach to czeka się pół godziny lub np godzinę z położeniem bezbarwnego. Ja
nakładam prawie odrazu po jakiś 10 minutach żeby bezbarwny utwardził się z bazą i jest
superdzięki za odpowiedz,no tak tez myslalem:)
Jeśli dam cynk (utwardza sie 24h) to lepiej poczekać do pełnego utwardzenia i dopiero potem dać podkład, tak jak to napisałem wyżej? Chce to zrobić porządnie,a tico może postać parę dni w garażu,stąd to pytanie. -
Jeżeli może postać w garażu to na pewno będzie lepiej jak poczekasz dłużej aż ten ocynk porządnie wyschnie <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />
-
Jeżeli może postać w garażu to na pewno będzie lepiej jak poczekasz dłużej aż ten ocynk
porządnie wyschnieja czekalem 24h pelne, moze nawet ciut wiecej. leo moze potwierdzic efekt po 2 latach od moich zaprawek - zero rdzy w tych miejscach. aktualnie mam tez do podmalowania pod listwa drzwi,bo niestety dopadl mnie ktos wozkiem pod marketem i kamienie z drogi moj problem z koleji polega na znalezieniu odpowiedniego sprayu sp1. motipy sa za jasne wyraznie i robi sie srebrny nalot. z koleji prawie idealne sp1 firmy motok nikt do lbn nie sprowadza,bo powiedziano mi ze to szajs. teraz zakupilem znowu inny i czekam na pogode i wolny czas.
pozdrawiam
-
ja czekalem 24h pelne, moze nawet ciut wiecej. leo moze potwierdzic efekt po
2 latach od moich zaprawek - zero rdzy w tych miejscach.Potwierdzam, w Adamusa autku nic rudego nie wyłazi na wierzch (w miejscach, które naprawiał). Udało mu się, ech... <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />
Swoją drogą ciekawe, jak bardzo miał zeżartą blachę przed naprawą. -
Potwierdzam, w Adamusa autku nic rudego nie wyłazi na wierzch (w miejscach, które naprawiał).
Udało mu się, ech...Swoją drogą ciekawe, jak bardzo miał zeżartą blachę przed naprawą.
oto opis z zaznaczonymi miejscami na zdjeciu,niestety nie mam dokladnych zdjec z przed naprawy.
pozdrawiam
http://img244.imageshack.us/my.php?image=dsc00005iy2.jpg -
oto opis z zaznaczonymi miejscami na zdjeciu,niestety nie mam dokladnych zdjec z przed naprawy.
pozdrawiam
http://img244.imageshack.us/my.php?image=dsc00005iy2.jpgDzisiaj oczyscilem do gołej blachy, odtłuscilem, i dałem dwie warstwy cynku w spreyu. W piątek podkład, a w sobotę lakier+bezbarwny. Az sie boje rezultatów moich prac:), bo to pierwsze moje tak poważne naprawy lakiernicze. <img src="/images/graemlins/gris.gif" alt="" />
-
bedzie git <img src="/images/graemlins/OK.GIF" alt="" />
zawsze to lepiej niz wydac kupe kasy na lakiernika i za rok zobaczyc rdze.lepiej powalczyc samemu,za mniejsza kase. mi sie udalo wygrac narazie z rdza. zobaczymy jak dlugo.pozdr
-
jA ZAMIERZAM się na walkę z rdzą w maju. Chciałam go potraktować cynkiem w sprayu tylko nie wiem czy wcześniej mogę zrobić go cortaninem? Potem dać podkład (tylko co jest najlepsze na podkład),, potem farbę właściwą srebrną i potem lakierem bezbarwnym. Mam sporo miejsc złapanych przez rdze... ;/ dlatego proszę o podpowiedź.
-
A co powiecie o tym preparacie?
http://www.allegro.pl/item606146642_brunox_epoxy_odrdzewiacz_phod_pedzel_250ml_okazj.html
Czy można go stosować pod lakier właściwy? Również planuje w niedługim czasie walkę ze rdzą <img src="/images/graemlins/gris.gif" alt="" /> Jaki podkład najlepiej zastosować?
-
A co powiecie o tym preparacie?
http://www.allegro.pl/item606146642_brunox_epoxy_odrdzewiacz_phod_pedzel_250ml_okazj.htmlKupiłem brunoxa jakieś 2 tygodnie temu. Preparat ten nakłada się na rdzę.
Jeśli oczyścisz do gołej blachy (zero rdzy) albo położysz na lakier, to brunox odpadnie. Wiadomość taką uzyskałem od przedstawiciela brunox.
Ja zastosowałem go na próbę do mocowań foteli (w miejscu gdzie przykręca się fotele śrubami do podwozia samochodu była rdza). Oczyściłem lekko szczotką drucianą, położyłem brunox, a potem nobichron czarny.
Oceniać go będę mógł po paru latach;)Jak na gołą blachę to stosuje cynk, podkład, lakier, albo tylko podkład i lakier.
Mnie cynk odpadł dwa razy na masce razem z podkładem i lakierem, w innym miejscu na drzwiach trzyma od roku.
Może dlatego odpadł, bo dźwigając maskę, blacha "pracuje" (malowane przy reflektorze).
Teraz na masce dałem podkład antykorozyjny eurocolor i lakier+bezbarwny. -
Ja zastosowałem go na próbę do mocowań foteli (w miejscu gdzie przykręca się fotele śrubami do
podwozia samochodu była rdza). Oczyściłem lekko szczotką drucianą, położyłem brunox, a
potem nobichron czarny.Oceniać go będę mógł po paru latach;)
Raczej nie po paru latach a po paru miesiącach, bo sam dwaniej chciałem kupić ten środek ale wiele osób pisało, że nie jest tak cudowny jak w reklamie. U mnie malowalem cortaninem potem podkładem minią potem lakierem a na końcu lakierem bezbarwnym a i tak rdza sobie wychodzi po zimie. Po prosu w tikaczu blachy jakie są takie są i nie da się załatwić rdzy na amen a tylko z nią walczyć by suię nie rozpanoszyła bardziej.
-
U mnie malowalem cortaninem
potem podkładem minią potem lakierem a na końcu lakierem bezbarwnym a i tak rdza sobie
wychodzi po zimie.Jakie to były miejsca? Ja na drzwiach w kilku miejscach zastosowałem cynk,podklad,lakier wlasciwy,lakier bezbarwny i do dziś wygląda jak rok temu. Jedynie na masce wszystko odpadlo.
-
Jakie to były miejsca? Ja na drzwiach w kilku miejscach zastosowałem cynk,podklad,lakier
wlasciwy,lakier bezbarwny i do dziś wygląda jak rok temu. Jedynie na masce wszystko
odpadlo.Maski mi nie rdzewieje i jest jak nowa. Co do miejsc rdzewienia to standardowe czyli ranty drzwi, doły drzwi, na progach miejsca zgrzewów. I teraz tylko maluje podkładem minią i maluje lakierem w spreju bo i tak za jakiś czas trzeba znów robić te same miejsca. Najgorsze to, że blacha w tikaczu potrzfi rdzewieć pod lakierem i pod zabezpieczeniem antykorozyjnym.
-
Maski mi nie rdzewieje i jest jak nowa. Co do miejsc rdzewienia to standardowe czyli ranty
drzwi, doły drzwi, na progach miejsca zgrzewów. I teraz tylko maluje podkładem minią i
maluje lakierem w spreju bo i tak za jakiś czas trzeba znów robić te same miejsca.
Najgorsze to, że blacha w tikaczu potrzfi rdzewieć pod lakierem i pod zabezpieczeniem
antykorozyjnym.A konserwowałeś drzwi od wewnątrz??